توصیه‌های ایمنی ناسا برای مواقع خورشید گرفتگی

توصیه‌های ایمنی ناسا برای مواقع خورشید گرفتگی

این سازمان از مردم درخواست می‌کند که عینک آفتابی مناسب تأمین کنند.

توصیه‌های ایمنی ناسا هنگام مشاهده خورشید گرفتگی

برای افرادی که در ایالات متحده هستند، تنها یک ماه باقی مانده تا یک خورشید گرفتگی کامل روی دهد، و ناسا واقعاً نمی‌خواهد هنگام این اتفاق کسی بینایی خود را از دست دهد. برای همین منظور، این سازمان برخی نکات مهم را برای اطمینان از اینکه بینایی افراد حفظ می‌شود، منتشر کرده است که آگاهی از این نکات برای مردم دیگر نقاط جهان خالی از لطف نیست.

اول اینکه، به طور مستقیم و بدون عینک مناسب به خورشید نگاه نکنید. این موضوع یک حس عام و مشترک است. حتی یک کودک دبستانی هم این را می‌داند. اما ممکن است از این واقعیت آگاه نباشید که عینک آفتابی، عینک مناسبی برای مواقع خورشید گرفتی نیست. شما باید یک عینک مخصوص برای خورشید گرفتگی یا یک دستگاه ناظر خورشیدی داشته باشید تا بتوانید مستقیم به خورشید نگاه کنید. حتی اگر خورشید گرفتگی جزئی باشد.

و لطفاً، به خاطر خدا (و البته به خاطر بینایی خود) خسیس نباشید و سعی نکنید که عینک را با دستان خود بسازید. یک جفت عینک مخصوص بخرید و مطمئن باشید که سن آن‌ها کمتر از سه سال باشد و لنزها شکل خوبی داشته باشند. برای تأیید اینکه آن‌ها یک محصول با کیفیت هستند، نام و آدرس سازنده باید در جایی از عینک قرار داده شود و باید گواهینامه ISO 12312-2 را داشته باشند.

اشتباه نکنید، ناسا نمی‌خواهد سرگرمی‌های شما را خراب کند. الکس یانگ، مدیر علوم در سازمان هلیوفیزیک ناسا می‌گوید: "اگرچه ناسا تلاش نمی‌کند که یک پلیس ایمنی برای عینک آفتابی مردم باشد، اما مسئولیت ما این است که راه‌های امن برای دیدن یک آسمان خارق‌العاده در کل قاره ایالات متحده را به اطلاع عموم برسانیم." در واقع آن‌ها فقط از شما می‌خواهند که این رویداد را از پیش برنامه‌ریزی کرده و مانع از خراب کردن بینایی خود شوید.

ناسا برای این خورشید گرفتگی تمام تمرکز خود را جمع کرده است. آن‌ها برنامه دارند که تمام این رویداد را به طور زنده پخش کنند و حتی برای جمع‌آوری داده‌های دمایی در طول رخداد از همه افراد به عنوان یک شهروند دانشمند ثبت‌نام می‌کنند. این رویداد هر چند سال، یک‌بار اتفاق می‌افتد (دفعه بعدی در سال 2024) و بیشتر مردم سعی دارند دیدن آن را از دست ندهند. در نتیجه باید هنگام مشاهده، با عینک مناسب از چشمان خود محافظت کنند.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: engadget

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر