مایکروسافت ورد اکنون متن را با صدای بلند می‌خواند

مایکروسافت ورد اکنون متن را با صدای بلند می‌خواند

مایکروسافت ورد حالا برای کمک به افراد مبتلا به دیسلکسی (خوانش پریشی – اختلال در توانایی خواندن) متن را با صدای بلند می‌خواند.

ویژگی جدید Read Aloud در آپدیت‌های این ماه مایکروسافت از قابلیت نوشتار به گفتار برخوردار است.

مایکروسافت چندین سال ویژگی‌های متن به گفتار زیادی را در ورد تست کرده است، اما در نهایت یک روش جدی برای به کارگیری این ویژگی پیدا کرده است. در آخرین آپدیت‌های آفیس 365 در همین ماه، این غول نرم‌افزار ویژگی جدید Read Aloud (یا خواندن با صدای بلند) را در ورد فعال می‌کند. این ویژگی شبیه ویژگی Read Mode فعلی است که در ماه دسامبر معرفی شد، اما اکنون شامل قابلیت تغییر راحت سرعت و صدا در هنگام برقراری ارتباط با متن یا هایلایت کردن و ویرایش آن است.

گزینه جدید تعامل با متن درحالی که ورد متن را با صدای بلند می‌خواند به این معناست که این ویژگی با دقت بیشتری برای کاربران با اختلال دیسلکسی سازگاری یافته است. خواندن متن با صدای بلند امکان پیدا کردن و تصحیح اشتباهات را ساده‌تر می‌کند و همچنین این گزینه به کسانی که می‌خواهند فقط یک سند را غلط‌گیری کنند، کمک می‌کند. Read Aloud احتمالاً قابلیتی است که می‌خواهید با هدفون خود از آن استفاده کنید و اکنون برای تست کنندگان آفیس 365 در تب review در دسترس است. دسترسی کلی آن برای همه افراد در اواخر امسال ممکن می‌شود.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: theverge

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر