کرتانا: کنترل شش بخش جالب در ویندوز 10

کرتانا: کنترل شش بخش جالب در ویندوز 10

کرتانا: کنترل شش بخش جالب در ویندوز 10


بسیاری از کاربران با این ابزار به صورت کامل آشنایی ندارند و در مورد توانایی های آن بی اطلاعند. در اینجا قصد داریم تا تعدادی از کاربردهای این دستیار مجازی را معرفی کنیم.


جستجو در وب
این ویژگی، اصلی ترین قابلیتی است که کرتانا ارائه داده است و بسیار خوب عمل می کند. می توان در مورد هرچیزی به کرتانا گفت و سپس کرتانا آن را از طریق بینگ جستجو می کند. در این بین اگر کرتانا دستورات شما را تشخیص ندهد، یک دستور ساده تر را جستجو خواهد کرد. اگر حتی شما از مرورگرهای کروم و فایرفاکس به عنوان مرورگر خود استفاده می کنید، می توانید موتور جستجوی پیشفرض خود را به جسجتوگر دیگری تغییری دهید.


بازکردن برنامه ها
نسخه های اولیه ی کرتانا برای کامپیوترهای شخصی کمی بیشتر از جستجوی کنترل شده با صدا را داشت ولی در نسخه رسمی عرضه شده برای ویندوز 10، این ویژگی تا حد بسیاری تغییر کرده است. اولین بخش از کارکرد کرتانا، توانایی کرتانا برای باز کردن یک برنامه با چند کلمه است.

open-spotify
بر روی آیکون میکروفون کلیک کنید، و به کامپیوتر خود دستور دهید تا برنامه موردنظر شما را باز کند. برای مثال، برای اینکه برنامه اسپاتیفای باز شود، به سادگی بگویید: Open Spotify.


درفت کردن ایمیل
اگر کرتانا بر روی برنامه های قدیمی شما در حال اجرا باشد، بسیاری از محصولات پایدار مایکروسافت با این همکار مجازی سازگار هستند. اگر ایمیل خود را بر روی outlook تنظیم کرده باشید، می توانید به کرتانا دستور دهید تا ایمیل شما را سریعا ذخیره کند.

date-night
برای اینکه شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که گیرنده در لیست مخاطبین شما وجود دارد. شما می توانید با استفاده از نام کوچک به آنها مراجعه کنید، مثلا می توان از چنین دستوری استفاده کرد: "Send an Email to Mary"
سپس از شما موضوع و محتوای ایمیل سوال می شود، که هر دوی آنها را به راحتی می توانید، دیکته کنید. کرتانا فرصتی برای کمتر کار کردن با صفحه کلید است ولی در عین حال ممکن است خطاهایی هم داشته باشد. سپس می توان از آن درخواست کرد تا ایمیل را کامل و ارسال کند. این کار برای زمانی خوب و مناسب است که بخواهید با نگاه به صفحه و خواندن چیزی، ایمیلی را هم در مورد آن ارسال کنید.


کنترل آهنگ ها
بسیار پیش آمده است که می خواهید در حین انجام کاری مانند آشپزی یا کاری دیگر، آهنگ گوش کنید و یا آهنگ ها را جلو عقب کنید، یا دوست ندارید آهنگی را گوش دهید، کنترل کننده موزیک، فعال با صدا، یکی از بهترین روش های استفاده از کرتانا است. دستورات صوتی بسیاری برای انجام این کارها وجود دارد. مثلا، زمانی که می خواهید آهنگ بعدی اجرا شود، ‘next track’ و برای آهنگی که رها شود، ‘skip track’ را باید دستور داد.

spotify
می توان این دستورات را در کنار اسپاتیفای به کار برد، که به سیستم کرتانا لینک شده است. در نتیجه شما می توانید با استفاده از کرتانا بخش های اساسی پخش کننده های مدرن را کنترل کنید ولی هنوز نمی توانید که از برنامه بخواهید تا موسیقی موردنظر شما را پخش کند.


زمانبندی قرار
یکی دیگر از کاربردها کرتانا بر روی Outlook، زمانبندی قرارهاست. می توان به آسانی به کرتانا دستور داد: “schedule a meeting” و کرتانا برنامه مخصوص را باز می کند، با گرفتن جزئیات از شما، آن را مشخص می کند.

meeting
این ویژگی در کنار یادآور کرتانا به کار می رود. اگر نگران فراموش کردن قرار خود هستید، با گفتن “remind me about my meeting”، و گرفتن اطلاعات مختصر، کرتانا قرار را به شما یادآوری خواهد کرد.


خاموش کردن Wi-Fi
کرتانا به تنظیماتی مانند Wi-Fi و حالت پرواز نیز دسترسی دارد. می توان به کامپیوتر گفت که Wi-Fi را روشن و خاموش کند و یا می توان درخواست کرد که سیستم را در حالت پرواز قرار دهد.

flight-mode

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر