الجی از مدل کامپکت وی 20 با نام کیو 8 رونمایی کرد

الجی از مدل کامپکت وی 20 با نام کیو 8 رونمایی کرد

آن‌طور که به نظر می‌رسد شرکت ال‌جی نسبت به سنوات گذشته قصد حضور جدی‌تری در بازار گوشی همراه دارد. این شرکت از ابتدای سال جاری دو بالا رده و چند میان رده جدید را به بازار عرضه کرده و در ادامه همین داستان نیز روز گذشته از یک بالا رده دیگر که شاید بتوان از آن به عنوان نسخه کامپکت وی 20 یاد کرد، با نام ال‌جی کیو 8 رونمایی کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، همین هفته گذشته بود که ال‌جی از گوشی‌های سری کیو خود در 3 مدل مختلف رونمایی کرد و آن‌طور که به نظر می‌رسد به مرور زمان اعضای خانواده این سری گسترده‌تر خواهد شد. گوشی‌های کیو 6، 6 پلاس و 6آ همگی میان رده هستند، با این حال مدل کیو 8 که روز گذشته از طریق وب‌سایت انگلیسی زبان ال‌جی معرفی گردید، به نوعی یک بالا رده به حساب می‌آید.

معرفی یک بالا رده در سری تازه تأسیس کیو، می‌تواند گواه آن باشد که اعضای این خانواده را صرفاً مدل‌های میان رده و مقرون به صرفه تشکیل نداده‌اند و قرار است طیف وسیعی از مدل‌های مختلف تحت لیبل کیو ال‌جی به بازار عرضه شود.

کیو 8

به هر حال این گوشی با شماره مدل LG H970 شناخته شده، از سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 استفاده می‌کند و از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت 599 یورو برای نسخه آنلاک آن در دسترس خواهد بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا گوشی LG Q6 در بازارهای غیر اروپایی، عرضه خواهد شد یا این مدل، تنها برای اروپا طراحی شده است. در رابطه با شکل ظاهری آن هم بایستی به این نکته اذعان کنیم که سبک طراحی کیو 6 با وی 20 ال‌جی مو نمی‌زند؛ به طوری که اکنون نیز با گوشی صفحه تختی مجهز به نمایشگر دوم، فریمی فلزی با گوشه‌هایی گرد، تراشه اسنپ‌دراگون 820 و دوربین دوگانه در قاب پشتی که در زیر آن سنسور اثر انگشت جای گرفته رو به رو هستیم.

پنل اصلی گوشی کیو 8 الجی 5.2 اینچی با وضوح تصویر QHD و از نوع Quantum IPS بوده که با سقف روشنایی 500 نیت امکان ارائه تصویری شفاف را حتی در زیر نور مستقیم خورشید فراهم می‌کند. در رابطه با ابعاد نمایشگر دوم هنوز اطلاعات دقیقی ارائه نشده، با این حال وضوح تصویر آن همانند مدل به کار رفته در وی 20 دارای رزولوشن 160 در 1040 پیکسل است.

کیو 8

مجهز شدن به مبدل صوتی Quad DAC، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بر اساس استاندارد IP67 و همچنین مجهز شدن به چیپست اسنپ‌دراگون 820 سبب می‌‎شوند این مدل حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. اگرچه تراشه به کار رفته در آن همچون اسنپ‌دراگون 821 قرار گرفته در ال‌جی 6 قدرتمند نیست، اما از اسنپ‌دراگون 435 به کار رفته در ال‌جی کیو 6 عملکرد بهتری دارد.لازم به ذکر است که پرچم‌دار سال گذشته سری جی یعنی ال‌جی جی 5 نیز به اسنپ‌دراگون 820 مجهز شده است.

کیو 8

دوربین دوگانه این مدل از یک سنسور عادی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه 1.12 میکرومتر و همچنین یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارای زاویه باز 135 درجه با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است. در سوی دیگر شرکت سازنده از سنسوری 5 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویری با حداکثر زاویه 120 درجه‌ در قاب جلو استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های ال‌جی کیو 8 می‌توان به برخورداری از 4 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در کنار قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر