پایین آمدن سرعت اینترنت می تواند باعث هک شدن شما شود

پایین آمدن سرعت اینترنت می تواند باعث هک شدن شما شود

پایین و بالا شدن سرعت اینترنت می تواند باعث شود که هکرها از فرصت استفاده کرده و خودشان را به جای شما جا بزنند.

 

با کم و زیاد شدن سرعت اینترنت، هکرها می توانند کنترل شماره تلفن شما را در دست بگیرند. 

 

وقتی که صحبت از " روح تلفنی" می شود باید بدانید که چیزی که درمورد آن حرف می زنیم خیلی ترسناک تر از آن است که یک روح به شما زنگ بزند!
این ارواح با شماره تلفن شما سر و کار دارند. 
به این فکر کنید که شماره تلفن شما در حفظ امنیت حساب های کاربریتان چه نقش مهمی دارد. شماره شما راه ارتباطی به بسیاری از حساب های بانکی، شبکه های اجتماعی، سفر و کار شماست، چرا که بانک ها و اپلیکیشن ها برای حفظ امنیت شما به شماره تلفن همراهتان متکی هستند. این اعداد همچنین رابطه مستقیم با زندگی شخصی شما دارند، آنقدر که بعضی ها به شماره تلفن موبایل " شماره ملی جدید" می گویند. 
در نتیجه وقتی که  مجرمان سایبری به شماره تلفن موبایل شما دسترسی پیدا می کنند می توانند آسیب های جبران ناپذیری به شما بزنند، برای مثال به حساب بانکی و یا حساب های کاربری آنلاین شما دسترسی پیدا کنند. اگر این مجرمان بتوانند از شماره تلفن شما استفاده کنند اوضاع ترسناک تر هم می شود. 
محققان گروه یونیکورن که یک شرکت امنیتی چینی است کشف کرده اند که وقتی شبکه وایرلس LTE به چیزی قدیمی تر مثل تکنولوژی 2G تغییر می کند می توان گوشی را هک کرد. وقتی که سیگنال ضعیف می شود گوشی های ما شبکه را تغییر می دهد و گاهی اوقات ما حتی متوجه هم نمی شویم. 
این گروه در کنفرانس امنیتی بلک هت در لاس وگاس اعلام کردند که اگر هکرها کنترل گوشی را در دست بگیرند می توانند پیام بفرستند و یا با آن تماس بگیرند. 
لین هوانگ، یکی از محققان تیم گفت که این حمله زمانی صورت می گیرد که گوشی شما از یک تکنولوژی شبکه به یک تکنولوژی دیگر تغییر حالت می دهد ( برای مثال به خاطر نبودن آنتن از 4G به 2G تغییر یابد).
وقتی که یک گوشی می خواهد به یک شبکه وایرلس متصل شود باید یک کد احراز هویت بفرستد تا شبکه آن را به عنوان یک گوشی موجه که از شماره شما استفاده می کند شناسایی کند. 
اما وقتی که شبکه شما پر سرعت و کم سرعت می شود این قدم احراز هویت حذف می شود تا اتصال تا حد امکان ثابت باقی بماند. 
چیزی که ترسناک تر است این است که اگر هکر بتواند با موفقیت کنترل گوشی را در دست بگیرد شما هیچ گاه متوجه نمی شوید. 
حمله " روح تلفنی" می تواند قربانی را حسابی توی دردرسر بیندازد. پس از دریافت کنترل شماره، هکر می تواند روی دستگاه خود از آن استفاده کند تا به بسیاری از حساب های کاربری شما دسترسی یابد. 
شما می توانید با تایپ کردن شماره تلفن حساب های کاربری را در شبکه های اجتماعی بیابید. در این کنفرانس، گروه یونیکورن برای نشان دادن روش حمله هکرهای روح تلفنی از طریق شماره تلفن رمز یک حساب کاربری فیسبوک را تغییر داد. فیسبوک به صورت خودکار یک پیام کوتاه به شماره تلفن مربوطه  که گروه یونیکورن آن را هک کرده بودند فرستاد و به این روش کنترل حساب کاربری فیسبوک در دستان این گروه قرار گرفت. 
این گروه درمورد ضعف شبکه ها اطلاع رسانی می کند و اعلام کرده که ارائه دهندگان خدمات در سراسر دنیا باید در پی رفع این مشکل باشند. آن ها توصیه کردند که شرکت ها روند احراز هویت خود را ارتقا بخشند تا این مشکلات پیش نیاید. 
هوانگ گفت که قرار دادن گوشی روی حالت هواپیما نیز می تواند از ورود ارواح تلفنی پیش گیری کند، اما اتصال شما هم قطع می شود. 
وقتی که در حالت هواپیما هستید به این معنی است که به شبکه خود گفته اید که " من آفلاین هستم". 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر