کنفرانس تجربه کاربری بار دیگر در شیراز

کنفرانس تجربه کاربری بار دیگر در شیراز

دانشگاه شیراز، کنفرانس تجربه کاربری شیراز را در تاریخ ۲۱ و ۲۲ تیر ماه، با رویکرد ارتقا کیفیت زندگی، برگزار می‌کند.
این کنفراس شامل سخنرانی‌های ۵۰ دقیقه‌ای، نکات کلیدی و کارگاه می‌باشد. سخنران‌های کنفرانس کاربری شیراز، از طراحان تجربه کاربری در ایران و خارج از ایران و مخاطبان این کنفرانس، علاقه‌مندان به موضوع تجربه کاربری، طراحان و مدیران کسب و کارها هستند.

 

دانشگاه شیراز، کنفرانس تجربه کاربری شیراز را در تاریخ ۲۱ و ۲۲ تیر ماه، با رویکرد ارتقا کیفیت زندگی، برگزار می‌کند.

این کنفراس شامل سخنرانی‌های ۵۰ دقیقه‌ای، نکات کلیدی و کارگاه می‌باشد. سخنران‌های کنفرانس کاربری شیراز، از طراحان تجربه کاربری یا UX در ایران و خارج از ایران و مخاطبان این کنفرانس، علاقه‌مندان به موضوع تجربه کاربری، طراحان و مدیران کسب و کارها هستند.

از جمله رویدادهای مشابه که قبلاً در کشورمان برگزار شده‌اند می‌توان به اولین و دومین کنفرانس تجربه کاربری تهران، همایش روز جهانی معماری اطلاعات و همایش روز جهانی کاربردپذیری و کنفرانس تجربه کاربری شیراز در اردیبهشت ماه سال ۹۴ اشاره کرد.

 

تجربه کاربری چیست؟

ریشه طراحی تجربه کاربری یا همان UX به علم ارگونومی و عوامل انسانی برمی‌گردد که تقریباً از سال۱۹۴۰ میلادی (۱۳۱۹ شمسی)، یعنی بیش از ۷۰ سال پیش شروع شده و روی موضوع تعامل انسان با ماشین، محیط متنی و روش طراحی سیستم‌هایی که تجربه کاربر را شکل می‌دهند تمرکز دارد.

در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی با گسترش استفاده از کامپیوتر در محیط کار، تجربه کاربری یا UX به یکی از مهم‌ترین دغدغه طراحان تبدیل شد. پس از آن واژه طراحی تجربه کاربری را در سطح وسیع دانشی، توسط دونالد نورمن مطرح شد. در حال حاضر این رشته با رشته‌هایی همچون طراحی کاربر محور و تعامل انسان با کامپیوتر، نقاط اشتراک بسیاری دارد.

ازجمله زیر شاخه‌های تجربه کاربری یا UX به تعامل انسان و کامپیوتر، طراحی کاربر محور و طراحی تعامل می‌توان اشاره کرد که هم‌اکنون در دانشگاه‌های معتبر جهان همچون ایالات‌متحده، انگلیس، دانمارک، سوئد، ایتالیا، فرانسه، کانادا،‌ آلمان و چندین کشور دیگر تدریس می‌شود.

در دانشگاه‌های ایران نیز سال‌هاست که رشته طراحی صنعتی به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های بزرگ تجربه کاربری یا UX، در مقاطع مختلف تدریس می‌شود. یکی دیگر از علوم مرتبط و محوری تجربه کاربری، رشته‌ی HCI است که در مقاطع دکترا و گاهی کارشناسی فناوری اطلاعات ارائه می‌شود.

 

این کنفرانس چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

کشورهای پیشرفته جهان سالیان سال است که با به‌کارگیری تجربه کاربری در طراحی محصولات و خدمات خود، به پیشتازان بازار تبدیل‌شده‌اند و سهم بزرگی در رقابت‌های جهانی به‌دست آورده‌اند.

ازجمله اهداف برگزاری این کنفرانس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سعی در ایجاد زمینه‌های لازم برای گسترش طراحی تجربه کاربری
  • کارآفرینی و نو ارزش آفرینی با نگرش و تفکر طراحانه
  • ترویج فرهنگ اهمیت به رضایت بخشی در محصولات و خدمات
  • فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارتقای سطح کیفیت زندگی
  • معرفی و گسترش شبکه متخصصین تجربه کاربری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کنفرانس تجربه کاربری شیراز و ثبت نام در كنفرانس، می‌توانید به اين لینک مراجعه کنید.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر