اپل پنسل یا سرفیس پن: کدام قلم مناسب شماست؟

اپل پنسل یا سرفیس پن: کدام قلم مناسب شماست؟

اپل یا مایکروسافت؟ آیپد یا سرفیس؟ اپل پنسل یا سرفیس پن؟ شما به کدام اکوسیستم تعلق دارید؟ اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که چه چیزی می خواهید این مقاله را بخوانید.

 

اپل پنسل و سرفیس پن هرکدام قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند. 

 

قلم ها دوباره محبوب شده اند. اپل و مایکروسافت هردو در حال رقابت برای ساخت بهترین قلم هستند. در این مقاله نگاهی می اندازیم به اپل پنسل و مایکروسافت سرفیس پن و این که چه چیزی هرکدام از این قلم ها را منحصر به فرد می کند. 
هرکسی که می خواهد از یک قلم برای طراحی، یادداشت برداری، طرح بندی و غیره استفاده کند وقتی که صحبت از خرید یک تبلت می شود به مشکل برمی خورد و نمی تواند تصمیم بگیرد. اپل و مایکروسافت هرکدام قلم های منحصر به فردی دارند که روی پلت فرم های آیپد پرو و سرفیس کار می کنند. 
در اینجا نگاهی می اندازیم به مقایسه ی اپل پنسل و سرفیس پن تا بهتر دریابید که کدام یک برای شما مناسب تر است. 

اپل پنسل برای آیپد پرو (Apple Pencil)

اپل پنسل

 


قیمت: تقریباٌ 350 هزار تومان
رنگ های موجود: سفید
سازگاری: همه ی مدل های آیپد پرو
قابلیت ها: 0.2 ثانیه تأخیر در مدل های آیپد پرو 2017، پشتیبانی تغییر شیب، حساسیت به فشار نامشخص.
مشخصات: 17 سانتی متر طول، 20 گرم وزن. با اتصالگر لایتنینگ شارژ می شود. باتری آن تا دوازده ساعت طول عمر دارد و قابل شارژ است. با پانزده ثانیه شارژ می توانید تا نیم ساعت از این قلم استفاده کنید. توسط بلوتوث 4.1 متصل می شود. 
با این که از زمان انتشار تبلت آیپد در سال 2010 قلم هایی از شرکت های شخص ثالث برای این تبلت ها موجود بوده است، خود شرکت اپل در سال 2015 اقدام به ساخت قلم کرد. 
اپل پنسل نازک است و ظاهری شبیه به ابزار نوشتاری دارد. این قلم که با همه ی مدل های آیپد پرو سازگار است بسیار خوش دست است و می توان با آن کارهایی از جمله یادداشت برداری را انجام داد. از این قلم می توان در اپلیکیشن هایی مثل لینئا، پروکریت، پیکسل میتور و غیره استفاده کرد. 
از این قلم همچنین می توانید در اپلیکیشن های دیگر مثل مایکروسافت آفیس نیز استفاده کنید. 
جدا از حساسیت به فشار این قلم ها شیب را به طور کامل پشتیبانی می کنند، در نتیجه هنرمندان می توانند خط با قطر و رنگ های مختلف بکشند.این تکنولوژی به شما کمک می کند تا خیلی سریع و ساده تر کارهای خود را انجام دهید. درضمن شما می توانید به صورت همزمان از انگشت و اپل پنسل استفاده کنید. 
اپل پنسل قابلیت حذف انگشت شصت دارد، در نتیجه شما می توانید وقتی که از اپل پنسل استفاده می کنید انگشت شصت خود را روی صفحه بگذارید و نگران نباشید که یادداشت یا طراحیتان را خراب کند. 
به جای به روز رسانی خود قلم، شرکت اپل چند تکنولوژی جدید را به مدل های جدید آیپد پرو اضافه کرده است. در این قابلیت که به آن پروموشن ( ProMotion) می گویند، صفحه نمایش تبلت می تواند تا 120 هرتز رفرش شود. این رقم در مدل های قدیمی آیپد پرو 60 هرتز بود. در نتیجه، از زمانی که روی صفحه چیزی می کشید تا زمانی که آن را می بینید 0.2 ثانیه طول می کشد در حالی که قبلاٌ 0.4 ثانیه طول می کشید. 
از آی او اس 11 به بعد بیشتر از قلم استفاده خواهد شد. با قابلیت مارک آپ ( Markup) شما می توانید با قرار دادن نوک قلم روی صفحه نشانه گذاری کرده و شروع به نوشتن کنید. 
اگر یک اپل پنسل را روی صفحه قفل بکشید خیلی سریع شروع به یادداشت برداری می کند. هرچیزی که بنویسید در اپلیکیشن یادداشت ها ذخیره می شود و از طریق اسپاتلایت می توانید بعداٌ آن را ببینید. در اپلیکیشن نوت وقتی که اطراف یک متن را نقاشی می کنید به صورت خودکار هرچیزی که کشیده اید به گوشه ی صفحه می رود.  امکان طراحی در ایمیل نیز وجود دارد. 
اما این دستگاه با همه ی مزایای خود نقاط ضعفی نیز دارد. به جای این که اپل پنسل جزئی از پکیج آیپد پرو باشد ، صد دلار دیگر به هزینه های شما اضافه می کند. در حالی که طراحی آن بسیار خوب است اما اگر آن را روی یک سطح صاف بگذارید غلت می خورد. 
شرکت اپل یک کلاهک برای این قلم ساخته است تا این مشکل حل شود اما باید 61 هزار تومان دیگر برای یک قطعه کوچک پلاستیکی پرداخت کنید. درضمن این کلاهک آنقدر کوچک است که به راحتی گم می شود.  اگر کلاهک گم شود دیگر نمی توانید یکی دیگر به صورت جداگانه از اپل خریداری کنید. 
اگر نمی خواهید که قلم را از طریق اتصال به درگاه لایتنینگ به آیپد پرو شارژ کنید باید از کابل معمولی آی او اس برای شارژ استفاده کنید. به جز این روش ها هیچ کابل دیگری برای شارژ قلم وجود ندارد. 
در نهایت به این دلیل که هیچ گیره و یا آهن ربایی وجود ندارد باید راهی دیگر برای نگه داری اپل پنسل پیدا کنید. البته راه ها و بسته هایی برای حمل و نقل قلم وجود دارد که همه به خرج های شما اضافه می کند. 

اپل پنسل

 

سرفیس پن برای مایکروسافت سرفیس (Surface Pen)

سرفیس پن

 


قیمت: 325هزار تومان
رنگ های موجود: مشکی، آبی کبالتی، نقره ای و قرمز شرابی
سازگاری: سرفیس استودیو، سرفیس پرو، سرفیس لپ تاپ، سرفیس بوک، سرفیس پرو4، سرفیس پرو 3، سرفیس 3
قابلیت ها: تأخیر 0.2 ثانیه، حساسیت به فشار 4096 سطح، 12 گرم نیروی فشار شیب در بعضی مدل ها، یک دکمه روی قلم و یک پاک کن در بالا. 
مشخصات: 16 سانتی متر طول، 19 گرم وزن، قطر 9 میلی متر. دارای باتری AAAA قابل جایگزینی که در صورت استفاده درست تا یک سال دوام می آورد. با بلوتوث 4.0 متصل می شود. 
در حالی که اپل پنسل در دنیای قلم نوری جدید است مایکروسافت از سال 2012 قلم سرفیس پن را تولید کرده است. این قلم ها با محصولات سرفیس ارائه می شدند، اما مدل جدید به صورت جدا فروخته می شود. می توانید قلم سرفیس پن را با قیمت 325 هزار تومان خریداری کنید. 
اما این قلم چند قابلیت جدید از جمله حساسیت به فشار با سطح 4096 و حساسیت به شیب روی آخرین مدل سرفیس پرو 5 را در خود دارد. اواخر امسال این قابلیت برای مدل های قدیمی تر سرفیس نیز ارائه می شود. 
این قلم با اپلیکیشن های زیادی از جمله اسکپبل، منتال کانواس و پلومباگو سازگار است. مایکروسافت قلم را به بخش بزرگی از ویندوز 10 تبدیل کرده است. آپدیت کریتور که اواخر امسال ارائه شد قابلیت های دیگری را نیز اضافه کرد. به روز رسانی که پاییز امسال ارائه می شود به کاربران این امکان را می دهد که از قلم روی مرورگر اج استفاده کنند و کارهای دیگری را مانند برجسته سازی متن در ورد انجام دهند. 
سرفیس پن جدید دو دکمه دارد. یکی زیر قلم در کنار نوک آن و یکی بالا که به عنوان پاک کن عمل می کند. در بیشتر اپلکیشن ها دکمه زیری مانند کلیک راست عمل می کند. در کنار قابلیت پاک کردن نقاشی روی صفحه دکمه بالایی با توجه به تعداد کلیک ها کارهای دیگری نیز می تواند انجام دهد. 
با پرداخت 65 هزار تومان دیگر می توانید یک تیپ کیت ( Tip Kit) یا کیت نوک مخصوص سرفیس پن خریداری کنید که چهار نوک اضافی دارد که به ترتیب 2H, H, HB و B می باشند. 
برخلاف اپل پنسل سرفیس پن کلاهکی ندارد که بخواهید نگران گم شدنش باشید و زمانی که از این قلم استفاده نمی کنید با آهن رباهایی که درون این دستگاه ساخته شده است قلم به کناره ی سرفیس پرو متصل می شود. 

سرفیس پن

 

کدام یک برای شما مناسب تر است؟ 


خب حالا به قسمت سخت تصمیم گرفتن می رسیم. این که اپل پنسل را انتخاب کنیم یا سرفیس پن. آیپد پرو بخریم یا مایکروسافت سرفیس. این تصمیم روی نرم افزارهایی که به آن ها دسترسی دارید و نحوه اتصال تبلت شما به دیگر دستگاه هایتان تأثیر دارد. 
اما ما خبرهای خوبی برای شما داریم. تجربه ی استفاده از آخرین مدل سرفیس پن روی سرفیس پرو و اپل پنسل روی یکی از مدل های جدید آیپد پرو تقریباٌ مشابه است. اما درمورد قلم اوضاع کمی متفاوت است. 
در نتیجه باید اینگونه تصمیم بگیرید که در کدام اکوسیستم قرار دارید. سرفیس پن قابلیت های منحصر به فردی مانند دکمه های قابل برنامه ریزی و باتری قابل تعویض و همچنین کیت نوک ها یا "تیپ کیت" دارد. از طرف دیگر اپل پنسل مخصوص آیپد پرو است و به طور خاص برای چند اپلیکیشن ساخته شده است. 

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر