تشریح جزئیات روش جدید فروش اینترنت برای نخستین بار

تشریح جزئیات روش جدید فروش اینترنت برای نخستین بار

اخیراً طرح فروش اینترنت نامحدود در کشور بسیار خبر ساز شده است. بالاخره این طرح پر حاشیه و شیوه‌ی فروش اینترنت نامحدود، هفته‌ی گذشته توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد و امروز جزییات بیشتری از این طرح منتشر شد. این مصوبه به زودی در کل کشور ابلاغ و اجرایی خواهد شد و همراه با آن، فروش حجمی اینترنت برای همیشه در کشور متوقف خواهد شد.

جزییات نهایی روش جدید عرضه‌ی اینترنت ثابت تشریح شد. عنوان اینترنت نامحدود صحیح نیست؛ بلكه اینترنت تعرفه محور به اتصال محور تبديل می‌شود.

اخیراً طرح فروش اینترنت نامحدود در کشور بسیار خبر ساز شده است. بالاخره این طرح پر حاشیه و شیوه‌ی فروش اینترنت نامحدود، هفته‌ی گذشته توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد و امروز جزییات بیشتری از این طرح منتشر شد. این مصوبه به زودی در کل کشور ابلاغ و اجرایی خواهد شد و همراه با آن، فروش حجمی اینترنت برای همیشه در کشور متوقف خواهد شد.

بنا به گفته‌های صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تمرکز این طرح روی تقویت ترافیک داخلی و شبکه‌ی ملی اطلاعات است.

صادق عباسی شاهکوه در تشریح جزئیات مصوبه تغییر فروش اینترنت در کشور چنین گفت که:

روش قبلی فروش اینترنت در کشور تعرفه محور بود که اکنون اتصال محور می‌شود و اسم روش جدید، اینترنت نامحدود نیست. ردپای تغییر روش فروش اینترنت و چرخش به سمت فروش غیر حجمی از مردادماه ۹۵ اعمال شد که به صورت انتخابی بود و گرایش زیادی به سمت آن ایجاد نشد. در نتیجه به این تصمیم رسیدیم که برای اجرایی شدن کامل فروش غیر حجمی در کشور باید روش فروش غیر حجمی تنها گزینه کاربران باشد.

وی با اشاره به روش‌های مرسوم برای مصرف منصفانه در دنیا ادامه داد:

در دنیا در روش اتصال محور حد مصرف به عنوان مصرف منصفانه پیش‌بینی می‌شود که دو حالت دارد. در حالت اول وقتی مصرف از مقدار مشخصی عبور کرد، سرعت را کم می‌کنند و در حالت دوم کاربران حجم اضافی خریداری می‌کنند که با توجه به اینکه در ایران پیش از این خرید حجم اضافی مرسوم بود، حالت دوم را برای اجرا انتخاب کردیم.

جزئیات سرعت، قیمت و ترافیک اینترنت در روش فروش اتصال محور چگونه خواهد بود؟

در روش جدید چند محدوده سرعت تعریف و برای هر محدوده قیمتی پیش‌بینی شده است که علاوه بر محدود سرعت‌های اصلی، یک رنج ویژه با سرعت کمتر و قیمت پایین‌تر برای مشترکان کم مصرف نیز وجود دارد.

سرعت هزينه حجم
زیر 1 مگابیت بر ثانیه(مشتركين كم مصرف) 10 هزار تومان 3 گیگ ترافیک خارجی و 6 گیگ ترافیک داخلی
2 مگابیت بر ثانیه 20 هزار تومان 10 گیگ ترافیک خارجي و 20 گیگ ترافیک داخلی
2 تا 6 مگابيت بر ثانيه 35 هزار تومان 10 گیگ ترافیک بین‌الملل و 20 گیگ ترافیک داخلی
6 تا 16 مگابيت بر ثانيه (تا 20 مگ) 50 هزار تومان 10 گیگ ترافیک بین‌الملل و 20 گیگ ترافیک داخلی

عباسی تأکید کرد: در روش جدید فروش اینترنت بر اساس اتصال محور، قیمت‌ها به گونه‌ای تعیین شده که از قیمت‌های قبلی برای مشترک پایین‌تر تمام می‌شود.

ارائه حجم داخلی به میزان حداقل ۲ برابر تا حداکثر ۱۰ برابر ترافیک خارجی

در تمام محدوده‌های سرعتی کف میزان ترافیک داخلی دو برابر ترافیک خارجی تعیین شده است و حتی امكان ارائه ترافیک داخلی تا ۱۰ برابر ترافیک خارجی نیز پیش‌بینی می‌شود. به این معنا که برای مثال سرویس ۲ مگابيت، دارای ۱۰ گیگابايت حجم اینترنت بین‌الملل و ۲۰ گیگابايت اینترنت داخلی است که میزان ترافیک داخلی قابل افزایش تا ۲۰۰ گیگابايت نیز است.

بنا به گفته هاي عباسي شاهكوهي، با این حجم مشترک می‌تواند روزانه تا ۱۰ ساعت دانلود داشته باشد که اگرچه در کلمه مصداق نامحدود مطلق نداریم؛ اما در عمل سرویس نامحدود می‌شود.

تعرفه حجم مازاد چگونه خواهد بود؟

در صورتی که کاربران نیاز به حجم بیشتری داشته باشند، با پرداخت هزینه‌ی مازاد، به ازای هر گیگ ترافیک خارجی ۳ هزار تومان و هر گیگ ترافیک داخلی ۱۵۰۰ تومان، می‌توانند حجم بیشتری در اختیار بگیرند.

آيا امکان تبدیل حجم خارجی به حجم داخلی وجود دارد؟

در این طرح امکان تبدیل ترافیک خارجی به داخلی وجود دارد؛ به نحوی که هر کاربر می‌تواند در صورت تمایل، هر گیگابایت ترافیک خارجی را به ۲ گیگابایت ترافیک داخلی تبدیل کند.

تعرفه گذاری سرعت‌های ۲۰ مگ تا ۵۰ مگ برای نخستین بار در کشور

همچنین برای اولین بار، مدل تعرفه گذاری سرعت‌های ۲۰ تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه طراحی شده است. این سرویس بر بستر فیبر نوری ارائه خواهد شد. قیمت‌های اینترنت برای تمام سرعت‌های مبتنی بر سیم مسی یا فیبر نوری یکجا تعرفه گذاری شده‌اند و تعرفه‌ها مستقل از فناوری خواهند بود.

 

منبع خبر: farsnews


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ali

دوشنبه, 09 مرداد 1396

وای از این وابستگی دل رو سپردیم دست کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ

مجتبی

سه‌شنبه, 10 مرداد 1396

"""به گفته‌ی عباسی شاهکوه، مشترک با این حجم می‌تواند روزانه 10 ساعت دانلود داشته باشد، وی اعلام کرده است که اگرچه مصداق نامحدود مطلق وجود ندارد؛ ولی در عمل سرویس نامحدود ارائه می‌شود.""" یعنی توی سرعت "6 تا 20 مگابیت بر ثانیه" با "مبلغ 50 هزار تومان" ما میتونیم "روزانه سقف مصرف اینترنت بین‌الملل 10 گیگابایت" استفاده کنیم؟ دوستانی که در جریان هستن پاسخ بدن

پاسخ

مجتبی

سه‌شنبه, 10 مرداد 1396

نامحدودِ با محدود :|
این حجمِ طرح اول که توی 10 روز تموم میشه...و بعدش باید غاز بچرونیم یا بریم بازم حجم اضافه بخریم!!!!
پس هنوزم حجم حکمرانی میکنه و نباید بگن نامحدود...هنوز شفافیت وجود نداره و مطالبه مردمی نادیده گرفته میشه.

پاسخ

نیما صادقی

سه‌شنبه, 10 مرداد 1396

این طرح این همه تو بوق کردن نداشت. تغییر زیادی اتفاق نمی افته. قیمتهای آسیاتک من دقیقا همینه. خیری از اینها به مردم نمیرسه

پاسخ

ثبت نظر