از کجا بفهمیم ایمیل ما هک شده است؟

از کجا بفهمیم ایمیل ما هک شده است؟

وبسایت Have I Been Pwned به شما می گوید که آیا ایمیلتان تا به حال هک شده یا خیر.

وبسایت Have I Been Pwned توسط متخصص امنیتی شناخته شده ساخته شده است.

 

نشت داده و هک شدن رمز یکی از اتفاقات بدی است که برای همه پیش می آید. البته راه های زیادی برای حفظ امنیت وجود دارد و باید همیشه حواستان به وب سایت هایی که دچار نشت داده می شوند باشد. Have I been pwned وبسایتی است که هدف آن جمع آوری همه اطلاعات در یک مکان است. 
این سایت که توسط متخصص امنیت، تروی هانت ساخته شده به کاربران کمک می کند تا دریابند که آیا آدرس ایمیلشان در بین ایمیل های هک شده هست یا خیر. یکی از جدیدترین ابزارهای آن به شما می گوید که آیا رمز شما هک شده یا خیر. 
به بخش  Pwned Password بروید و رمزهای قدیمی خود را وارد کنید تا ببینید که آیا تا به حال هک شده اید یا خیر. هانت می گوید که «حتی در این وب سایت هم از رمز واقعی خود استفاده نکنید.» 

هک شدن رمز


این روش بسیار خوبی است تا بفهمید که رمزی که می خواهید از آن استفاده کنید در گذشته هک شده یا خیر. اگر بیشتر رمزهایی که وارد کردید در گذشته هک شده اند باید برای قوی تر کردن رمزهای خود از یک پسوورد منیجر استفاده کنید. 
پیش از هرچیز چند نکته را باید در ذهن داشته باشید:
اول این که Have I Been Pwned توسط کسی ساخته شده که در زمینه امنیتی کاملاٌ شناخته شده است و استفاده از این سایت کاملاٌ امن است اما به هیچ وجه از وب سایت های مشابه استفاده نکنید. همیشه مواظب باشید که ایمیل و رمز خود را در چه سایتی وارد می کنید. 
آیا هیچ کدام از رمزهای قدیمی شما هک شده بودند؟ برای حفظ امنیت حساب های کاربری آنلاین خود چکار می کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر