كاور كيبورد ويم، دستياری قدرتمند برنامه نويسان

كاور كيبورد ويم، دستياری قدرتمند برنامه نويسان

ویم (vim) یک نرم افزار فوق‌العاده قدرتمند ویرایش متن است كه به دلیل کاربردهای زیاد نزد بسیاری از برنامه نویسان، بسیار محبوب و جذاب است. اما در مقابل تمام قابلیت‌هایی که دارد، بسیار پیچیده است . كاور كيبورد ويم، یک غشای سیلیکونی است که روی صفحه کلید مک بوک پرو قرار می‌گیرد و به شما می‌گوید که هر کلید در حالت‌های مختلف ویم چه کاری می‌کند. بنابراين مي تواند تا حد زيادي به برنامه نويسان كمك كند.

با استفاده از کاور کیبورد ویم، می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به منابع آنلاین و یا یاداشت های خود، به سرعت دستور مورد نظر خود را در ویرایشگر ویم بیابید.

 

ویم (vim) یک نرم افزار فوق‌العاده قدرتمند ویرایش متن است که هم دارای محیط گرافیکی است و هم می‌تواند در ترمینال اجرا شود. این ویرایشگر متن به دلیل کاربردهای زیاد نزد بسیاری از برنامه نویسان، بسیار محبوب و جذاب است. اما در مقابل تمام قابلیت‌هایی که دارد، بسیار پیچیده است تا جایی که برای کار کردن با آن نیاز دارید به راهنمای مرجع مراجعه کنید.

کارآیی این نرم افزار قدرتمند در کنار پیچیدگی‌اش، باعث به وجود آمدن ایده‌ای برای آسان‌تر کردن کار با ویرایشگر شد؛ ایده‌ی ساخت کیبورد فانتزی که کلیدهای ویرایشگر ویم روی آن نوشته شده است. این کیبورد جالب و كاربردی، یک غشای سیلیکونی است که روی صفحه کلید مک بوک پرو قرار می‌گیرد و به شما می‌گوید که هر کلید در حالت‌های مختلف ویم چه کاری می‌کند.  

کاور کیبورد ویم

کاور کیبورد ویم

 

شرکت ادیتور كيز (Editor Keys)، شرکت ارائه دهنده‌ی این کاور کیبورد، یکی از کمپانی‌های سازنده‌ی صفحه کلید و لوازم جانبی صفحه کلید است که به صورت عمده بازار هدف خود را صنایع خلاق قرار داده است و برنامه‌های ویرایش صوت و تصویر مانند ادوبی (Adobe)، كيو بيس، اويد مديا و ... را پوشش می‌دهد. کاور کیبود ویم، اولین محصول این کمپانی است که با رویکرد سرعت بخشیدن به گردش کار، با استفاده از کاور صفحه کلید وارد بازار شده است.

این کاور صفحه کلید در انگلستان طراحی و در چین ساخته شده است. در طراحی و ساخت این کاور صفحه کلید از یک قطعه سیلیکونی نازک استفاده شده است که در فرآیند تایپ کردن اختلالی به وجود نمی‌آورد. به علاوه کاور صفحه کلید ویم به گونه‌ای ساخته شده است که از کیبورد در مقابل نفوذ گرد و غبار، محافظت می‌کند.

در واقع می‌توان کاور صفحه کلید ویم را یک راهنمای کاربردی برای این نرم افزار دانست زیرا با استفاده از آن نیازی به استفاده از منابع آنلاین و یا کتابچه‌ی راهنما نیست. تنها کافیست به صفحه کلید خود نگاه کنید و دستور مورد نظرتان را پیدا کنید؛ به همین سادگی.

اگر چه این کاور کیبورد را به هیچ عنوان نمی‌توان جایگزینی برای تجربه‌ی افراد متخصص دانست، اما می‌تواند به عنوان یک راهنمای فوق‌العاده مفید برای تازه کاران در استفاده از ویرایشگر ویم باشد. به علاوه یکی از مزایای غیر قابل انکار کاور کیبورد ویم، کاهش چشم گیر بار ذهنی است که برای یادآوری کلیدهای میانبر نرم افزار به برنامه نویس تحمیل می‌شود.

قیمت کاور کیبوردویم ۲۷٫۹۹ دلار است و برای مک بوک ایر، مک بوک پرو رتینا و مک بوک پرو با touchbar موجود است. بنا به گفته‌های مدیر کمپانی ادیتور کیز، این شرکت قصد دارد مدل دیگری برای سری‌های سریفس پرو و سرفیس بوک لاین طراحی و به بازار وارد کند.

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر