9 مقصد خارق العاده و معرکه در جهان که ارزش دیدن دارند

9 مقصد خارق العاده و معرکه در جهان که ارزش دیدن دارند

اصطلاحات زیادی برای توصیف مکان‌های غیرعادی وجود دارد: خارق العاده، عجیب و غریب، باورنکردنی و...
در لیست زیر می‌توانید باورنکردنی‌ترین مقاصد دنیا را ببینید. هرکدام از آن‌ها منحصر بفرد و متفاوت از چیزی هستند که تا به حال دیده‌اید.

با نگاه کردن به این تصاویر می‌توان حس کرد که این مکان‌ها به دست فیلم سازان حرفه‌ای تخصص یافته در سینمای علمی تخیلی، ساخته شده‌اند. وجود چنین مکان‌هایی در سیارهٔ ما باورنکردنی است.

1. Salar De Uyuni، بولیوی

بزرگ‌ترین دشت نمک دنیا در "سالاردو ییونی" واقع شده است. هر وقت که باران ببارد، این مکان تبدیل به یک آینهٔ بزرگ می‌شود. بسیار غول پیکر است و نور را به قدری خوب بازتاب می‌دهد که از آن برای تنظیم و درجه بندی ماهواره‌ها استفاده می‌شود. قرن‌ها طول می‌کشد که سالاردو ییونی به چندین دریاچه تبدیل شود. آن‌ها به یکدیگر متصل شده و یک بدنهٔ آبی مشترک را تشکیل می‌دهند.


2. دریای ستارگان، جزیرهٔ وادو، مالدیو

باید این مکان را هنگام غروب خورشید دید. در روز خیلی غیرمعمول به نظر نمی‌رسد. اما، در شب به سختی می‌توان تشخیص داد که همان مکان است. هرچه هوا تاریک‌تر می‌شود، دریا مرموزتر به نظر می‌رسد. در نتیجهٔ نور تولید شده از گیاهان شناور، آب شروع به برق زدن می‌کند. به گونه‌ای که انگار پر از ستاره است.


3. کوه‌های تیانزی، چین

اگر فیلم «آواتار» جیمز کامرون را دیده‌اید، پس حتماً شگفت‌زده می‌شوید اگر بدانید که کوه‌های استفاده شده برای ساخت بعضی اپیزودهای این فیلم در چین هستند. کوه‌ها حدود 400 میلیون سال پیش شکل گرفته‌اند و بلند و نسبتاً باریک هستند. چشم انداز آن‌ها واقعاً منحصربفرد است، تا جایی که ممکن است فکر کنید این نوع از منظره‌ها به صورت مصنوعی در سیاره‌های دور ساخته یا پیدا شده‌اند.


4. درهٔ Antelope، آریزونا، ایالات متحده

طبیعت مادر براستی غیرقابل پیش بینی و بسیار خلاق است. این باعث می‌شود فکر کنیم که حتی بهترین طراح یا برنامه نویس نمی‌تواند با طبیعت رقابت کند. اگر نگاهی به آنتلوپ کنیون بیاندازید منظور ما را می‌فهمید. این باور نکردنی است که بعضی قسمت‌های دنیای ما تا چه اندازه زیبا هستند. هیچ کس از دیدن این مکان پشیمان نخواهد شد.


5. Deadvlei، نامیبیا

درهٔ باصطلاح مرده در نامیبیا واقع شده است. زیبایی و چشم انداز عجیب و غریب آن کاملاً انسان را شگفت‌زده می‌کند. این مکان ممکن است سال‌ها قبل یک جنگل بوده باشد، اما حالا تبدیل به یک بیابان شده است. عکس‌های زیادی از این مکان وجود دارد و به ما اعتماد کنید، آن‌ها هرگز ویرایش نشده‌اند. در واقع این تصاویر دقیقاً چیزی هستند که Deadvlei در زندگی واقعی به نظر می‌رسد.


6. Santorini، یونان

در حال حاضر سانتورینی یک مقصد توریستی مشهور است. این جزیره یکبار در قرن 16 به وسیلهٔ یک انفجار آتشفشانی ویران شد، اما از آن زمان به بعد تغییر شکل یافت و تبدیل به یک منطقهٔ زیبا و باورنکردنی شد. توصیف زیبایی این مکان مشکل است. می‌توانید خیلی راحت و آنلاین به تصاویر آن نگاهی انداخته و از مناظر آن لذت ببرید.


7. ساحل قرمز، پانجین، چین

دیدن پانجین و ساحل قرمز معروف آن واقعاً ارزش دارد. زیرا چیزی که می‌بینید برای همیشه در قلب و ذهنتان خواهد ماند. اگر گیاهان Sueda (سیاه‌شورها) نبودند رنگ قرمز خونی و براق ساحل غیرممکن بود. سیاه‌شور یک نوع خاصی از گیاهان دریایی است که در این منطقه رشد می‌کند. این ساحل در فصل بهار سبز است و فقط وقتی پاییز نزدیک می‌شود رنگ آن قرمز خونی می‌شود. اگر به دنبال احساسات جدید هستید برای دیدن پانجین درنگ نکنید.


8. جزیرهٔ Wilhelmstein، آلمان

این جزیرهٔ غیرعادی که در دریاچهٔ Steinhude واقع شده است تقریباً 300 ساله است. این مکان بطور مصنوعی و در قرن 18 ساخته شده است و از مقاصدی است که دیدن آن قبل از مرگ به هرکسی توصیه می‌شود. زمان زیادی صرف شد تا ماهی‌گیران سنگ‌ها را برای ساخت Wilhelmstein با استفاده از قایق‌های خود حمل کردند. در اواسط قرن 18 جزیره توسط ویلیام، کنت Schaumburg-Lippe، به یک پایگاه نظامی تبدیل شد. جزیره خیلی کوچک است، با این حال میلیون‌ها فرد کنجکاو که مایل به دیدن آن هستند را جذب می‌کند. جزیرهٔ Wilhelmstein بزرگ‌ترین جزیره در شمال غرب آلمان است که یک مشوق دیگر برای توریست‌ها است.


9. راه بهشت، کوه Huashan، چین

راه بهشت در چین شروع می‌شود و در کوه Huashan واقع شده است. در نگاه اول مثل راهی به جهنم به نظر می‌رسد، به این دلیل که خطرناک و برای گذر کردن بسیار مخاطره آمیز است. شکی نیست که منظرهٔ آن کاملاً گیج کننده به نظر می‌رسد. این مکان خیلی شناخته شده است و توسط افرادی که مشتاق به بالا رفتن از پله‌های سست هستند، بازدید می‌شود. این راه یک مکان عالی برای آن‌هایی است که خواهان مقدار بالایی از آدرنالین هستند. البته، این تنها مکان ترس آوری نیست که در چین پیدا می‌شود، اما به سختی می‌توان مکان دیگری روی سیارهٔ ما پیدا کرد که به جذابی و با هیجانی راه بهشت باشد.

 

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: wmnlife

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سوسن

چهارشنبه, 23 خرداد 1397

عالی و جذاب و فوق العاده مرسی :)))

پاسخ

ثبت نظر