معرفی اسکنر اثرانگشت درون صفحه‌ نمایش با سامسونگ گلکسی نوت 9

معرفی اسکنر اثرانگشت درون صفحه‌ نمایش با سامسونگ گلکسی نوت 9

ظاهراً اپل این ویژگی را به تعویق انداخته و سامسونگ هم برای استفاده از آن عجله‌ای ندارد.

سامسونگ تصمیم دارد ویژگی اسکنر اثرانگشت درون صفحه نمایش را در فبلت گلکسی نوت 9 معرفی کند.

هنگامی که سامسونگ در اوایل سال جاری گوشی هوشمند گلکسی اس 8 خود را منتشر کرد، این کار را با انتخاب طراحی ناخوشایندی انجام داد: زیرا اسکنر اثر انگشت در پشت دستگاه و درست در کنار دوربین گوشی قرار داشت. بر اساس گزارشی از KGI Securities، به نظر می‌رسد که ممکن است این مکان قرارگیری تا یک مدت دیگر هم طول بکشد.

9to5Google می‌نویسد که KGI یک گزارش جدید منتشر کرده است که ادعا می‌کند سامسونگ دست کم فعلاً قصد دارد اسکنر اثر انگشت را در پشت گوشی نگه دارد. ظاهراً سامسونگ آماده است تا اسکنر را در گلکسی اس 9 که سال آینده منتشر می‌شود، در پشت گوشی نگه داشته و قصد دارد ویژگی اسکنر درون صفحه‌نمایش را نهایتاً در گلکسی نوت 9 معرفی کند.
اگرچه این مکان قرارگیری خیلی آزاردهنده است، به نظر می‌رسد جای‌گیری آن روی اس 8 یک تغییر لحظه آخری به علت مشکلات سامسونگ در ایجاد اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بوده است.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که در توسعه این ویژگی دچار مشکل شده است. از آنجا که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به سمت دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بدون حاشیه می‌روند، آن‌ها مجبورند یا برخی دکمه‌ها را به پشت دستگاه انتقال دهند یا عملکرد آن‌ها را در صفحه نمایش ترکیب کنند. شایعه شده است که اپل در حال کار روی یک خواننده اثر انگشت درون صفحه نمایش برای آیفون بعدی است، اما یک گزارش اخیر از تحلیلگر KGI، مینگ کی کو، ادعا می‌کند که این کمپانی فعلاً کار را به تعویق انداخته و ممکن است به جای آن از یک دکمه واقعی استفاده کند.

به همین دلیل، KGI فکر می‌کند که سامسونگ برای معرفی این تکنولوژی عجله‌ای ندارد:

گلکسی اس 9 دارای جنبه‌های مثبتی مثل ویژگی تشخیص عنبیه ارتقاء یافته و دوربین دوگانه خواهد بود، بنابراین سامسونگ نیاز ندارد که با عجله در بکارگیری اثر انگشت نوری در زیر صفحه‌نمایش ریسک کند.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: theverge

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر