آدوب می گوید که فلش تا سال 2020 از بین خواهد رفت

آدوب می گوید که فلش تا سال 2020 از بین خواهد رفت

آدوب فلش تا سال 2020 از بین خواهد رفت.

 

آدوب فلش به خاطر مشکلات امنیتی از بین خواهد رفت.

شرکت آدوب گفته است که قصد دارد فلش را نابود کند. دیگر آن را به روز نمی کند و تا سال 2020 این نرم افزار را از بین خواهد برد. 

مدت هاست که شرکت های بزرگ استفاده از فلش را رها کرده اند. فلش همیشه یکی از بزرگ ترین مشکلات امنیتی در ویندوز بوده است. 
مدیرعامل سابق شرکت اپل در سال 2010 استفاده از فلش را منسوخ کرد. گوگل نیز سال پیش اعلام کرد که HTML5 را در کروم 53 جایگزین آدوب فلش پلیر کرده است. 
آدوب گفته است که استانداردهایی مانند HTML5، WebGL، WebAssembly در چند سال اخیر بسیار پیشرفته و جایگزین بیشتر قابلیت های فلش شده اند. آدوب اعلام کرد که فلش و شاک ویو به دلیل نبود فرمت های تعاملی روی وب ساخته شدند. 

flash


مایکروسافت نیز گفته است تا سال 2020 دیگر ویندوز را پشتیبانی نخواهد کرد. 
آدوب گفته است که با شرکت های تکنولوژی دیگر کار خواهد کرد تا سازندگان محتوا را تشویق کند تا از فرمت های باز استفاده کنند. 
بازی ها، آموزش و ویدئوها بیش از هرچیزی تحت تأثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت. شرکت هایی که از فلش استفاده می کنند نیز باید جایگزینی برای خود بیابند. 
وقتی که از اج استفاده می کنید مایکروسافت برای اجرای فلش از شما اجازه می گیرد. در سال 2018 فلش را برای همه سایت ها اجرا می کند و در اواسط سال 2019 آن را غیر فعال خواهد کرد. موزیلا نیز گفته است که فلش را در سال 2019 غیر فعال می کند و در سال 2018 کاربران می توانند انتخاب کنند که چه سایت هایی اجازه دارند فلش را اجرا کنند. 
فیسبوک نیز برنامه هایی برای جایگزینی فلش برای بازی های خود دارد که هنوز دقیقاٌ آن را اعلام نکرده است.  

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: zdnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر