تویوتا Prius جدید: زیبا در ظاهر و کم مصرف

تویوتا Prius  جدید: زیبا در ظاهر و کم مصرف

تویوتا Prius جدید: زیبا در ظاهر و کم مصرف



این بار شرکت تویوتا به جای نمایشگاه اتوموبیل، کنفرانس هفتگی Super Mobility  CTIA را برای معرفی نسل بعدی هاچ بک هایبریدی  Prius   خود انتخاب کرده است. این اتوموبیل جدید، تویوتا Prius  2016 تلاش های شرکت تویوتا برای اضافه کردن سلیقه به محصولاتش را نشان می دهد.
Prius 2016  دنباله رو نسل سه محصولات این شرکت است که در سال 2009 معرفی شد، نشان دهنده تغییراتی است که در این مدت در کار این شرکت اتفاق افتاده است.
با حفظ شکل اولیه نسل قبلی برای بیشتر کردن آیرودینامیک، تویوتا اعلام کرد که سقف مدل جدید 6 اینچ کوتاه تر و 2.1 اینچ طول و 0.6 اینچ عرض آن بیشتر می شود. تویوتا علاوه بر این تغییرات در ابعاد همچنین از پلت فرم جدید و یک تعلیق دو جناقی خبر داد که باعث می شود که هندلینگ 2016 Prius نسبت به نسل های قبلی بهبود یابد.

TOYOTA2
شرکت تویوتا همچنین شکل چراغ های LED  را برای Prius تغییر داده است. چراغ های جلو به صورت زاویه های درهم است و تغییر بزرگی نسبت به مدل گرد آن در نسل قبل می باشد. بدنه ماشین دارای لبه های تیز در قسمت چراغ های جلو ماشین می باشد.
از جلو، کابین آن به شکل یک گلخانه بسیار بلند است ، که باعث می شود بسیار جلب توجه کند. انتهای سقف آن به ستون های سیاه منتهی می شود که مانند تویوتا Mirai  سوخت هیدورژنی که پارسال معرفی شد و لکسوس RX 450h می باشد.
البته Prius جدید دوگانه سوز است، و دارای موتور برقی و موتور گازسوز ، برای به حرکت در آوردن چرخ های جلو می باشد. برای مدل جدید، تویوتا همچنین 10 درصد کاهش هزینه سوخت برآورد شده که تقریبا معادل 55 mpg می باشد را وعده داده است.
تویوتا جزئیات را در زمینه  سیستم سوخت دوگانه این محصول تا زمان نمایشگاه Tokyo Motor در ماه اکتبر اعلام نخواهد کرد.

TOYOTA3
Prius  جدید دارای قابلیت های امنیتی از جمله کنترل گشت تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز پیش برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده می باشد. این قابلیت های جدید بر اساس رادار جدید و سنسورهای دوربین موجود در اتومبیل می باشند. شرکت لکسوس نیز اعلام کرد که اتوموبیل جدیدش لکسوس RX 350  این قابلیت ها را دارا می باشد
داشبورد دسته ابزار دیجیتالی مرکزی خود را حفظ کرده است، البته به نظر می رسد که تویوتا تکنولوژی صفحه نمایش خود را ارتقا بخشیده است. سیستم ناوبری به آخرین مدل خود، مشابه آنچه در آخرین مدل Camry دیده می شود ارتقا یافته است که شامل ناوبری، تماس های تلفنی بدون استفاده از دست، منابع صوتی دیجیتال و یکپارچه سازی برنامه ها می شود.
آخرین مدل های تویوتا دارای سیستم یکپارچه سازی برنامه Entune  می باشند، که با استفاده از تلفن هوشمند صاحب اتومبیل به عنوان رابط داده برای اجرای برنامه های شخص ثالث در اتومبیل مانند Yelp  و موتور جست و جوی Bing  عمل می کند.

TOYOTA4
Prius  مدل بسیار مهمی برای تویوتا می باشد و پرفروش ترین ماشین در کالیفرنیا شده است. به صرفه بودن ا از نظر سوخت برگ برنده بسیار مهمی می باشد و باعث می شود تویوتا رتبه اول را در ماشین های غیر شارژی داشته باشد. اگرچه شاید طراحی جدید این اتوموبیل خیلی برای طرفداران ماشین های اسپرت جذاب نباشد ولی تغییرات جدید به دارندگان Prius  دلیلی برای ارتقا می دهد، و خریدارانی را که با طرح های ساده و یکنواخت مواجهند را جذب خواهد کرد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر