رسانه ‌های اجتماعی بهترین منبع اطلاعاتی هکر ها

رسانه ‌های اجتماعی بهترین منبع اطلاعاتی هکر ها

رسانه‌های اجتماعی از بدو ایجاد تاکنون توجه افراد زیادی را به خود جلب کردند تا جایی که در سراسر دنیا کم‌تر کسی هست که حتی یک حساب در رسانه‌های اجتماعی نداشته باشد. بیشتر مردم از این رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود، به اشتراک‌گذاری تصاویر و ... استفاده می‌کنند اما رسانه‌ های اجتماعی بیش از همه به هکر ها کمک می‌ کنند!

رسانه‌ های اجتماعی بیش از همه به هکر ها کمک می‌ کنند!

رسانه‌های اجتماعی از بدو ایجاد تاکنون توجه افراد زیادی را به خود جلب کردند تا جایی که در سراسر دنیا کم‌تر کسی هست که حتی یک حساب در رسانه‌های اجتماعی نداشته باشد. بیشتر مردم از این رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود، به اشتراک‌گذاری تصاویر و ... استفاده می‌کنند. خیلی از کاربران این رسانه‌ها نسبت به اطلاعاتی که از طرف خود در این رسانه‌ها منتشر می‌کنند، بی‌دقت هستند زیرا تصور می‌کنند این اطلاعات نمی‌تواند اهمیت چندانی برای دیگران داشته باشند؛ اما غافل از این هستند که هکرها در کمین نشسته‌اند.

یکی از بهترین ابزارهایی که در دسترس هکرها قرار دارد، شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها به هکرهای قدیمی کمک‌های بسیاری کرده است، بلکه هکرهای جدیدی را نیز به وجود آورده است.

اگر هکری بتواند حساب کاربری شما را هک کند، به تمامی مخاطبین شما دسترسی خواهد داشت. حتی بدتر، می‌تواند تاریخچه جستجوهای شما ازجمله خریدها، سرویس‌های مورداستفاده و هرگونه فعالیت دیگری که شما انجام داده‌اید را به دست بیاورد. بنابراین کاربران باید به امنیت حساب کاربری خود توجه بسیاری داشته باشند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی برای حفظ امنیت هرچه بیشتر حساب خود باید به نکات زیر توجه کنند:

  • هیچ‌یک از پست‌ها، عکس‌ها و ... کاربر در رسانه‌های اجتماعی، به‌طور کامل پاک نمی‌شود.
  • برای هر رسانه اجتماعی رمز عبور یکتایی در نظر گرفته شود و به‌صورت منظم این رمز تغییر داده شود.
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی هنگام اتصال به وای فای عمومی، احتمال هک شدن حساب را بالاتر می‌برد.
  • اطلاعات پروفایل کاربر می‌تواند به هکر برای حملات فیشینگ شخصی‌سازی‌شده کمک کند؛ بنابراین به این اطلاعات توجه بیشتری داشته باشید.
  • حتی اگر کاربر تنظیمات حریم خصوصی را هم انجام داده باشد، باز هم اطلاعاتی مانند علاقه‌مندی‌ها، نظرات سیاسی، تفسیرهای اجتماعی و همه‌ی اطلاعاتی که در پروفایل کاربر قرار دارد، در معرض خطر هک قرار دارد.

هکرها برای به دست آوردن اطلاعات حساب کاربران از تکنیک‌های زیادی مانند مهندسی اجتماعی، نصب keylogger ها (برنامه‌هایی که از تمامی فعالیت‌های کاربر در سیستم لاگ برداری می‌کند) و ... استفاده می‌کنند. سپس با به دست آوردن عادت‌های فردی و رفتاری شخص، وی را به دام می‌اندازند. یکی دیگر از ابزارهای در دسترس برای هکرها، تلفن‌های هوشمند و تبلت ها هستند. روی این دستگاه‌ها می‌توان برنامه‌های مخربی نصب کرد و به حساب شخصی کاربر دسترسی پیدا کرد، حالا این کاربر این برنامه مخرب را در بین مخاطبین خود انتشار می‌دهد و هر یک از مخاطبان در بین مخاطبان خود و ... . به‌این‌ترتیب يک شبکه از دستگاه‌های آلوده و هک شده ایجاد می‌شود.

تقریباً هیچ راه‌حل قطعی برای جلوگیری از هک شدن وجود ندارد تنها می‌توان به کاربران روش‌های موجود برای حفظ امنیت بیشتر را آموزش داد تا در حد امکان احتمال هک شدن حساب آن‌ها کاهش یابد.

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر