بازطراحی اپلیکیشن موبایل فیسبوک

بازطراحی اپلیکیشن موبایل فیسبوک

اپلیکیشن موبایل فیسبوک همراه با به‌روزرسانی جدید، بازطراحی خواهد شد.

اپلیکیشن موبایل فیسبوک همراه با به‌روزرسانی جدید، بازطراحی خواهد شد.

اپلیکیشن موبایل فیسبوک در حال تغییر ظاهر است. آشکارترین این تغییرات به کامنت ها بر می‌گردد. در گذشته کامنت ها بیشتر شبیه به چت‌هایی گروهی به نظر می‌رسید تا اینکه برای یک پست خاص کامنت گذاشته شده باشد. تغییر جدیدی که در این قسمت ایجاد شده است باعث خواناتر شدن کامنت ها می‌شود. بعلاوه به‌صورت واضح مشخص است که چه کسی به کامنت شما یا دیگری پاسخ داده است.

همچنین فیسبوک در تلاش است تا محیط مکاتبات را کاربرپسندانه تر از قبل ارائه دهد. شباهت حبابی که متن در آن قرار می‌گیرد به محیط سایر پیام رسان‌ها می‌تواند در القای حس مثبت بسیار مؤثر باشد زیرا با این تغییر این طور به نظر می‌رسد که کاربر در حال مکاتبه شخصی است.

تغییر دیگری که ایجاد می‌شود در بازخورد اخبار است. فیسبوک با استفاده از یک طیف روشن از رنگ آبی و کنتراست رنگ خواندن متون را راحت‌تر از قبل کرده است. بعلاوه پیش نمایش لینک‌ها کمی بزرگ‌تر از قبل شده است به‌طوری‌که یک لینک تمام عرض صفحه را می‌پوشاند. همچنین دکمه‌های اشتراک، like و کامنت هم کمی بزرگ‌تر قبل شده‌اند. در واقع در طراحی جدید فیسبوک شاهد تغییر سبک آیکون‌ها نیز هستیم به گونه‌ای که این آیکون‌ها تا حد زیادی از آیکون‌های سیستم عامل iOS تقلید می‌کنند.

طراحی جدید نسخه موبایل فیسبوک

طراحی جدید نسخه موبایل فیسبوک

در به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن فیسبوک ترفندی کوچک طراحی شده است، یک دکمه‌ی برگشت. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند قبل از کلیک روی یک لینک بفهمد که به چه صفحه‌ای هدایت خواهد شد. این ویژگی تا حدی تقلید از اینستاگرام است. تقلید دیگر فیسبوک از اینستاگرام، تغییر عکس پروفایل از حالت مربعی به حالت دایره‌ای است.

طراحی جدید نسخه موبایل فیسبوک

طراحی جدید نسخه موبایل فیسبوک

فیسبوک طراحی جدید اپلیکیشن موبایل خود را هفته آینده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این طراحی جدید تغییر اساسی در عملکرد اپلیکیشن ایجاد نمی‌کند اما این طور به نظر می‌رسد که روندها در این طراحی جدید بهبود می‌یابند. بنابراين برای اطلاع از تغییرات جدید و روند عملکرد فیسبوک باید تا هفته آینده منتظر باشیم.

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر