مروری بر گوشی Oppo R11: گوشی که ظاهرش شبیه به آیفون است ولی حس سامسونگ گلکسی اس8 را به شما القا می کند

مروری بر گوشی Oppo R11: گوشی که ظاهرش شبیه به آیفون است ولی حس سامسونگ گلکسی اس8 را به شما القا می کند

هرآنچه درمورد گوشی های چینی اوپو آر11 می دانیم:

 

گوشی های او آر11 طول عمر باتری و دوربین پشت بسیار خوبی دارند.

 

گوشی های ارزان قیمت روز به روز بهتر می شوند و ما دیگر مجبور نیستیم پول خود را خرج گوشی های گران قیمتی مثل آیفون یا سامسونگ گلکسی اس کنیم. گوشی اوپو آر11، یک گوشی 5.5 اینچی با دوربین عالی و طول عمر باتری بسیار خوب است که کاملاٌ به قیمتش می ارزد. 
شاید شما تا به حال نام اوپو را نشنیده باشید، اما این شرکت چهارمین شرکت بزرگ سازنده گوشی در دنیاست که در چین بسیار محبوب است. این شرکت سال هاست که گوشی های اندرویدی ارزان قیمت می سازد. 
دوربین سلفی آر11 ، 20 مگاپیکسل است که البته کیفیت چندان خوبی ندارد. اما در پشت گوشی دو دوربین 20 و 16 مگاپیکسلی قرار دارد که کیفیتی بسیار خوب دارند. 
قیمت این گوشی در چین 2999 یوان است، که به واحد پول ایران چیزی نزدیک به 1,400,000 تومان می شود. این قیمت تقریباٌ 960,000 تومان کم تر از پولی است که برای آیفون 7 پلاس یا سامسونگ گلکسی اس 8 می پردازید. درضمن با وجود هزینه پایین تر دوربین این گوشی بسیار بهتر از گوشی هایی است که در بالا به آن ها اشاره کردیم. 
گوشی هایی که دوربین های دو لنزه دارند هواووی پی10، آیفون 7 پلاس و وان پلاس 5 هستند که برای گرفتن عکس پرتره به کار می روند. در این تصاویر پیش زمینه تار شده و روی جسم مورد نظر فوکوس می شود و عکس هایی شبیه به عکس های دوربین های DSLR می اندازد. بعضی از دوربین ها با این موضوع مشکل دارند، بخش های اشتباهی از عکس را تار می کنند و درمورد جزئیاتی مثل مو خوب عمل نمی کنند، اما آر11 عکس های پرتره بسیار خوبی می گیرد. عکس هایی که در فضای باز انداخته می شوند به صورت فول اچ دی هستند و دوربین در نور کم خیلی خوب عمل می کند. 
مانند بیشتر گوشی های چینی، آر11 شباهت زیادی به آیفون دارد و احتمالاٌ اطرافیانتان به خاطر این که یک گوشی آیفون فیک دارید سر به سرتان می گذارند. اما خود گوشی، با قاب کوچک و طراحی نازک بیشتر حس گوشی سامسونگ گلکسی اس8 را به شما می دهد. 
البته اصل نبودن فقط در ظاهر نیست، بلکه در نرم افزار نیز دیده می شود. آر11 سیستم عامل ColorOS3.1 را اجرا می کند که یک نسخه اصلاح شده از اندروید 7.1.1 نوقا است. بیشتر این اصلاحات به صورتی انجام گرفته اند که اندروید را شبیه به آی او اس کنند. به خصوص دوربین که دقیقاٌ رابط کاربری مشابه آی او اس دارد. این امر در بیشتر گوشی های چینی از جمله شیائومی ام 6 دیده می شود و چیزی است که یا باید آن را بپذیرید و یا از یک اپلیکیشن لانچر شخص ثالث استفاده کنید. 

گوشی های او آر11


این گوشی برای کسانی مناسب است که همیشه نگران طول عمر باتری خود هستند. به طور میانگین طول عمر باتری این گوشی 15 ساعت است که از طول عمر باتری وان پلاس5 ( 17 ساعت) یا گلکسی اس8 (16 ساعت) کم تر است، اما در این رقابت، آر11، آیفون7 پلاس (12 ساعت) را پشت سر گذاشته است. 
یکی از بزرگ ترین نقاط قوت آر11، قدرت پردازنده ی آن است. پردازنده این گوشی کوالکوم اسنپ دراگون 660 است و خیلی خوب عمل می کند. حتی آزمایش ها نشان داد که آر11 از گوشی های گوگل پیکسل نیز بهتر عمل می کند. اما هنوز از تراشه های اسنپ دراگون 835 در ساموسنگ گلکسی اس8 و حتی وان پلاس 5 عقب مانده است. اما هنوز هم این گوشی به اندازه کافی خوب عمل می کند و شما برای وب گردی روزانه، انجام چندین کار به صورت همزمان و مشاهده ویدئو مشکلی پیدا نخواهید کرد. این گوشی همچنین بازی های سه بعدی با گرافیک بالا را خیلی خوب اجرا می کند، اما با این وجود هنگام عکس گرفتن ممکن است هنگ کند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر