همکاری شرکت IBM و ARMباعث سرعت بخشیدن به اینترنت اشیا می‌شود.

همکاری شرکت IBM و ARMباعث سرعت بخشیدن به اینترنت اشیا می‌شود.

همکاری شرکت IBM و ARMباعث سرعت بخشیدن به اینترنت اشیا می‌شود.

به فرض مثال یک حس‌گر و یا یک روتر را در نظر بگیرید، به این ترتیب شما قادر هستید با اتصال دستگاه به شبکه، شروع به ارسال امن اطلاعات به ابر رایانشی کنید و دستگاه مورد نظر را کنترل و مدیریت کنید.
اینترنت اشیا به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون ‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند .عبارت اینترنت اشیا،برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی،از جمله اشیا بی جان،برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آنها را سازماندهی، کنترل و مدیریت کنند. اینترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل می کند ولی بااینترنت اشیاءتمام اشیاءبه هم متصل می شوند .
اینترنتِ اشیاءدر واقع مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است، که به طور خلاصه می‌توان گفت اینترنت اشیاء فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می‌گردد.
گفته می‌شود که این ادغام این امکان را فراهم کرده است تا حجم بزرگی از داده از دستگاه‌های مختلف مثل حسگرهایآب و هوا و یا دستگاه‌های مانیتورینگ پوشیدنی جمع‌آوری شوند و به سرویس‌های آنالیز تحویل داده شوند تا مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.
همچنین این شرکت سرویسیرا بر پایه‌ی ابر رایانشی با مرکزیت اینترنت اشیامعرفی کرده است. به صورت خلاصه می‌توان گفت که این سرویس این امکان را برای تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی فراهم می‌کند تا داده را از حسگرهای منفرد جمع‌آوری کند و به علاوه امکان ترکیب این اطلاعات را برای پاسخ‌گویی و سرویس‌دهی در لحظه فراهم می‌کند.

190x233xInternet-of-things-245x300.jpg.pagespeed.ic.bBTVzrQAy-


همان طور که گفته شد شرکت آی‌بی‌ام در حال گسترش پلت‌فرم اینترنت اشیای خود می‌باشد. این پلت‌فرم برای این طراحی شده است که گرفتن اطلاعات و داده را از دستگاه‌های اینترنت اشیا ساده و راحت کند.
استقرار تکنولوژی اینترنت اشیا باید راحت، امن و مقیاس‌پذیر باشد.با همکاری با آرم، شرکت آی‌بی‌ام اولین شرکتی خواهد بود که پلت‌فرم اینترنت اشیا بر پایه‌ی رایانش ابری عرضه می‌کند. همین در آینده باعث خواهد شد که شرکت‌ها با هر اندازه‌ای، بزرگ یا کوچک شیوه‌ی انجام عملیات خود و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند را تغییر دهند.
به عنوان آخرین نکته می‌توان به این موضوع اشاره کرد که پیوستگی و همکاری آی‌بی‌ام و آرم، باعث خواهد شد که قطعات به صورت اتوماتیک و خودکار به این پلت‌فرم جدید رجیستر شوند و به سرویس‌های تجزیه و تحلیل آی‌بی‌ام وصل شوند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر