آزمایشات جدید نشان می دهد کروم کمتر از اج باتری مصرف می کند

آزمایشات جدید نشان می دهد کروم کمتر از اج باتری مصرف می کند

آزمایش ها نشان می دهد که برخلاف تصور رایج میزان مصرف باتری کروم از اج کمتر است

اج کم مصرف ترین مرورگر نیست!

مایکروسافت واقعاٌ همه ی تلاشش را کرده است که شما از مرورگر ویندوز10، اج استفاده کنید. این شرکت حتی به خاطر این که در برخی مواقع حتی کاربرانش را مجبور به استفاده از این نرم افزار می کند بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. مایکروسافت حتی زمانی که از یک مرورگر دیگر استفاده می کنید مدام برای شما تبلیغات مربوط به اج می فرستد. 

کروم


البته ادعای این شرکت برای اجبار در استفاده از اج میزان مصرف باتری پایین این مرورگر بوده است. مرورگرهایی مانند کروم به خاطر مصرف بالا معروف هستند. کروم هر تب را به عنوان یک پروسه جدید باز می کند که میزان مصرف حافظه را بالا می برد. لینوس تک تیپ ( Linus Tech Tips) اخیراٌ با چهار لپ تاپ دل یکسان میزان مصرف باتری چهار مرورگر اوپرا، کروم، فایرفاکس و اج را امتحان کرد. این وبسایت سیستم ها را قبل و بعد از نصب آپدیت کریتور بررسی کرد. 

میزان مصرف باتری


نتایج از جنبه های مختلفی جالب هستند. اول این که تفاوت چمشگیر بین لپ تاپ ها را نشان می دهد. دستگاه شماره سه در همه موارد به جز کروم کمترین امتیاز را داشت. این وبسایت اعلام کرده است که متغیرهایی را مانند آپدیت سیستم، ارسال دور سنجی و نرم افزار ارزش افزوده را قبل از انجام آزمایش کنترل کرده اند و روی همه ی سیستم ها از یک سری نرم افزار استفاده کرده اند. با این حال در بین همه ی سیستم ها می بینید که اج از کروم و اوپرا باتری بیشتری مصرف می کند. لینوس تک تریپ حتی آزمایش ویمئو ( Vimeo) مایکروسافت را انجام داد اما با این حال باز هم میزان مصرف باتری اج کمترین نبود. 

آزمایش میزان مصرف باتری


البته ممکن است که به خاطر تفاوت پیکربندی سیستم ها،  نتایج کمی تغییر کند اما این امکان نیز وجود دارد که ما از سیستم های مختلف نتایج مختلف بگیریم چرا که میزان مصرف برق سخت افزارها با هم متفاوت است. چیزی که ما معمولاٌ درمورد اجزای سیستم می گوییم این است که سخت افزارهای مختلف در مورد میزان مصرف برق و اورکلاک کردن می توانند با هم متفاوت باشند. 
چیز دیگری که روی میزان مصرف برق و طول عمر باتری اثر می گذارد  می تواند  اپلیکیشن هایی باشد که روی آن ها نصب هستند. 
به هر حال "لینوس تک تیپ" با در نظر گرفتن همه ی این پارامترها به این نتایج رسیده است ما در دنیای واقعی معمولاٌ اوضاع پیچیده تر از این هاست. این که سیستم ها چگونه پیکر بندی می شوند ، حتی چیزهای کوچک می تواند در میزان مصرف باتری تاثیر بگذارد. ما منتظریم ببینیم مایکروسافت چه پاسخی به تست لینوس تک تیپ می دهد. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر