یوتیوب و بلاگ اسپپات به‌صورت مشروط در دانشگاه‌ها رفع فیلتر می‌شوند

یوتیوب و بلاگ اسپپات به‌صورت مشروط در دانشگاه‌ها رفع فیلتر می‌شوند

چندی پیش معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بلاگ‌اسپات و یوتیوب سرویس‌های مفید و کاربردی برای جامعه‌ی دانشگاهی به حساب می‌آیند و رفع محدودیت استفاده از این دو سرویس، جز مهم‌ترین درخواست‌های دانشگاهیان است وکاربردهای زیادی برای این قشر دارد، رفع فیلتر آن‌ها را ضروری دانست. ساعاتی پیش معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرایط رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در سطح دانشگاه‌ها را با نظر دادستان کل کشور، اعلام کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرایط رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در سطح دانشگاه‌ها را با نظر دادستان کل کشور، اعلام کرد.

چندی پیش معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بلاگ‌اسپات و یوتیوب سرویس‌های مفید و کاربردی برای جامعه‌ی دانشگاهی به حساب می‌آیند و رفع محدودیت استفاده از این دو سرویس، جز مهم‌ترین درخواست‌های دانشگاهیان است وکاربردهای زیادی برای این قشر دارد، رفع فیلتر آن‌ها را ضروری دانست.

محمد جواد آذری، معاون وزیر ارتباطات یازدهم تیرماه، اعلام کرده بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها رایزنی‌هایی را با کارگروه فیلترینگ آغاز کرده است.

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود، با اشاره به پیگیری برای رفع فیلتر این دو سرویس کاربردی برای کاربران دانشگاهی نوشت:

امروز پس از پیگیری‌های انجام‌شده در خصوص رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها، با نظر مساعد دادستان محترم کل کشور، شرایط رفع فیلتر این سرویس‌ها در سطح دانشگاه‌های کشور، طی نامه‌ای به ما اعلام شد. تلاش می‌کنیم برای پیاده‌سازی شرایط اعلامی تسریع به عمل آید. جا دارد از حجت‌الاسلام منتظری بابت پاسخ مثبت به این درخواست تشکر کنم.

محمدجواد آذری جهرمی صفحه اینستاگرام

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین درباره شرایط رفع فیلتر این سرویس‌ها اظهار کرده بود: موضع دادستانی این است که اگر ما به‌عنوان مجری بتوانیم نظام کنترل خطوط قرمز را پیاده‌سازی کرده و در کنار هم قرار دهیم، مخالفتی با این مساله نخواهند داشت. با توجه به اینکه برخی از این سایت‌ها به‌صورت رمزی هستند و قابلیت فیلترینگ هوشمند ندارند، این کار شاید در قالب مذاکره با سرویس‌دهنده‌ها و یا با استفاده از راهکارهای دیگری انجام شود.

منبع خبر: isna


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر