5 خیابان در جهان با غیرعادی‌ترین طراحی‌ها

5 خیابان در جهان با غیرعادی‌ترین طراحی‌ها

ممکن است فکر کنید که مناطق دور و بر خودتان خاص‌ترین مکان‌ها باشند. اما، اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید، خواهید دید که بعضی از مردم در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که بسیار بیشتر غیر عادی به نظر می‌رسند.

نگاهی به لیست عجیب‌ترین خیابان‌های جهان بیاندازید و شاید حتی به اندازهٔ کافی کنجکاو شوید که بخواهید به این مکان‌ها سفر کرده و شخصاً با چشمان خود آن‌ها را ببینید.

اگر مکانی خیلی عجیب باشد طبیعتاً باعث جذب توریست می‌شود. آیا برای شما جالب نیست که بدانید و ببینید که چگونه طراحان و معماران، استعداد و توانایی‌های خود را از طریق آثار خلق شده خود اظهار می‌کنند؟

1. خیابان لمبارد (Lombard)، سان فرانسیسکو

از رفتن به خیابان لمبارد سان‌فرانسیسکو باید اجتناب کرد، مگر اینکه یک مسابقه دهندهٔ حرفه‌ای ماشین باشید. شروع این خیابان عجیب شامل 7 پیچ تند است که در چند صد متری یکدیگر واقع شده‌اند. این مکان به شیوه‌ای ساخته شده بود که آن را برای حمل و نقل و رانندگی بدون خطر کمی کم شیب تر بسازند. این خیابان، خمیده‌ترین خیابان نامیده شده است. نه تنها یک خیابان یک طرفه است، بلکه یکی از چند خیابانی است که در آن اجازهٔ پارک کردن وجود ندارد.


2. فلکهٔ شگفت انگیز (Magic Roundabout)، بریتانیا

رانندگی باید امن باشد. با این وجود، هر چند وقت یکبار با مشکلاتی در جاده‌ها مواجه می‌شویم. دلیل آن می‌تواند از مهارت‌های رانندگی ضعیف خود ما تا ازدحام و ترافیک باشد. ممکن است انتظار آن را نداشته باشید، اما پیچ و خم‌های خیابان‌ها، راه‌ها و محل‌های تقاطع نیز می‌توانند مسئله ساز باشند. یکی از منحصربفرد ترین چهارراه‌ها در سویندون بریتانیا واقع شده است. این مکان شامل 5 فلکه است که یادآور یک پازل برای رانندگان است که باید آن را حل کنند. قسمت بدتر آن این است که رانندگان باید دور فلکه مرکزی را خلاف جهت فلکه‌های کوچکتر رانندگی کنند. در واقع، این خیابان یک مکان واقعاً نفرت انگیز برای راننده‌های بامهارت و یک کابوس کامل برای مبتدی‌ها است.


3. خیابان یونگ (Yonge Street)، کانادا

بلندترین خیابان جهان در کانادا واقع شده است. طول آن 1178 مایل است. پروژهٔ آن یک رویداد مفهومی تاریخی ملی نامیده شده است. نام این خیابان در کتاب گینس ذکر شده بود، با این حال، در دههٔ 1990 تغییراتی صورت گرفت که به کتاب گينس اجازه داد نام این مکان در آن حذف شود. با این وجود، مردم هنوز خیابان یونگ را بلندترین خیابان جهان می‌دانند.


4. 9 دژولیو (9 de Julio)، بوئنوس آیرس

عریض‌ترین خیابان جهان در بوئنوس آیرس واقع شده و نام آن به روز ملی استقلال کشور اختصاص داده شده است. اين خیابان از 9 راه ورودی ساخته شده است. عابران پیاده باید 300 قدم راه بروند تا از یک طرف خیابان به طرف دیگر آن بروند. بخش مرکزی خیابان تزئین شده، و باغچه‌ها، میدان‌ها، و بناهای یادبود جذابی دارد و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بین راه استراحت کرده و سپس به سمت دیگر خیابان بروند.


5. پوتراجایا (Putrajaya)، مالزی

میدانی با یک جنگل بزرگ در وسط آن؟ واقعاً باورنکردنی است، اما چنین مکانی در مالزی وجود دارد. هیچ میدان دیگری در جهان به بزرگی این میدان وجود ندارد. دور آن تقریباً 2.11 مایل است و کنار یک مقصد توریستی دیگر- یعنی دفتر نخست وزیر مالزی قرار دارد.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: wmnlife

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر