مایکروسافت ویندوز 10 پرو برای ورک استیشن‌ها را معرفی کرد

مایکروسافت ویندوز 10 پرو برای ورک استیشن‌ها را معرفی کرد

کمپانی مایکروسافت نسخه‌ی جدیدی از ویندوز ۱۰ پرو را برای رایانه‌های مجهز به سخت‌افزار قدرتمند و ورک‌استیشن‌ها معرفی کرد.

کمپانی مایکروسافت نسخه‌ی جدیدی از ویندوز ۱۰ پرو را برای رایانه‌های مجهز به سخت‌افزار قدرتمند و ورک‌استیشن‌ها معرفی کرد.

در آغاز سال 2017 خبری مبنی بر تصمیم مایکروسافت به ارائه‌ی نسخه‌ی جدیدی از ویندوز 10 برای سیستم‌های ورک استیشن، منتشر شده بود. ساعاتی پیش شرکت مایکروسافت به طور رسمی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ویندوز با نام «ویندوز 10 پرو برای ورک استیشن‌ها» را معرفی کرد.

کلاوس دیاکونو یکی از اعضای کمپانی مایکروسافت درباره‌ی این نسخه از ویندوز چنین گفت:‌

این نسخه از ویندوز ۱۰ پرو، یک نسخه‌ی رده‌بالا است که از سخت‌افزارهای قوی در سطح سرور به‌طور خاصی پشتیبانی می‌کند و درواقع برای انجام کارهای پیچیده و با حجم بالا طراحی شده است.

بنا به گفته‌های دیاکونو نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ پرو با توجه به بازخوردهایی که از کاربران برنامه‌ی ویندوز اینسایدر ارسال شده بود، توسعه داده شده است. این نسخه هم‌زمان با انتشار به‌روزرسانی پاییزه‌ی ویندوز ۱۰، در اواخر سال جاری، به‌صورت رسمی ارائه خواهد شد.

دیاکونو چند مورد از ویژگی کلیدی نسخه‌ی ویندوز ۱۰ پرو برای ورک‌استیشن‌ها را چنین بیان کرده است:

ReFS، فایل سیستم انعطاف‌پذیر

این ویژگی باعث می‌شود که داده‌های ذخیره شده در فضا‌های ذخیره‌سازی فیزیکی به اندازه‌ی داده‌های ذخیره شده در فضای ابری، انعطاف‌پذیر باشند و مدیریت آن‌ها نیز به‌مراتب آسان‌تر از قبل شود . این ویژگی موجب می‌شود تا داده‌ها در برابر خرابی منعطف‌تر نیز باشند. این فایل‌سیستم همچنین برای مدیریت و نگهداری بهینه‌ی حجم‌ عظیمی از داده‌ها و ترمیم خودکار آن‌ها نیز بسیار کاربرد خواهد داشت.

ReFS از جریان‌های یکپارچه‌ی موجود در فضاهای ذخیره‌سازی شما نیز محافظت می‌کند؛ این‌طور که در صورت تشخیص خرابی دیتا، از فضای ذخیره‌سازی که حاوی داده سالم است، داده را جایگزین می‌کند و به‌این‌ترتیب از صحت داده‌های کاربر محافظت می‌کند.

حافظه‌ی پایدار

ویندوز ۱۰ پرو برای ورک‌استیشن‌ها با بهره بردن از ماژول‌های حافظه‌ی غیر فرار (NVDIMM-N) برای اجرای اپلیکیشن‌ها و داده‌هایی که نیاز به منابع سخت‌افزاری زیادی دارند، بهینه شده است.

این حافظه‌های غیر فرار باعث می‌شوند تا کاربر بتواند فایل‌های موردنظر خود را با سریع‌ترین سرعت ممکن، در حافظه بنویسد و یا آن‌ها را بخواند. به همین دلیل غیر فرار بودن حافظه‌ها، در صورت خاموش شدن سیستم یا ورک استیشن هم فایل‌های کاربر از بین نخواهند رفت.

اشتراک‌گذاری سریع‌تر فایل‌

این نسخه‌ی ویندوز برای ورک استیشن‌ها یک قابلیت بسیار کاربردی دارد، SMB Direct. این ویژگی امکان استفاده از آداپتورهای شبکه‌ای که قابلیت دسترسی مستقیم و از راه دور مستقیم (RDMA) دارند را فراهم می‌کند.

کارت‌های شبکه‌ای که این قابلیت را دارند می‌توانند با سرعت بسیار زیاد و تأخیر بسیار کم و کمترین مصرف پردازنده کار کنند. این ویژگی برای اپلیکیشن‌هایی که به داده‌ها‌ی با حجم بسیار زیاد دسترسی دارند، با ارائه‌ی موارد زیر، می‌تواند بسیار کاربردی باشد:

  • افزایش توان: هنگامی‌که نیاز باشد کارت‌های شبکه حجم زیادی از داده‌ها را با سرعت انتقال دهند، این قابلیت باعث می‌شود که کاربر بتواند از حداکثر سرعت شبکه بهره ببرد.
  • نرخ تأخیر کم: این ویژگی باعث می‌شود تا درخواست‌های شبکه با سرعت بسیار زیاد پاسخ داده شوند و درنتیجه در هنگام کار با فایل‌های راه‌ دور، کاربر حس کند در حال کار با فایل‌های محلی است.
  • استفاده‌ی بسیار کم از پردازنده‌ی مرکزی: هنگام انتقال داده‌ها در شبکه، از چرخه‌های پردازنده‌ی مرکزی کم‌تری استفاده خواهد شد؛ بنابراین منابع پردازشی بیشتری در اختیار سایر اپلیکیشن‌هایی که در سیستم در حال اجرا هستند، قرار خواهد گرفت.

پشتیبانی بیشتر از سخت‌افزار

یکی از موضوعاتی که کاربران ویندوز اینسایدر، همیشه با آن مشکل داشته‌اند، محدودیت در به‌کارگیری کامل سخت‌افزارهای سیستم‌های آن‌ها بوده است. به همین دلیل کمپانی مایکروسافت در این نسخه از ویندوز، پشتیبانی از سخت‌افزارها را گسترش داده است. با ارائه‌ی این نسخه کاربران می‌توانند این سیستم‌عامل را روی دستگاه‌هایی با مشخصات فنی سخت‌افزاری بسیار قوی اجرا کنند.

ازجمله ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمندی که توسط این نسخه از ویندوز ۱۰ به‌طور کامل پشتیبانی می‌شوند، می‌توان به پردازنده‌های اینتل زئون یا ای‌ام‌دی اوپترون تا ۴ پردازنده اشاره کرد و این در حالی است که نسخه‌ی قبلی ویندوز ۱۰ پرو تنها به استفاده از دو پردازنده محدود بوده است. علاوه بر این، محدودیت ۲ ترابایتی حافظه، در ویندوز ۱۰ پرو ورک‌استیشن به ۶ ترابایت ارتقا یافته است.

 

به گفته‌ی دیاکونو تغییراتی که در معماری ویندوز ۱۰ پرو برای ورک‌استیشن‌ها، اعمال شده است، باعث می‌شود پردازنده‌های قوی موجود در این سیستم‌ها، خیلی بهینه‌تر از سابق کار کنند. وی همچنین اعلام کرده است که مایکروسافت همچنان مشغول بهبود سیستم‌عامل یاد شده است تا کاربران ورک‌استیشن‌ها بتوانند از نهایت ظرفیت‌های سخت‌افزاری سیستم‌های خود استفاده کنند.

منبع خبر: neowin


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر