گوگل پلی در تلاش برای کاهش باگ ها و حذف برنامه‌های مخرب و شارژ خور

گوگل پلی در تلاش برای کاهش باگ ها و حذف برنامه‌های مخرب و شارژ خور

فروشگاه گوگل پلی مانند بسیاری دیگر از فروشگاه‌های اپلیکیشن، پر از برنامه‌های مخرب است و صاحبان این فروشگاه نیز از این موضوع مطلع هستند. این فروشگاه در حال کاهش باگ‌ها و حذف برنامه‌های مخربی است که باعث تخلیه بیش‌ازحد باتری می‌شوند و به گوشی آسیب می‌رسانند.

فروشگاه گوگل پلی در حال کاهش باگ‌ها و حذف برنامه‌های مخربی است که باعث تخلیه بیش‌ازحد شارژ باتری می‌شوند و به گوشی آسیب می‌رسانند.

فروشگاه گوگل پلی مانند بسیاری دیگر از فروشگاه‌های اپلیکیشن، پر از برنامه‌های مخرب است و صاحبان این فروشگاه نیز از این موضوع مطلع هستند.

گوگل پلی برای بهبود این مشکل در جمع توسعه دهندگان برنامه‌های اندرویدی به تمهیداتی اشاره کرده است:

برنامه‌هایی با مسائل مربوط به عملکرد، در نتایج جستجو، تقریباً در آخر لیست نشان داده خواهند شد. این روش مسلماً راه‌حل صددرصدی برای حل مشکل نیست اما به عنوان اولین قدم می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

رتبه‌بندی اپلیکیشن ها بیشتر از نظر کارکرد برنامه روی دستگاه کاربر و کیفیت آن انجام می‌شود. برای مثال مواردی همچون درصد استفاده از باتری گوشی، درصد اجرا نشدن برنامه و یا قطع شدن برنامه حین کار از نمونه‌های سنجش کیفیت اپلیکیشن ها برای گوگل پلی است. اگر برنامه‌ای این الزامات را برآورده نکند و کیفیت مورد نظر گوگل پلی را نداشته باشد، رتبه‌ی کمتری به دست می‌آورد در نتیجه در لیست نتایج جستجو، نسبت به سایر برنامه‌ها پایین‌تر قرار می‌گیرد.

با انجام همین روش ساده گوگل پلی به نتایج مثبتی دست یافته است به طوری که در این مدت برنامه‌های با کیفیت بالاتری که در گوگل پلی بوده است بیشتر از سابق مورد استفاده کاربران قرار گرفته است و درصد حذف این برنامه‌ها نیز به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

چنین به نظر می‌رسد که گوگل پلی در حال کار روی ساختن یک data set قوی برای بهبود فعالیتش است و تا زمان ساختن data set از روشی که در بالا اشاره شد، استفاده خواهد کرد.

استفاده از این روش‌ها مطمئناً باعث می‌شود که گوگل پلی برنامه‌های با کیفیت‌تر از قبلی را ارائه دهد اما هنوز هم مشکل برنامه‌های مخرب به قوت خود در این فروشگاه وجود دارد. در صورتی که گوگل پلی راه‌حل اساسی برای این مشکل ارائه دهد، شاهد تغییرات چشمگیری خواهیم بود.

 

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر