فوتوشاپ اکسپرس، جایگزینی رایگان و مناسب برای ادوب فوتوشاپ

فوتوشاپ اکسپرس، جایگزینی رایگان و مناسب برای ادوب فوتوشاپ

فوتوشاپ اکسپرس جایگزین رایگان و سبکی برای ادوب فوتوشاپ است که می توانید روی گوشی و حتی وب نیز از آن استفاده کنید.

با فوتوشاپ اکسپرس می توانید مانند حرفه ای ها عکس های خود را ویرایش کنید.

 

ادوب فوتوشاپ استاندارد صنعتی برای نرم افزارهای ویرایش تصویر است. با این حال ممکن است برای بسیاری از کاربران زیادی گران قیمت باشد، به خصوص اگر قصد نداشته باشید که به طور مداوم از آن استفاده کنید. 
خوشبختانه شرکت ادوب یک نسخه ساده تر از این پکیج ارائه کرده که فوتوشاپ اکسپرس ( Photoshop Express) نام دارد. این اپلیکیشن نمی تواند همه کارهای فوتوشاپ را انجام دهد، اما به اندازه کافی برای ویرایش تصاویر خوب هست. درضمن می توانید از طریق اندروید، آی او اس و حتی مرورگر خود نیز به آن دسترسی داشته باشید. 

شروع کنید


اول از همه باید به نسخه آنلاین فوتوشاپ اکسپرس سر بزنید. اگر بخواهید می توانید اپلیکیشن آن را روی گوشی خود نصب کنید.  
سپس روی Upload Photo کلیک کنید. شما به عکسی نیاز دارید که با فرمت JPEG باشد. درضمن نباید بزرگتر از 16مگاپیکسل باشد. 


باید چیزی مشابه تصویر بالا ببینید. حال می توانیم ویرایش تصویر را شروع کنیم. 

بریدن، چرخش و تغییر اندازه


فوتوشاپ اکسپرس برای تنظیم ابعاد تصاویر عالی است. از بخش Basic در منوی سمت چپ گزینه Crop & Rotate را انتخاب کنید. 


در ابتدا می خواهیم قسمتی از عکس را حذف کنیم. با استفاده از گزینه Crop Dimensions می توانید نسبت اجزا را در تصویر تنظیم کنید، سپس اندازه تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. 


برای مثال ما می خواهیم که تمرکز روی قسمت سمت راست عکس باشد. برای این کار گزینه Freeform را انتخاب می کنیم و عکس را می بریم تا بلندتر و کم عرض تر شود. 
حال می خواهیم از ابزار Straighten استفاده کنیم. شما به راحتی با مربع های روی تصویر می توانید آن را کمی بچرخانید. این کار برای مواقعی خوب است که عکس پر از خط های صاف است. 
برای مثال اگر در حال ویرایش تصویر یک برج هستید می خواهید همه خطوط عمودی که ساختمان را تشکیل می دهند تا حد ممکن صاف باشند. 
حال نوبت به تغییر اندازه عکس می رسد. در بالای صفحه دکمه هایی وجود دارد که فرمت های از پیش تعیین شده برای تصاویر پروفایل و دستگاه های موبایل را به شما ارائه می دهند. با این حال اگر می خواهید بیشتر روی آن کنترل داشته باشید گزینه Custom را انتخاب کرده و ابعاد را آنگونه که می خواهید تنظیم کنید. 

تنظیم رنگ


برای خیلی از ما پیش آمده که منظره ای بسیار زیبا می بینیم اما عکسی که از آن منظره می گیریم به اندازه کافی بازتاب دهنده حال و هوای آن روز نیست. خوشبختانه این احتمال وجود دارد که گوشی شما به اندازه کافی اطلاعات کسب کرده باشد که بتوان بعداٌ اصلاحات را انجام داد. 
فوتوشاپ اکسپرس به اندازه نسخه کامل نرم افزار امکان کنترل روی چیزهایی مثل بالانس و سطوح رنگ را به شما نمی دهد. اما آنقدر خوب هست که تغییر چشمگیری روی تصاویر به وجود آوریم. 
از Exposure شروع می کنیم که در بخش Basic در منو ابزار قرار دارد. 


در تصویر بالا می توانید نسخه اصلی عکس را در وسط ببینید. در دو طرف می بینید که بیشترین حالت گزینه Exposure را روی آن پیاده کرده ایم. البته احتمالاٌ شما هیچ گاه از بیشترین و کمترین حالت استفاده نخواهید کرد، اما این تصویر نشان می دهد که این ابزار چه کاری می تواند بکند. شما می توانید نور و سایه را با توجه به این که تصویر شما چه چیزی کم دارد کم و زیاد کنید. 
حال سری به اشباع یا Saturation می زنیم که آن هم در بخش Basic در منو ابزار قرار دارد. تغییر در سطوح اشباع تصویر می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. 


در عکس بالا چهار سطح متفاوت اشباع یا saturation را می بینید. تصویر اصلی در سمت چپ قرار دارد. عکسی که در سمت راست قرار دارد تقریباٌ حالت طبیعی خود را از دست داده است. در نتیجه احتمالاٌ یکی از دو تصویر وسط گزینه مناسب است. 


یک ابزار تعادل رنگ سفید یا  White Balance نیز وجود دارد که در زیر قسمت Adjustments است. این گزینه برای حالت های مختلف از جمله هوای ابری و نور فلورسنت مناسب است. همانطور که در تصویر بالا می بینید هر گزینه برای هر تصویر مناسب نیست. 
این ابزار برای رفع مشکلات تعادل رنگ سفید ساخته شده است و نه زیبا کردن یک تصویر. اگر عکستان به آن نیاز ندارد لازم نیست که از آن استفاده کنید. 

افکت های اضافی


در حالی که تکنیک های بالا به شما کمک می کند تا تصاویر خود را کمی تغییر دهید، اکسپرس این امکان را به شما می دهد تا سبک تصاویر خود را نیز تغییر دهید. ابزارهایی که در بخش Effects قرار دارند مشابه فیلترهای فوتوشاپ هستند و اگر می خواهید عکس شما زیبا شود این فیلترها مناسب شما هستند. 


برای مثال تصویر بالا نشان می دهد که چگونه می توانید از ابزار Pixelate برای تغییر ظاهر عکس استفاده کنید. 


از ابزار  Pop Color می توانید استفاده کنید تا یک رنگ را انتخاب کرده و بقیه رنگ های عکس را سیاه و سفید کنید. 


با Sketch می توانید عکس خود را شبیه به یک نقاشی کنید. 
شاید افکت های موجود در فوتوشاپ اکسپرس خیلی امکان شخصی سازی را به شما ندهند، اما می توانند تصاویر شما را زنده تر کنند. 


ذخیره تصویر


وقتی که کار ویرایشتان تمام شد باید آن را ذخیره کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. 
روی گزینه Done کلیک کنید تا تصویرتان ذخیره شود. 
روی گزینه Save کلیک کرده و جایی را که می خواهید تصویرتان در آن ذخیره شود بیابید. حال می توانید از تصویر خود استفاده کنید. 


به عملکرد بهتری نیاز دارید؟


فوتوشاپ اکسپرس ابزار بسیار خوبی است اما محدودیت هایی نیز دارد. هرچیزی که برای تغییر تصویر نیاز دارید در این اپلیکیشن موجود است اما قابلیت های آن به هیچ وجه با نسخه اصلی فوتوشاپ قابل مقایسه نیست. 
اگر فوتوشاپ اکسپرس نیازهای شما را برآورده نمی کند از گیمپ استفاده کنید. گیمپ یک اپلیکیشن منبع باز رایگان جایگزین فوتوشاپ است و با این که همه قابلیت های ادوب را ندارد اما نرم افزاری بسیار قوی است. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر