googledocs، سرویس ابری گوگل، به‌روزرسانی شد

googledocs، سرویس ابری گوگل، به‌روزرسانی شد

گوگل برای سرویس ابری خود، گوگل داکز (googledocs)، به تازگی به‌روزرسانی جدیدی را ارائه کرده است. این به‌روزرسانی ویژگی‌های کاربردی و هوشمندانه‌ای را به اين سرويس افزوده است. در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی‌های جدید گوگل داکز بپردازیم.

گوگل برای سرویس ابری خود، googledocs، به تازگی آپديت جدیدی را ارائه کرده است.

حتما شما هم از سرویس های بی نظیر گوگل مانند Gmail، موتور جست و جوی Google و ... استفاده کرده اید. اما سرویس‌های گوگل محدود به مواردی که می شناسید، نیست. یکی از کاربردیترین سرویس‌های ابری گوگل، گوگل داکز (googledocs) است. گوگل داکز (googledocs) یک برنامه تحت وب است که امکان ایجاد، تغییر و ذخیره سازی اسناد ورد، اکسل، فرم و اسلاید را به‌صورت آنلاین و تنها با نیاز به یک حساب گوگل فراهم می آورد. نکته مهم این است که روی هر سیستمی از طریق اینترنت و همان حساب کاربری گوگل به تمام اسناد دسترسی خواهید داشت؛ یعنی با استفاده از این سرویس هم از برنامه های office تا حد زیادی بی نیاز می شوید و هم دیگر نگران از بین رفتن یا خراب شدن اسناد خود نخواهید بود زیرا به‌صورت آنلاین همه تغییرات ذخیره می شوند.

نمایی از  سرویس گوگل داکز (googledocs)

نمایی از  سرویس گوگل داکز (googledocs)

گوگل برای این سرویس ابری خود به تازگی به‌روزرسانی جدیدی را ارائه کرده است. این به‌روزرسانی ویژگی‌های کاربردی و هوشمندانه‌ای را به گوگل داکز (googledocs) افزوده است. در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی‌های جدید گوگل داکز بپردازیم.

امکان اضافه کردن suggestion با استفاده از موبایل و تبلت

یکی از قابلیت‌های کاربردی گوگل داکز، suggestion است. در بسیاری از موارد نیاز دارید یک جمله را به‌صورت پیشنهادی به متن اصلی اضافه کنید و سپس بعد از اطمینان آن را جز متن اصلی قرار دهید. این کار با استفاده از قابلیت suggestion در گوگل داکز قابل انجام است. قبلاً امکان اضافه کردن suggestion تنها از طریق کامپیوتر وجود داشت؛ اما با به‌روزرسانی جدید این برنامه، از طریق موبایل و تبلت هم می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار تنها کافی است روی دکمه‌ی ” ...” کلیک کنید و به مود suggestion بروید و از این قابلیت استفاده کنید.

بعلاوه گوگل امکان رد یا قبول تمامی تغییرات به‌صورت یکجا را هم در این به‌روزرسانی اضافه کرده است.

قابليت suggestion در گوگل داكز

قابليت suggestion در گوگل داكز

ذخیره نسخه‌های مختلف از یک سند بر اساس تغییرات

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییراتی که در این نسخه به‌روزرسانی شده سرویس ابری گوگل شاهد آن هستیم، امکان ایجاد نسخه‌های مختلف از یک سند است. در نسخه جدید گوگل داکز می‌توانید یک فایل اصلی به عنوان پیش‌نویس ایجاد کنید و سپس گوگل هنگام ایجاد هرگونه تغییری، ورژن های مختلفی از این فایل با نام‌های مختلف را به‌صورت خودکار ایجاد می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود که کاربر به‌راحتی تغییرات ایجاد شده را پیدا کند و در صورت نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشد. هنگامی‌که تغییرات موردنظر را به‌صورت کامل ایجاد کردید، این نسخه را به عنوان نسخه اصلی معرفی کنید.

نمایش کامل متن بدون علائم ویرایشی

گوگل در این آپدیت جدید امکان مشاهده کامل سند بدون هیچ‌گونه علامت ویرایشی را فراهم آورده است. از منو Tools با انتخاب گزینه پیش‌نمایش سند را انتخاب کنید. این قابلیت باعث می‌شود متن بسیار خواناتر نمایش داده شود.

یکپارچگی با سایر سرویس‌ها

در این نسخه جدید امکانی فراهم آمده تا این برنامه با سایر سرویس‌های گوگل مانند DocuSign یکپارچه‌سازی شوند، به‌طوری‌که کار کاربران G Suite هنگام جستجوی در بین اسناد ذخیره‌شده در سایر اپلیکیشن های گوگل راحت‌تر از قبل شود.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر