استراتژی مایکروسافت Edge ناکام ماند

استراتژی مایکروسافت Edge ناکام ماند

یک شرکت تحلیلی دیروز ۵ جولای گزارش داد که مرورگرهای مایکروسافت در ماه گذشته به سقوط آزاد خود را ادامه داده‌ و دوباره میزان قابل توجهی از سهم مصرف کنندگان خود را از دست داده‌اند. با توجه به داده‌های جمع آوری شده توسط نرم افزار Net، در بین کاربران رایانه‌های شخصی، استفاده از مرورگرهای اینترنت اکسپلورر (IE) و Edge در ماه مه با کاهش ۲۳.۲ درصدی همراه بوده است. این مرورگر در آغاز سال جاری تقریباً نیمی از سهم مصرف كنندگان خود را از دست داده است و این موضوع براي مايكروسافت می‌تواند نگران کننده باشد.

مايكروسافت Edge همراه در حال از دست دادن سهم مصرف كنندگان خود است.

 

یک شرکت تحلیلی دیروز ۵ جولای گزارش داد که مرورگرهای مایکروسافت در ماه گذشته به سقوط آزاد خود را ادامه داده‌ و دوباره میزان قابل توجهی از سهم مصرف کنندگان خود را از دست داده‌اند.

با توجه به داده‌های جمع آوری شده توسط نرم افزار Net، در بین کاربران رایانه‌های شخصی، استفاده از مرورگرهای  اینترنت اکسپلورر (IE) و Edge در ماه مه با کاهش ۲۳٫۲ درصدی همراه بوده است. این مرورگر در آغاز سال جاری تقریباً نیمی از سهم مصرف كنندگان خود را از دست داده است و این موضوع براي مايكروسافت می‌تواند نگران کننده باشد.

دلیل اصلی مشکل مایکروسافت که از اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد، قدیمی و غیر کاربردی شدن مرورگر اینترنت اکسپلورر (IE) است. البته این موضوع بعد از راه اندازی ویندوز ۱۰ و استفاده اين سيستم عامل از مرورگر پیش فرض مایکروسافت Edge، قابل پیش بینی بود.

در ۱۱ ماه گذشته سهم مصرف كنندگان مرورگر IE تقریباً ۴۱ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که سهم مصرف كنندگان مایکروسافت Edge تنها با افزایش ۱۱ درصد همراه بوده است. استفاده از مرورگر IE در ماه ژانویه به کمتر از ۲۰ درصد رسیده بود و در ماه مه به پایین‌ترین حد خود، یعنی ۱۷٫۶ درصد رسید. در صورتی که سهم مصرف كنندگان مرورگر مایکروسافت Edge در ماه چهارم سال ۲۰۱۷ تقریباً ۵٫۶ درصد بود. همه‌ی این موارد نشان دهنده‌ی وضعیت نامناسب سهم بازار مرورگرهای مایکروسافت است.

این وضعیت در آینده‌ی نه چندان دور می‌تواند بدتر شود. حتی پیش بینی می‌شود که سهم بازار مرورگرهای IE و Edge در ماه جاری به کمتر از ۲۰ درصد برسد. و با توجه به روند نزولی که در ماه‌های گذشته مایکروسافت پیموده است، ادامه این کاهش سهم در ماه‌های آتی هم دور از انتظار نیست.

در ماه گذشته تنها ۲۱ درصد از تمامی کاربران ویندوز ۱۰ از مرورگر مایکروسافت Edge به عنوان مرورگر پیش فرض خود استفاده کرده‌اند. که این آمار نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است. البته بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که با تغییر بسیاری از ویندوزهای مورد استفاده در شرکت‌ها به ویندوز ۱۰، احتمال افزایش سهم مصرف كنندگان مايكروسافت Edge وجود دارد.

درصد استفاده از مايكروسافت اج

 

مایکروسافت به آخرین مرورگر خود یعنی مايكروسافت Edge امید بسیاری داشت اما در حال حاضر پس از گذشت دو سال از شروع کار آن، تنها يك پنجم کاربران ویندوز ۱۰ از آن را به عنوان مرورگر پیش فرض خود استفاده می‌کنند.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر