اگر کاربر iOS یا مک هستید دستگاه خود را همین امروز به روز رسانی کنید

اگر کاربر iOS یا مک هستید دستگاه خود را همین امروز به روز رسانی کنید

یک ضعف امنیتی در تراشه های دستگاه های اپل باعث شده که به راحتی هک شوند. شرکت اپل اعلام کرده که برای رفع این مشکل همه ی کاربران دستگاه های اپل خود را به روز رسانی کنند.

 

یک مشکل امنیتی در دستگاه های اپل باعث شده که هکرها از طریق وای فای کنترل این دستگاه ها را در دست گیرند.

 

دستگاه های اپل همیشه به این معروف بوده اند که از دستگاه های مبتنی بر ویندوز امن تر هستند. اما حقیقت این است که دیگر اینطور نیست، چرا که در چند سال اخیر تعداد بدافزارهایی که روی دستگاه های اپل یافت شده به شدت رو به افزایش است. 
حال نگرانی امنیتی دیگری پیش آمده، و آنقدر نگران کننده است که اپل یک به روز رسانی نرم افزاری را برای آن منتشر کرده است. 

مشکل کجاست؟


یک نقطه ضعف امنیتی دستگاه های اپل که به Broadpwn معروف است، به هکرها اجازه می دهد با استفاده از تراشه وای فای دستگاه، کنترل آن را به دست بگیرند. این مشکل توسط یکی از محققین شرکت اگزادوس اینتلیجنس کشف شد که آن را هفته ی پیش در کنفرانس بلک هت در لاس وگاس مطرح کرد. 
نکته اینجاست که اگر شما در محدوده وای فای یک هکر قرار بگیرید یعنی در خطر هستید، حتی بدون این که لزوماٌ به شبکه وای فای متصل باشید. البته این مشکل فقط تراشه های BCM43 برودکام را درگیر می کند. 


چگونه می توانید از خود محافظت کنید؟ 


برای مدت کوتاه می توانید وای فای دستگاه خود را غیر فعال کنید. اما اگر به دنبال یک راه حل دائمی هستید، باید به روز رسانی اخیر اپل را انجام دهید. 

iOS


همه ی کاربران آی او اس این به روز رسانی را با نام  iOS 10.3.3 دریافت کرده اند. 
به منو تنظیمات رفته و سپس مسیر General > Software Update را طی کنید. اگر به روز رسانی را نمی بینید صفحه خود را رفرش کنید. 
سپس روی گزینه  Download and Install کلیک کنید. این پروسه با توجه به سرعت اینترنت شما نباید بیشتر از چند دقیقه طول بکشد. 

آی او اس

macOS

اگر شما دستگاه مک دارید نیز در خطر هستید. 
برای به روز رسانی دستگاه خود App Store را باز کرده و روی تب Updates کلیک کنید. سپس به دنبال macOS Sierra Update 10.12.6 بگردید. 
وقتی که آن را یافتید روی Update کلیک کنید. 

مک

اگر می توانید این کار را همین امروز انجام دهید!

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر