ادعای یک محقق امنیتی مبنی بر وجود 27000 باگ در سیستم‌عامل Tizen سامسونگ

ادعای یک محقق امنیتی مبنی بر وجود 27000 باگ در سیستم‌عامل Tizen سامسونگ

یک محقق امنیتی ادعا کرده است که نزدیک به 27000 باگ در سیستم‌عامل تایزن سامسونگ پیدا کرده و فاش کرده است که اگرچه قبلاً در این مورد به این کمپانی اهل کره‌جنوبی اطلاع داده شده، آن‌ها یافته‌ها را رد کرده و گفته‌اند که یک برنامه جستجوی باگ درونی از پیش فعال دارند.

سامسونگ این ادعا را رد کرده و گفته است که کمپانی نرم‌افزار کشف باگ خود را دارد و قطعاً این تعداد خطا وجود ندارد.

اندری کارپوف، مدیر ارشد فن‌آوری سیستم‌های تأیید برنامه، با شروع به جستجوی باگ‌ها در تایزن با برنامه PVS Studio، فقط 3.3 درصد کد را بررسی کرده و حدود 900 خطا کشف می‌کند. اگرچه این محقق پیش از تجزیه و تحلیل کامل کد، به وجود باگ مشکوک می‌شود، برآورد کرده است که حدود 27000 خطا در تایزن وجود داشته باشد.

این محقق توضیح داده: "به طور کلی، من بیش از 2400000 خط از کد را (به استثنای کامنت ها) تجزیه و تحلیل کردم و 900 خطا را شناسایی کردم. کل پروژه تایزن با کتابخانه‌های شخص ثالث، 72500000 خط C، C++ (به استثنای نظرات) دارد. به این معنا که من فقط 3.3 درصد از کد را بررسی کردم. تخمین: (72500000 * 900/2400000 = 27187). با استفاده از PVS Studio، ما می‌توانیم 27000 خطا را شناسایی و رفع کنیم.

کارپوف می‌گوید که پیش از این در اوایل امسال با سامسونگ تماس گرفته تا یافته‌های خود را گزارش دهد، اما تیم داخل کمپانی از انجام تحقیق امتناع کردند.

اگرچه کارپوف ادعا کرده که به مهندسان سامسونگ برای بررسی باگ‌هایی که کشف کرده پیشنهاد کمک داده، اما یک مقام رسمی پاسخ داده: "ما در حال حاضر ابزار تحلیل استاتیک خودمان را داریم و این ابزار به طور منظم برای تایزن کار می‌کند. با این حال، ما موافق این نیستیم که تایزن 27000 نقص قابل‌ ترمیم داشته باشد."

سامسونگ هنوز بیانیه رسمی در مورد امکان وجود باگ‌های زیاد در تایزن نداده است، اما برخی توضیحات باید به زودی منتشر شود، خصوصاً به این دلیل که چنین یافته‌هایی در مورد قابل اعتماد بودن سیستم‌عامل ایجاد سؤال می‌کنند.

سامسونگ به سختی برای تایزن تلاش کرده تا آن را تبدیل به یک سیستم‌عامل رایج کند و حتی در برخی نقاط این کمپانی شروع به سرمایه‌گذاری روی گوشی‌هایی کرده که این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند و جایگزین اندروید شده‌اند. تمرکز همچنان روی سیستم‌عامل گوگل برای گوشی‌های هوشمند است، اگرچه بر کسی پنهان نیست که سامسونگ به سرمایه‌گذاری روی تایزن هم که عمدتاً نیرو دهندهٔ ابزار پوشیدنی است، ادامه می‌دهد.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: softpedia

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر