همکاری ایران و تایلند در زمینه فناوری اطلاعات، امنیت سایبری و استارتاپ ها

همکاری ایران و تایلند در زمینه فناوری اطلاعات، امنیت سایبری و استارتاپ ها

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر روز شنبه با پیچت دورونگکاوروج، وزیر اقتصاد تایلند که به ایران سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار، حوزه‌های فناوری اطلاعات، امنیت سایبری و استارتاپ ها را برای همکاری مشترک با کشور تایلند مناسب ارزیابی کرد.

وزیر ارتباطات ایران درخصوص همکاری مشترک با کشور تایلند در زمینه امنیت سایبری، اعلام آمادگی کرد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر روز شنبه با پیچت دورونگ کاوروج، وزیر اقتصاد تایلند که به ایران سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار، حوزه‌های فناوری اطلاعات، امنیت سایبری و استارتاپ ها را برای همکاری مشترک با کشور تایلند مناسب ارزیابی کرد و با اشاره به قدمت ۴۰۰ ساله روابط ایران و تایلند گفت: در سفر به تایلند مذاکراتی انجام شد و براساس این مذاکرات سندی تهیه شده است که با حضور مقامات بلند پایه دو کشور امضا می‌شود.

وی با تاکید بر گسترش صنعت فناوری اطلاعات در ایران و تایلند، اظهار داشت: آمادگی کامل داریم در زمینه امنیت سایبری، حوزه نرم افزار و سخت افزار و IT، با کشور تایلند همکاری داشته باشیم.

واعظی، پژوهش را یکی دیگر از زمینه‌های همکاری با تایلند عنوان کرد وی افزود وزارت ارتباطات در این حوزه صاحب پژوهشگاه بزرگی است بعلاوه دانشگاه‌هایمعتبری در سطح کشور وجود دارد که می‌توان از آن‌ها به عنوان مراکز پژوهشی با پتانسیل بسیار بالا یاد کرد.

واعظی استارتاپ ها را زمینه دیگر همکاری دو کشور دانست و گفت : ایران در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی در سال گذشته موفق به ایجاد ۱۰۰ هزار شغل شده است و آمادگی همکاری و تبادل تجربیات در این حوزه را با کشور تایلند داریم.

بنا به اظهارات واعظی، مقدمات مذاکرات همکاری در سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به تایلند فراهم شده بود و اسناد توافق به زودی در سفر نخستوزیر تایلند به ایران به امضا خواهد رسید.

واعظی در پایان دیدار با وزیر اقتصاد تایلند، به نمایندگی از رئیس جمهور ایران ازنخست وزیر تایلند برای حضور در ایران دعوت کرد.

منبع خبر: mehrnews


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر