مایکروسافت داراي جايگاه نخست سیستم‌عامل‌های دسکتاپ در جهان

مایکروسافت داراي جايگاه نخست سیستم‌عامل‌های دسکتاپ در جهان

شرکت‌های اپل و مایکروسافت همواره رقابت دیرینه‌ای با یکدیگر داشته‌اند. رقابت این دو رقیب دیرینه، این روزها به سیستم عامل دسکتاپ رسیده است. البته این نکته کاملاً واضح است که سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت، همواره در بین کاربران جهان جایگاه نخست را داشته است.

شركت مايكروسافت در زمينهی سيستم عامل دسكتاپ همچنان جايگاه نخست جهان را دارد.

 

شرکت‌های اپل و مایکروسافت همواره رقابت دیرینه‌ای با یکدیگر داشته‌اند. رقابت این دو رقیب دیرینه، این روزها به سیستم عامل دسکتاپ رسیده است. البته این نکته کاملاً واضح است که سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت همواره در بین کاربران جهان، جایگاه نخست را داشته است.

بنا به داده‌های ارائه شده توسط شرکت تحقیقاتی NetMarketShare در ماه ژانویه، در حال حاضر روی ۹۱.۵۱ درصد کامپیوترهای جهان، سیستم عامل ويندوز نصب شده است. در جایگاه دوم سیستم عامل مک شرکت اپل است که سهم ۶.۱۲ درصدی را به خود اختصاص داده است. و نهایتاً سیستم عامل لینوکس با سهم ۲.۳۶ رتبه‌ی سوم جهان را دارد.

در ۱۲ ماه گذشته سیستم عامل ویندوز مایکروسافت توانسته است سهم بازار خود را گسترش دهد. البته نمی‌توان گفت که این روند همیشه صعودی بوده است اما در این مدت سهم بازار ویندوز در کمترین حالت به ۹۱ درصد رسيده است.

در مقابل، سیستم عامل مک شرکت اپل، روند نزولی را پیموده است. این سیستم عامل در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ تقریباً سهم ۷.۳۷ درصدی در بازار داشته است. درصورتی‌که در ماه دسامبر، سهم آن به ۶.۰۷ درصد کاهش یافت. ولی در سال ۲۰۱۷ این روند تغییر یافته و سهم بازار این سیستم عامل به ۶.۱۲ درصد رسیده است.

 

برتری ویندوز در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

علاوه بر برتری مایکروسافت در زمینه‌ی سیستم عامل، این غول کامپیوتری توانسته است در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شود. تا جایی که به بیان شرکت ولو (valve)، تقریباً ۹۵ درصد گیمرهای شبکه‌ی Steam، برای انجام بازی، از سیستم عامل مایکروسافت استفاده می‌کنند. که تقریباً نیمی از این سيستم عاملها، ویندوز ۱۰ است. شاید دلیل این استفاده چشم‌گیر، پیشنهاد ارتقا رایگان به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، از جانب مایکروسافت باشد. مي توان گفت ایده‌ی مایکروسافت برای انجام این کار، نگه داشتن سیستم عامل مایکروسافت همچنان در رتبه‌ی نخست جهان باشد.

برتري ويندوز در حوزه بازي هاي رايانه اي


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر