گوگل پلی پروتکت امنیت دستگاه اندروید شما را حفظ می کند

گوگل پلی پروتکت امنیت دستگاه اندروید شما را حفظ می کند

گوگل پلی پروتکت از گوشی اندروید شما در برابر ویروس، بد افزار و حتی دزدیده شدن حفاظت می کند.

با پلی پروتکت دیگر مشکلی برای گوشی اندروید شما پیش نخواهد آمد. 

 

گوگل اخیراٌ گوگل پلی پروتکت ( Google Play Protect) را منتشر کرده است. یک برنامه امنیتی برای حفظ امنیت اندروید. پلی پروتکت روی گوشی شما نصب شده و دستگاه شما را اسکن می کند. این برنامه همچنین اپلیکیشن های شما را اسکن کرده و به شما اجازه می دهد با خیال راحت در کروم وب گردی کنید. 
گوگل همیشه سطحی از امنیت و ایمنی را برای کاربران اندروید خود فراهم کرده است. با این حال با انتشار این برنامه سعی دارد صدها میلیون کاربر را از بدافزارها و هکرها در امان نگاه دارد. 

گوگل پلی پروتکت چه چیزهایی به کاربران اندروید ارائه می دهد؟


پلی پروتکت دستگاه شما را اسکن کرده تا از امنیت شما اطمینان یابد. این برنامه اپلیکیشن هایی که روی دستگاه شما نصب شده اند را اسکن کرده و هرکدام را که رفتاری غیرعادی دارد پرچم دار می کند. آموزش ماشینی به گوگل در یافتن مشکلات پیش از آن که از کنترل خارج شوند کمک می کند. 
پلی پروتکت میلیاردها اپلیکیشن را در پلی استور اسکن می کند. هر توسعه گر پیش از آن که برنامه اش روی پلی استور آپلود شود شناسایی و بررسی شده و هر اپلیکیشنی که از قوانین گوگل سرپیچی کند تعلیق می خورد. البته این قوانین فقط روی اپلیکیشن های پلی استور پیاده می شوند در نتیجه مواظب اپلیکیشن هایی که از منابع دیگر دانلود می کنید باشید. 
پلی پروتکت به شما اجازه می دهد با حفظ امنیت از کروم استفاده کنید. تا زمانی که از کروم برای مرور وب استفاده کنید گوگل امنیت شما را تضمین می کند. اگر بخواهید به وبسایتی سر بزنید که گوگل به آن اعتماد ندارد به شما اخطار می دهد و نمی گذارد که وارد آن شوید. 
پلی پروتکت به شما کمک می کند که در صورت گم کردن گوشی خود آن را بیابید. اگر به هر دلیلی گوشی خود را گم کنید، در صورت روشن بودن قابلیت Find My Device می توانید آن را بیابید. می توانید مکان گوشی خود را بیابید، آن را به صدا دربیاورید، قفل کنید یا حتی دیتای خود را از روی آن پاک کنید و همه این کارها را از راه دور انجام دهید. 


گوگل اندروید را امن تر می کند


پلی پروتکت برای دستگاه های اندروید منتشر شده است. فقط کافی است به Settings > Security > Verify Apps بروید تا دریابید که گوگل آخرین بار چه زمانی دستگاه شما را اسکن کرده است و این که اپلیکیشن های خطرناک یافته یا خیر. شما همچنین می توانید پلی پروتکت را غیر فعال کنید اما ما به شما توصیه می کنیم که این کار را نکنید. 


آیا شما یک گوشی اندروید دارید؟ آیا تا به حال درگیر بدافزارها شده اید؟ نظرتان درمورد گوگل پروتکت چیست؟ آیا فکر می کنید که این برنامه مشکلات امنیتی اندروید را حل خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

نیما صادقی

دوشنبه, 02 مرداد 1396

خسته نباشه گوگل تازه سطح apk ها رو اسکن میکنه. روشهای زیادی برای دسترسی به سطح هسته هست. ویندوز مدتها است اونها رو هم سعی میکنه با هر آپدیت برطرف کنه. اندروید با سرعت به پایان کار خودش نزدیک میشه. کمپانیهای سازنده واقعا دیر به دیر آپدیت ارائه میکنند. مکانیزم ارائه آپدیت در اندروید از روز اول اشتباه پیش بینی شده بود. البته هدف از ارائه اندروید امنیت نبود که ساختن ایفون ارزان قیمت و در نتیجه بهره مند کردن حداکثری مردمان جهان به موبایل بود که از این نظر موفق بود. اهداف جهانی شدن پشت این طرح بود که چیز بدی هم نبود ولی به زودی همون افراد اکثریت جهان که موبایل دار شدند به این آگاهی میرسند که زیر ساخت اندروید امن نیست و به نظرم امنیت روز به روز برای کاربران پر اهمیت تر میشه و ذز سالهای آتی اندروید کمرنگ

پاسخ

ثبت نظر