مایکروسافت آپدیت کریتور ویندوز 10 را در دسترس همه قرار می دهد

مایکروسافت آپدیت کریتور ویندوز 10 را در دسترس همه قرار می دهد

همه ی به روز رسانی های ویندوز 10 در دو نیمه سال در ماه های شهریور و اسفند منتشر خواهد شد.

آپدیت کریتور برای همه نسخه های ویندوز10 منتشر خواهد شد.

 

در چند سال گذشته مایکروسافت همه تلاشش را کرد تا آفیس و ویندوز را به عنوان نرم افزارهایی که مدام به روز می شوند به کاربران تحمیل کند. در سال 2017 این شرکت سعی کرد که برنامه به روز رسانی خود را ساده تر کند و حال نتیجه نهایی را گزارش کرده است: از انتشار آپدیت کریتور ویندوز  10 به بعد،  به روز رسانی  آفیس، ویندوز سرور و ویندوز 10 به یک صورت انجام شده و با یک نام منتشر می شوند. 
در حال حاضر مایکروسافت آپدیت ها را به سه دسته تقسیم کرده است: Current Branch, Current Brand for Business و Long Term Servicing Branch. حال مایکروسافت قصد دارد که دو مورد اول را در قالب چیزی که آن را کانال نیمه سالانه (Semi-Annual Channel) نام گذاری کرده ترکیب کند. هر کدام از این به روز رسانی ها دو بار در سال، در ماه های اسفند و شهریور منتشر خواهند شد و کاربران به مدت هجده ماه پشتیبانی شده می توانند این به روز رسانی ها را به صورت رایگان دریافت کنند. مایکروسافت اولین آپدیت کریتور خود را اولین SAC معرفی کرده است ( Windows 10 v.1703) وآپدیت کریتور پاییزی Windows 10 v.1709 نامگذاری شده است. 
SAC brand switch تفاوت بین Current Branch و Current Branch for Business را از بین نمی برد. این به روز رسانی ها کانال نیمه سالانه برای کاربران عادی و کانال نیمه سالانه برای مشتریان شرکتی نام گذاری شده اند. هدف اصلی از این سیاست هماهنگ سازی سرعت ارتقا در بین همه نسخه هاست. 

windows Update


مایکروسافت این تغییرات را ایجاد کرده است تا شرکت ها انعطاف پذیری بیشتری برای تاخیر در بعضی به روز رسانی ها داشته باشند. شرکت ها می توانند تا دوازده ماه به روز رسانی سیستم خود را به تاخیر بیندازند تا آن را ارزیابی کنند.شرکت مایکروسافت پیشنهاد کرده که شرکت ها تا چهار ماه در آزمایش های پیلوت شرکت کنند. پس از چهار ماه شرکت مایکروسافت یک سیستم عامل را برای استفاده جهانی تایید می کند در نتیجه می توان از آن روی هر کامپیوتری که پیکربندی سخت افزاری مناسب را دارد استفاده کرد. این اتفاقی است که هم اکنون برای آپدیت کریتور افتاده و حال برای استفاده جهانی تایید شده است. 
با گذشت زمان مدیریت به روز رسانی های ویندوز10 و آفیس ساده تر خواهد شد اما هنوز مشخص نیست که تلاش مایکروسافت برای تغییر ساختار به روز رسانی سریع تر با برنامه پیش برود یا خیر. باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت این تغییرات را چگونه مدیریت می کند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر