دومین روز برگزاری دومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

دومین روز برگزاری دومین کنفرانس تجربه کاربری شیراز

دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری شیراز که ۲۱ تیر ماه، که با هدف دریافت ایده‌ها و مفاهیم تازه و ناب آغازشده بود؛ با ادامه روند سخنرانی‌های روز گذشته، امروز ۲۲ تیر ماه به پایان رسید. گزارش کنفرانس ux را در فیسیت بخوانید.

دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری (User experience)، با هدف ارتقا سطح زندگی، با همکاری دانشگاه شیراز برگزار شد.

 

دومین کنفرانس تجربه‌ کاربری شیراز که دیروز ۲۱ تیر ماه، که با هدف دریافت ایده‌ها و مفاهیم تازه و ناب و افراد جدید اما گمنام در این عرصه آغازشده بود؛ با ادامه روند سخنرانی‌های روز گذشته، امروز ۲۲ تیر ماه به پایان رسید.

در دومین روز این کنفرانس، سخنرانی‌هایی با موضوعات استفاده ازتکنیک‌های داده کاوی برای تحلیل رفتار کاربران سایت، طراحی احساس گرا، مهندسی تعامل با کاربر، تفاوت‌ها و شباهت‌های ux و cx و تاثیر نوشتارنگاری در کیفیت تجربه کاربری، ارائه شد.

اولين بحثی كه در دومين روز كنفرانس تجربه کاربری شیراز به آن پرداخته شد، موضوع استفاده از تکنیک‌های داده کاوی برای تحلیل رفتار کاربران بود. اين مبحث به اهمیت و چگونگی جمع آوری، تحلیل و استفاده از داده‌هایی که از فعالیت‌های کاربران سایت جمع آوری می‌شود، اشاره داشت.

بخش دیگری كه در اين كنفرانس مورد بررسی قرار گرفت، طراحی احساس گرا بود كه به اهمیت استفاده از المان‌های مثبت در طراحی، برای تحریک احساس کاربر اشاره داشت.

سخنرانی مهندسی تعامل کاربر، يكي ديگر از مباحث مورد بررسی اين كنفرانس بود. اين بخش به موضوعاتی همچون المان‌ها و ویژگی‌هایی که یک طراحی را خوب و اصطلاحاً كاربر پسندانه تر می‌کند تاکید داشت.

بخش دیگری كه در اين  کنفرانس تجربه کاربری شیراز به آن پرداخته شد، بحث تفات‌ها و شباهت‌های ux و cx بود. در اين سخنرانی‌ تجربه‌ی کاربری يا همان ux، به عنوان طراحی به نحوی که کاربر از هر نظر راحت‌تر باشد، تعریف شد. در صورتی که تجربه مشتری يا همان cx، به عنوان طراحی به نحوی که مشتری بهترین احساس را نسبت به برند یا طراحی و محصول داشته باشد، بیان شد. در واقع cx در سطح بالاتری نسبت به ux قرار دارد و تجربه کاربری را در خود جای می‌دهد.

آخرين مبحثی كه در اين كنفرانس مورد بررسی قرار گرفت تأثیر نوشتارنگاری در تجربه‌ی کاربری بود كه به اهمیت نوشتار و فونت در طراحی، و لحنی که در فونت مستتر است و اینکه چه فونتی چه احساسی را القا می کند و مناسب چه موضوعاتی است، اشاره داشت.

این کنفرانس با هدف ارائه و معرفی ایده‌هایی که باعث افزایش کیفیت زندگی می‌شود و یافتن افراد جدید در این عرصه، برگزار شد. در واقع این کنفرانس به دنبال معرفی یا حتی دریافت سرنخ‌هایی هر چند کوچک در زمینه‌ی نحوه‌ی مواجهه و استفاده بهتر افراد از هر آنچه که در محیط اطرافشان است برای بهبود کیفیت زندگی، بود. 

این کنفرانس پایان کار جامعه ی تجربه ی کاربری شیراز نبوده و نیست، بلکه سرآغازی برای فعالیت‌های این گروه به حساب می آید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر