آموزش remote desktop در ویندوز 7 و 8

آموزش remote desktop در ویندوز 7 و 8

در بسیاری از موارد نیاز است بدون اینکه به‌صورت فیزیکی در پشت کامپیوتر شخصی قرار بگیرید آن را از راه دور مدیریت و یا رفع اشکال کنید. شرکت مایکروسافت برای رفع این مشکل، سرویسی به نام Remote Desktop را ارائه داده است. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید به کامپیوترهای مختلف در بسترهای ارتباطی مختلف از راه دور متصل شوید و کارهای مورد نظر خود را انجام دهید.

با استفاده از سرویس remote desktop ویندوز بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار جانبی، به سیستم مورد نظر خود از راه دور وصل شوید.

در بسیاری از موارد نیاز است بدون اینکه به‌صورت فیزیکی در پشت کامپیوتر شخصی قرار بگیرید آن را از راه دور مدیریت و یا رفع اشکال کنید. شرکت مایکروسافت برای رفع این مشکل، سرویسی به نام Remote Desktop را ارائه داده است. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید به کامپیوترهای مختلف در بسترهای ارتباطی مختلف از راه دور متصل شوید و کارهای مورد نظر خود را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم نحوه‌ی فعال کردن و استفاده از این سرویس را در ویندوز 7 و 8 به شما آموزش دهیم.

نکته: سرویس Remote Desktop از پورت شماره 3389 استفاده می‌کند، بنابراین در صورتی که فایروال شبکه شما این پورت را بسته باشد شما قادر به برقراری ارتباط از راه دور نخواهید بود. این قابلیت به صورت پیش فرض در سیستم عامل ویندوز فعال نیست و بنابراین بایستی در اولین قدم این قابلیت را در ویندوز فعال کنید. نکته مهم این است که این قابلیت باید در کامپیوتر میزبان فعال شود.
 

فعال سازی قابلیت Remote desktop روی سیستم میزبان

بر روی My Computer راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

Remote desktop

در پنجره‌ی باز شده روی گزینه‌ی Advanded system setting کلیک کنید.

Remote desktop

از تب Remote گزینه‌ی Allow Remote Assistance را فعال کنید. سپس در قسمت Remote Desktop برای امنیت بیشتر گزینه‌ی سوم را فعال کنید؛ و دکمه‌ی ok را بفشارید.

Remote desktop

اکنون قابلیت Remote desktop، روی سیستم میزبان فعال شده است.

 

استفاده از قابلیت Remote desktop در سیستم ریموت کننده

از منوی Start، برنامه‌ی Remote Desktop را باز کنید و نام یا IP کامپیوتر میزبان را وارد کنید.

Remote desktop  در کامپیوتر ریموت کننده

ممکن است در حین برقراری ارتباط، با این قسمت امنیتی مواجه شوید؛ که بایستی گزینه‌ی Yes را انتخاب کنید.

Remote desktop  در کامپیوتر ریموت کننده

در مرحله‌ی بعدی هنگامی که می‌خواهید وارد سیستم میزبان شوید، باید user name و password دستگاه میزبان را وارد کنید تا ارتباط شما برقرار شود.

نکته: در سیستم میزبان حتماً باید user name و password تنظیم شده باشد.

حالا به راحتی می‌توانید از سیستم خودتان به کامپیوتر میزبان وارد شوید و به دسکتاپ و درایوها و اطلاعات سیستم میزبان دسترسی داشته باشید و تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایید.


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حمید

دوشنبه, 16 مرداد 1396

سلام. خوب بود اما به دلایل زیر ناقص بود:
- ایجاد یوزر و پسورد در مبدا و مقصد
- نقاط ضعف و قوت این نرم افزار نسبت به مشابهاتش

پاسخ

ارش

سه‌شنبه, 19 فروردین 1399

سلام همه جا نحوه فعال کردن ریموت دستکاپ رو به یه شکل توضیح میدن ولی تاحالا کسی بخودش زحمت نداده تا توضیح بده اگه همه این روشها رو انجام دادین ولی باز ریموت دستکاپ فعال نشد و یا اصلا وصل نشد چه خاکی باید تو سرمون بریزیم!؟ دوروزه بخاطرهمین مسئله الاف موندم و نمیتونم از سروری که خریدم استفاده کنم! یکی نیست کمکم کنه!؟ هرکاری و هرراهکاری که گفتیت و جاهای دیگه هم گفته شده رو تست کردم ولی بازم وصل نمیشه! مشکل از سرور نیست چون با برنامه های دیگه به راحتی وصل میشم اما با ریموت دستکاپ اصلا نمیتونم وصل بشم کارم هم جوریه که باید از ریموت دستکاپ استفاده کنم!! خطایی هم که میده دقیقا همون خطای شروع کار قبل از فعال کردن ریموت دستکاپ توی تنظیمات هستش! همه چی رو فعال کردم ولی بازم همون خطا و همون عدم کارکرد ریموت دستکاپ رو نشون میده! ممنون میشم یکی راهنماییم کنه!

پاسخ

مهدی

سه‌شنبه, 02 اردیبهشت 1399

مشکل شما به این خاطر هست که آی پی مقصد یک آی پی یکتا و منحصر به فرد نیست که اگر میخواین باید آی پی منحصر به فرد را خریداری کنید که گران قیمت است.اما روش گفته شده در شبکه داخلی درست است و به راحتی کار میکنه

پاسخ

دوست

شنبه, 11 بهمن 1399

سلام من وقتی میخواستم وص بشم همش به یوزر و پسورد گیر میداد در حالی که هر دو درست بودن اما ظاهرا باید نام کاربری رو که در پوشه users داخل درایو ویندوز قرار داره رو بهش بدی نه اونی که تو کنترل پنل هست من با این کار تونستم متصل بشم

پاسخ

ثبت نظر