تنظیم آموزش تشخیص صدای “Hey Siri” در iOS9

تنظیم آموزش تشخیص صدای “Hey Siri” در iOS9

یکی از ویژگی هایی که توسط اپل به iOS 9 و iOS 9.1 افزوده شده است، توانایی کاربران آیفون در استفاده از تشخیص صدا برای Siri است. Siri توانایی دارد که صدای صاحب آیفون را تشخیص دهد و در مقابل صدای افراد دیگر، برای فعال کردن آن، عکس العملی نشان نمی دهد.


کاربران آیفون می توانند برای استفاده از این ویژگی به آدرس Settings > General > Siri رفته و گزینه Hey Siri را فعال کنند. با این کار اجازه خواهید یافت تا زمانی که گوشی شما به منبع تغذیه وصل است، با گفتن Hey Siri با Siri صحبت کنید.
بر طبق گزارش های دریافتی، بعد از اینکه مدل های آیفون 6s و آیفون 6s plus در بازار عرضه شد، این ویژگی بدون وصل شدن به منبع تغذیه بیرونی هم کار خواهد کرد، زیرا پردازنده همراه M9 گوشی را همواره فعال نگه خواهد داشت و دستورات صوتی ورودی را اسکن خواهد کرد.
با فعال کردن گزینه “Allow Hey Siri”، می توانید به Siri صدای خود را آموزش دهید تا این همکار شخصی آیفون هم بتواند به آسانی صدای شما را تشخیص دهد.
فرآیند تشخیص صدا با یک صفحه شروع می شود که به شما می گوید که این کار به Siri اجازه خواهد داد تا صدای شما را در هنگام گفتن “hey Siri” تشخیص دهد. این کار به این معنی است که Siri در شناخت صدای شما در هنگام گرفتن دستورات دیگر، بهتر و سریعتر عمل می کند.
بعد از آن، از شما درخواست خواهد شد تا تعدادی از جملات را به منظور کمک به Siri  برای شناخت کافی از الگوهای صدای شما، تکرار کنید. ابتدا شما با “hey Siri” شروع می کنید، بعد از آن از شما میخواد که این جمله را تکرار کنید: “Hey Siri,how’s the weather today” و یا “hey Siri, it’s me”
وقتی این فرآیند به اتمام رسید، آیفون “Hey Siri Is Ready” را نمایش خواهد داد. این نسخه از Siri، در تشخیص صداها و دستورات بسیار بهتر از نسخه قبلی Siri عمل می کند زیرا در نسخه قبلی، بارها از کاربر درخواست می کرد تا سوالات را تکرار کند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر