درایو حالت جامد خط کشی اینتل با ظرفیت یک پتابایت به زودی وارد بازار خواهد شد

درایو حالت جامد خط کشی اینتل با ظرفیت یک پتابایت به زودی وارد بازار خواهد شد

درایوهای حالت جامد اینتل که به درایوهای خط کشی معروف هستند تا یک پتابایت ظرفیت دارند.

 

درایوهای حالت جامد خط کشی اینتل به زودی وارد بازار خواهد شد.

 

امروزه در بسیاری از کامپیوترها به جای درایوهای سخت چرخنده از درایو حالت جامد یا SSD استفاده می شود. با این حال احتمالاٌ بسیاری از اطلاعاتی که در فضای ابری وجود دارند روی درایو های چرخنده ذخیره می شوند که با ظرفیت بالا و قیمت پایین به فروش می رسند. شرکت اینتل قصد دارد نوع جدیدی از درایو های حالت جامد را تولید کند که می تواند قابلیت های سرور را تا حد پتابایت افزایش دهد. این شرکت نام  درایو های جدید خود را Ruler یا خط کش گذاشته است. 
این درایو حالت جامد به شکل خط کش ساخته شده است. البته ظاهر این درایوها خیلی اهمیتی ندارد چرا که چیزی که درمورد آن ها مهم است تراشه ناند حالت جامد درون آن است. یک درایو سخت برای چرخش پلاترها و دیگر اجزای مکانیکی نیاز به فضا دارد، در نتیجه اینتل درایو حالت جامد خود را به شکل خط کش ساخته تا درون یک سرور رک 1Uجای گیرد. 

درایو حالت جامد


اینتل اطلاعات زیادی درمورد رابط کاربری و ظرفیت این درایو منتشر نکرده، اما گفته که با نصب این درایو حالت جامد روی یک سرور می تواند فضای ذخیره سازی سرور 1U را تا 1 پتابایت افزایش دهد. برای مثال شما می توانید تا 300 هزار فیلم با کیفیت اچ دی را در آن ذخیره کنید. انجام این کار با یک درایو سخت 10 ترابایتی نیاز به یک سرور 4U با 100 درگاه درایو دارد. اگر یک رک 42U را با درایوهای خط کشی پرکنید تا 42 پتابایت فضای ذخیره سازی خواهید داشت. احتمالاٌ مهندسین نتفلیکس بسیار مشتاقند که از این درایو حالت جامد استفاده کنند. 
درایو حالت جامد خط کشی به صورت فضای ذخیره سازی سه بعدی ناند یا تکنولوژی حافظه اپتین (Optane) جدید اینتل موجود خواهد بود که هردو سرعت و عملکرد را ارتقا می دهند. به هرحال هرکدام از این گزینه ها از درایوهای چرخنده قدیمی بهتر خواهد بود. 
درایو های خط کشی اینتل از نظر مصرف برق و فضای ذخیره سازی بسیار بهتر عمل می کنند. شرکت اینتل امیدوار است این موضوع اوپراتورهای مرکز داده را تشویق کند تا این سخت افزار گران قیمت را خریداری کنند. اینتل هنوز هیچ چیز درمورد قیمت یا جزئیات نگفته است. تنها چیزی که می دانیم این است که این درایو ها در آینده نزدیک وارد بازار خواهند شد. اما خیلی هم هیجان زده نشوید چرا که قیمت آن برای کاربران عادی چیزی غیرعادی است و احتمالاٌ هم به کامپیوتر شخصی شما نمی خورد، مگر این که یک سرور رک داشته باشید.  

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر