با قابلیت پیش‌نمایش ویدیو گوگل از شر دانلود ویدیوهای نامرتبط خلاص شوید

با قابلیت پیش‌نمایش ویدیو گوگل از شر دانلود ویدیوهای نامرتبط خلاص شوید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در گوگل به دنبال ویدیو مرتبط با موضوعی باشید و با لیست بلندی از ویدیوها درنتیجه جستجو خود مواجه شوید؛ اما با دانلود آن ویدیو، متوجه شوید که ویدیو دانلود شده دقیقاً ویدیو موردنظر شما نبوده است و فیلم اشتباهی را دانلود کرده‌اید. به‌تازگی گوگل برای این مسئله راه‌حلی را در ارائه کرده است، پیش‌نمایش ویدیوها به مدت 6 ثانیه برای کاربران موبایل، دقیقاً همان‌طور که قسمت کوتاهی از متن زیر لینک نمایش داده می‌شود!

با ویژگی پیش‌نمایش ویدیو در گوگل، دقیقاً به سراغ ویدیو دلخواه خود بروید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در گوگل به دنبال ویدیو مرتبط با موضوعی باشید و با لیست بلندی از ویدیوها درنتیجه جستجو خود مواجه شوید؛ اما با دانلود یکی از آن ویدیوها، متوجه شوید که ویدیو دانلود شده دقیقاً ویدیو موردنظر شما نبوده است و فیلم اشتباهی را دانلود کرده‌اید. به‌تازگی گوگل برای این مسئله راه‌حلی را در ارائه کرده است، پیش‌نمایش ویدیوها به مدت 6 ثانیه برای کاربران موبایل، دقیقاً همان‌طور که قسمت کوتاهی از متن زیر لینک نمایش داده می‌شود!
اما نکته جالب این است که گوگل دقیقاً 6 ثانیه اول ویدیو را در پیش‌نمایش نشان نمی‌دهد زیرا در بسیاری از موارد شش ثانیه اول، بخش مهمی از ویدیو را پوشش نمی‌دهد. گوگل با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، کل ویدیو را آنالیز کرده و 6 ثانیه از ویدیو که اصلی‌ترین قسمت آن را شامل می‌شود را نمایش می‌دهد.

پیش‌نمایش ويديو در برنامه سرچ گوگل

پیش‌نمایش ويديو در برنامه سرچ گوگل


از اواخر این هفته کاربران اندروید با جستجو ویدیو در برنامه سرچ گوگل یا کروم، می‌توانند ابتدای ویدیوها را ببینند و هنگامی‌که مطمئن شدند همان چیزی است که به دنبالش هستند، آن را دانلود کنند. البته نگران مصرف بیش‌ازاندازه حجم اینترنت خود نباشید زیرا بنا به گزارش‌ها این ویژگی تنها درصورتی‌که به وای فای متصل شده باشید کار می‌کند. اگر بخواهید هنگامی‌که بدون وایفای به اینترنت هم متصل هستید از این قابلیت بهره ببرید، باید به‌صورت دستی این قابلیت را در اپلیکیشن جستجو گوگل یا کروم فعال کنید.
قابلیت پیش‌نمایش ویدیو در حال حاضر در دسکتاپ موجود نیست و گوگل فعلاً در حال تست آن روی نسخه موبایل است زیرا برای کاربران تلفن‌های همراه سخت است که برای دیدن ویدیوها بین صفحات مرورگر جابه‌جا شوند. و اصلاً عجیب نیست که این قابلیت به‌زودی در تمامی اپليكيشن ها و برنامه های گوگل استفاده شود زیرا با یک پیش‌نمایش چندثانیه‌ای کاربر متوجه می‌شود که قرار است با چه ویدیویی مواجه شود. بنابراین وقت کاربران با مراجعه به وب‌سایت‌های که هدف آن‌ها نیست گرفته نمی‌شود و کاربر مطمئن است دقیقاً با ویدیو مواجه می‌شود که به دنبال آن بوده است با این اوصاف گوگل به‌نوعی برنامه سرچ خود را بهبود بخشیده است.
اگرچه از امروز این قابلیت برای نسخه موبایل اپلیکیشن سرچ گوگل فعال شده است اما تا هفته آینده به‌صورت رسمی و همه‌گیر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر