نخستین پارک علم و فناوری ايران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

نخستین پارک علم و فناوری ايران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد

پارک علم و فناوری سازمانی است که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود و جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت در می‌آورد. پارک‌های فناوری با هدف نهادینه کردن فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابتی بین شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند. صبح امروز، یکشنبه هشتم مرداد ماه ۹۶، نخستین پارک علم و فناوری تخصصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد. هدف از ایجاد این پارک، استقرار و همکاری شرکت‌های داخلی و بین‌المللی است.

امروز صبح، یکشنبه هشتم مرداد ماه ۹۶، نخستین پارک علم و فناوری تخصصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

پارک علم و فناوری سازمانی است که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود و جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت در می‌آورد. پارک‌های فناوری با هدف نهادینه کردن فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابتی بین شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

صبح امروز، یکشنبه هشتم مرداد ماه ۹۶، نخستین پارک علم و فناوری تخصصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد. هدف از ایجاد این پارک، استقرار و همکاری شرکت‌های داخلی و بین‌المللی است.

این پارک در زمینی به وسعت ۲۴ هکتار احداث شده است و در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار متر مربع ساختمان قابل بهره‌برداری در اختیار دارد. مطابق زمان‌بندی انجام‌شده، تا خرداد سال آینده این ساختمان‌ها در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار خواهند گرفت.

وزیر ارتباطات در جریان راه اندازی این مرکز، اظهار داشت:

پارک تخصصی ICT که امروز راه اندازی شده است، بخشی از کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات است و می‌تواند به ساماندهی انواع و اقسام فعالیت‌های دانش بنیان در این حوزه منتج شود.

واعظی با اشاره به اینکه امروزه ۱۰ شرکت برتر دنیا، همگی در حوزه فناوری اطلاعات کار می‌کنند، افزود:

رویکرد ما نیز باید با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور از جمله نخبگان و جوانان و وجود مراکز علمی-تحقیقاتی و دانشگاهی، رسیدن به جایگاه‌های بالا در این بخش باشد.

به گفته وزیر ارتباطات، هم اکنون یکی از پنج کریدور فعال در کشور، کریدور مربوط به ICT است که تهران تا استان البرز را دربرمی گیرد. مراکزی همچون مرکز مخابراتی رودهن، پارک پردیس، پژوهشگاه فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی تهران، پارک تخصصی ICT، مرکز فضایی ماهدشت، و منطقه ویژه اقتصادی پیام در این کریدور راه اندازی شده‌اند و یا به زودی راه اندازی خواهند شد.

در این پارک چه برنامه‌هایی دنبال می‌شود؟

برنامه‌های این پارک توسعه‌ی شرکت‌های جوان و رسیدن به درآمد سالانه ۵ میلیارد تومان برای هر شرکت، اجرای طرح نوآوری باز، تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت کالا و خرید خدمات با هدف توسعه‌ی نوآوری، شبکه‌سازی مراکز رشد علم و فناوری و مراکز نوآوری دانشگاه‌ها، بازگشت استعدادهای ایرانی از خارج از کشور به ایران و حفظ استعدادهای برتر این حوزه است.

در مراسم افتتاح نخستین پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، حدود ۱۰ شرکت دانش‌بنیان مجوز استقرار در این مرکز تخصصی را دریافت کردند.

منبع خبر: وزارت ارتباطات


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر