پایتون، محبوب ترین زبان برنامه نویسی سال 2017

پایتون، محبوب ترین زبان برنامه نویسی سال 2017

طبق آماری که IEEE منتشر کرده است زبان برنامه نویسی پایتون محبوب ترین زبان برنامه نویسی است و C، جاوا و ++C به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

IEEE اسپکتروم لیستی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی منتشر کرده است. پایتون رتبه اول را در این لیست کسب کرده است. 

 

 

می خواهید تصمیم بگیرید که چه زبان برنامه نویسی بیاموزید؟ اگر می خواهید به دانشگاه بروید، در دانشگاه هستید و یا  تحصیلات عالی خود را ادامه دهید دانستن یک زبان پراستفاده می تواند تاثیر چشمگیری در فرصت های شغلی و آینده شما داشته باشد. این امر باعث شده که تلاش هایی برای رتبه بندی مهم ترین و محبوب ترین زبان ها در طی گذر زمان صورت گیرد تا دریابیم که بهتر است تمرکز خود را کجا قرار دهیم. 
IEEE اسپکتروم لیستی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تهیه کرده است. هدف آن ها از تهیه لیست این بوده که به برنامه نویسان اجازه دهند علایق خود را یافته و ببینند که چه زبانی برای آن ها مناسب تر است. شما می توانید لیست کامل را یافته و با توجه به نوع زبان ( وب، موبایل، سازمانی  و زبان جاسازی شده)، درحال رشد ترین بازارها، ترندهای کلی که مورد استفاده قرار می گیرند و زبان های محبوب به خصوص برای توسعه منبع باز را بیابید . شما حتی می توانید روش های طبقه بندی خود را در آن پیاده سازی کنید. 

IEEE list


پایتون در چند سال اخیر محبوب تر شده است. در حالی که این زبان برنامه نویسی پارسال در رتبه سوم قرار داشت امسال با امتیاز صد، در صدر جدول قرار گرفته است. پایتون، C، جاوا،  ++C در بین نود و پنج زبان، چهار زبان اول بودند در حالی که #C ( زبان مایکروسافت، که برای چارچوب NET. ساخته شده است.) رتبه 88.6 را کسب کرده است. بیشترین فاصله بین زبان های ++C و #C است. زبان برنامه نویسی سوئیفت با رتبه 75.3 در لیست، جایگاه دهم را به دست آورده است. 
زبان های برنامه نویسی که قبلاٌ محبوب بوده اند، مثل روبی جایگاه خود را از دست داده اند و این موضوع باعث شده که سوئیفت در این جدول صعود کند. زبان اپل که پیش از سوئیفت مورد استفاده قرار می گرفت، Object-C با تغییرات اپل و توسعه گران و معرفی زبان جدید در جایگاه بیست و ششم قرار گرفته است. 
البته رتبه ها با توجه به بازار در طول زمان تغییر می کنند. برای مثال در زبان برنامه نویسی جاسازی شده ++C, C، آردوئینو، اسمبلی و هاسکل در رتبه های اول قرار دارند. در موبایل، پنج زبان اول C، جاوا، #C++ ،C و جاوا اسکریپت و برای توسعه وب، پنج زبان اول پایتون، جاوا، #C، جاوا اسکریپت و PHP هستند. 
با توجه  به نیاز و علاقه و همچنین بازاری که در آن قصد کارکردن دارید زبان مناسب خود را بیابید. اما باید بدانید که بالا بودن پایتون به معنی برتر بودن آن نیست. در حالی که پایتون بهترین زبان از طرف IEEE انتخاب شده است، اگر بخواهید بسیاری از پایگاه ها را پوشش دهید یا اهداف گسترده ای دارید C در هر پنج دسته بندی قرار دارد و از پنج دسته بندی زبان های C، C++ و #C در سه دسته بندی وجود دارد و احتمالاٌ برای شما مناسب تر هستند.

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر