دوربین هوشمندی برای ممانعت از گرفتن عکس های تکراری

دوربین هوشمندی برای ممانعت از گرفتن عکس های تکراری

تصور کنید که لنز دوربین خود را به سمت چیزی نشانه رفته اید ولی دوربین به شما اجازه نمی دهد که عکس بگیرید، زیرا صحنه ای که شما قصد عکسبرداری از آن را دارید، پیش از این، بارها تصویربرداری شده است.


فلیپ اسمیت، دوربین Restricta را طراحی کرده است. این دوربین از صحنه یک طرح بر می دارد و سپس به صورت آنلاین، عکس را در بین تصاویر برچسب زده شده آن منطقه جستجو می کند.
اگر دوربین رستریکتا، عکس های زیادی با برچسب برای آن قسمت پیدا کند، دکمه را به عقب می کشد و با یک علامت قرمز بزرگ بر روی صفحه دوربین، از گرفتن عکس خودداری می کند.
در هر ثانیه بیش از 2600 عکس بر روی اینستاگرام آپلود می شود، که به نظر اسمیت، این یک تسونامی از عکس های دیجیتالی است.
اسمیت در وبسایت خود نوشته است: "این دوربین می تواند یک تولید تکنولوژی بحث برانگیز باشد که به شما قول گرفتن عکس های تک و بی همتا را می دهد. دوربین رستریکتا، محدودیت هایی را برای جلوگیری از گرفتن عکس های تکراری برقرار کرده است. این محدودیت ها برای این برقرار شده است که به شما لذت هیجان انگیز، اولین یا آخرین فرد عکاس از یک منظره خاص را به شما بدهد."
اسمیت مشخص نکرده است که منظور از تعداد زیاد عکس تکراری، چند عکس است و اطلاعات چندانی در مورد این دوربین نداده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر