هوش مصنوعی برای مقابله با بدافزارها به ویندوز 10 می‌آید

هوش مصنوعی برای مقابله با بدافزارها به ویندوز 10 می‌آید

به‌روزرسانی بعدی مایکروسافت که قرار است کمتر از سه ماه دیگر در اختیار کاربران قرار بگیرد، به یک ویژگی قدرتمند مجهز خواهد بود. مایکروسافت در نظر دارد برای مقابله با بدافزارها در ویندوز ۱۰، از هوش مصنوعی استفاده کند. البته این شرکت گفته است که در مقطع فعلی این ویژگی تنها در اختیار کاربران سازمانی ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت و به مرور زمان این ویژگی به‌طور عمومی در اختیار کاربران عمومی ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت.

به‌روزرسانی آتی مایکروسافت موسوم به Windows Fall Creators Update همراه با یکسری به‌روزرسانی‌های امنیتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. مایکروسافت برای مقابله با حجم عظیمی از تهدیدات روزافزون که هر لحظه کاربران این پلتفرم را در معرض تهدید قرار می‌دهد، تصمیم گرفته است قابلیت‌های امنیتی ویندوز را ارتقا داده تا ویندوز بتواند در حملات، پاسخ سریعی از خود نشان دهد. مایکروسافت در وبلاگ این شرکت نوشته است: «در به‌روزرسانی آتی، کاربران سازمانی یکی از بزرگ‌ترین تغییرات مرتبط با مکانیزم دفاعی ویندوز موسوم به Windows Defender Advanced Threat Protection را تجربه خواهند کرد.»

این به‌روزرسانی جدید دیفندر، این توانایی را دارد تا نشانه‌های اولیه آلودگی یک سامانه را تشخیص دهد. مایکروسافت در به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ در نظر دارد از سرویس‌های رایانش ابری خود به‌منظور پیاده‌سازی بستری برای الگوریتم هوشمند شناسایی حملات استفاده کند. یکی از خصایص مثبت و جالب هوش مصنوعی، شناسایی سریع بدافزارهای ناشناخته‌ای است که می‌توانند ویندوز ۱۰ را هدف قرار دهند. زمانی که ویندوز ۱۰ موفق شد چنین تهدیداتی را شناسایی کند بدافزار را در یک فضای ابری قرنطینه کرده، برای آن یک امضا ایجاد می کند تا شناسایی آن به شکل ساده‌ای امکان‌پذیر باشد.

در ادامه برای جلوگیری از آلوده شدن سایرِ سامانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ از این امضا استفاده می‌کند. لوفرتس گفته است: «نزدیک به ۹۶ درصد از حملات هکری از طریق بدافزارهای جدید انجام می‌شود. پس از عرضه به‌روزرسانی پاییزه، هوش مصنوعی به کمک مکانیزم‌های امنیتی این سیستم‌عامل تلاش می‌کند تا بدافزارهای جدید را شناسایی کرده و مانع گسترش آلودگی‌ها شود. مایکروسافت به دنبال آن است تا سازوکارهای دفاعی امنیتی پلتفرم خود را تغییر داده و تا جایی که امکان دارد یک واکنش سریع را به مرحله اجرا درآورد. در حال حاضر از زمان شناسایی یک بدافزار تا اعمال تمهیدات لازم، زمان نسبتاً زیادی هدر می‌رود.

مایکروسافت گفته است که در مرحله اول، این مکانیزم تشخیص هوشمند تنها در نسخه سازمانی ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد؛ اما در نهایت این ویژگی در اختیار همه کاربران ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت. مایکروسافت در نظر دارد پیش‌نمایش به‌روزرسانی Falls Creators را در خلال ماه‌های اکتبر و سپتامبر عرضه کند. به‌روزرسانی که تعدادی از کامپیوترهای تجاری و سازمانی، آن را دریافت خواهند کرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر