سامسونگ اینتل را به عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه جهان شکست داد

سامسونگ اینتل را به عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه جهان شکست داد

بخش نیمه‌رسانای غول تکنولوژی کره‌ای به تنهایی کمپانی سازنده تراشه باتجربه را در سود درآمد سه‌ماهه دوم سال شکست داد.

درآمد سه ماهه دوم سامسونگ در بخش نیمه‌رسانا، اینتل را پشت سر گذاشت.

در گزارش درآمدهای سه‌ماهه دوم سال، سامسونگ رکورد سود 12.6 میلیارد دلار را ثبت کرد، اما موضوع مهم دیگری پشت این عدد پنهان است. از 54 میلیارد دلار کل درآمد کمپانی، 15 میلیارد دلار آن صرفاً از سوی بخش نیمه‌رسانای سامسونگ به دست آمده – که بالاتر از تمام 14.8 میلیارد دلار درآمدی است که شرکت اینتل به دست آورده. به طور خلاصه: سامسونگ به سلطنت 24 ساله اینتل پایان داده و تبدیل به بزرگترین سازنده تراشه در جهان شده است.

اما سامسونگ این موفقیت را با فروش بیشتر پردازنده‌ها به دست نیاورده– بلکه چندین سال است که عرضه محصولات تراشه خود را متنوع کرده است. در حالی که اینتل در ماه نوامبر سال گذشته پس از حذف کردن بخش پوشیدنی خود، بر روی CPU های رایانه‌ها و سرورها متمرکز شده است، سامسونگ به ساخت تراشه‌ها برای دستگاه‌های موبایل و همچنین تراشه‌های متصل برای اینترنت اشیاء و وسایل هوشمند ادامه داده است. این شرکت همچنین به خاطر حافظه فلش خود با محصولات محبوب‌تر SSD، از اینتل پیشی گرفت. اینتل از رقابت دست نمی‌کشد و ادعا کرده است که نسل بعدی تراشه‌های 10 نانومتری Cannon Lake آن، دوبرابر بسیاری از ترانزیستورها مثل سامسونگ یا TMSC عمل می‌کنند و این کمپانی را چند "سال نوری" جلو می‌برند.

 

منبع خبر: engadget

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر