سیستم عامل خود را از فایل های اضافی و بدرد نخور پاک کنید

سیستم عامل خود را از فایل های اضافی و بدرد نخور پاک کنید

بسیاری از ما با کمبود فضای دیسک روی کامپیوتر مواجه هستیم اما همیشه کمبود فضای ناشی از حجم زیاد اطلاعات مفید نیست؛ بلکه گاهی اوقات وجود چندین نمونه از یک فایل باعث پر شدن فضای سیستم می‌شود. البته در برخی مواقع ویندوز برای درست کار کردن، به یک سری فایل‌ها در دو مکان مختلف نیاز دارد. برای حل مشکل وجود چندین نمونه از یک فایل که کاربرد خاصی هم ندارد، برنامه‌های بسیاری وجود دارد. در ادامه قصد داریم سه تا از بهترین برنامه‌های موجود در این زمینه را معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

چگونه فایل های اضافی و بی مصرف را ویندوز یافته و آن ها را پاک کنیم؟

بسیاری از ما با کمبود فضای دیسک روی کامپیوتر مواجه هستیم اما همیشه این کمبود فضا ناشی از حجم زیاد اطلاعات مفید نیست؛ بلکه گاهی اوقات وجود چندین نمونه از یک فایل باعث پر شدن فضای سیستم می‌شود. البته در برخی مواقع ویندوز برای درست کار کردن، به یک سری فایل‌ها در دو مکان مختلف نیاز دارد. برای حل مشکل وجود چندین نمونه از یک فایل که کاربرد خاصی هم ندارد، برنامه‌های بسیاری وجود دارد. در ادامه قصد داریم سه تا از بهترین برنامه‌های موجود در این زمینه را معرفی کنیم. با فیسیت همراه باشید.

Auslogics Duplicate File Finder

مزیت این نرم‌افزار نسبت به سایر موارد مشابه، سادگی استفاده از آن است. بعلاوه این نرم‌افزار امکانی فراهم می‌آورد تا قبل از پاک کردن تصاویر یا فایل‌ها، آن‌ها را به‌صورت پیش‌نمایش ببینید و حتی موزیک‌ها را پخش کنید.

این نرم‌افزار به‌صورت پیش‌فرض در تمامی درایوها دنبال فایل‌های غیر سیستمی می‌گردد؛ اما شما می‌توانید درایو یا فولدر دلخواهی را برای اسکن انتخاب کنید. به‌صورت پیش‌فرض این برنامه دنبال فایل‌های تصویری، صوتی، فیلم‌ها و برنامه‌ها می‌گردد اما باز هم شما می‌توانید نوع فایل موردنظر خود را انتخاب کنید و حتی پیشرفته‌تر، می‌توانید دنبال فایل‌هایی بگردید که یک کلمه مشخص در نام آن‌ها وجود دارد. این برنامه فایل‌های یافته شده را با تمام اطلاعاتشان برای شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این فایل‌ها را بر اساس تاریخ، اندازه، نوع و ... فیلتر کنید و نهایتاً فایل‌های انتخاب‌شده را پاک نمایید.

Auslogics Duplicate File Finder

Auslogics Duplicate File Finder

CCleaner

CleanerC یکی از معروف‌ترین برنامه‌ها در این زمینه است که کار اصلی آن حذف برنامه‌های موقت و غیرضروری از درایوها و در نتیجه خالی کردن فضای هارد است؛ اما این برنامه در کنار وظیفه اصلی خود، فایل‌های تکراری را هم می‌یابد و آن‌ها را پاک می‌کند.

برای دسترسی به این قابلیت کافی است به بخش Tools این برنامه بروید و Duplicate Finder را انتخاب کنید. البته به‌صورت پیش‌فرض این برنامه فایل‌های مخفی و سیستمی را در نتایج جستجوی خود نشان نمی‌دهد. این قابلیت روی تمامی نسخه‌های این برنامه، حتی نسخه‌های رایگان آن، وجود دارد.

در مقایسه با برنامه Auslogics Duplicate File Finder، نرم‌افزار CCleaner امکان پیش‌نمایش برای فایل‌هایی که قرار است حذف شوند را فراهم نمی‌آورد.

CCleaner

CCleaner

SearchMyFiles

این نرم‌افزار نسبت به دو برنامه قبل کمی پیشرفته‌تر عمل می‌کند و فیلترهای شخصی‌سازی شده‌ای مانند انتخاب درایو، فولدر های مورد نظر و ... را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای نمونه با استفاده از این برنامه می‌توانید عمل جستجو را برای فایل‌های ایجادشده، تغییریافته و یا استفاده‌شده در یک بازه زمانی انجام دهد.

برای استفاده از این نرم‌افزار کافی است در بخش جستجو، Duplicates Search را انتخاب کنید سپس روی دکمه‌ی Browse کلیک کنید.

SearchMyFiles

SearchMyFiles

 

بسیاری از وب‌سایت‌های برنامه‌ی dupeGuru را به‌عنوان بهترین برنامه در این زمینه معرفی می‌کنند اما این نرم‌افزار به‌صورت رسمی در ویندوز پشتیبانی نمی‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از برنامه‌ی dupeGuru، از سایر برنامه‌های نام برده شده استفاده کنید.

درصورتی‌که با نرم‌افزاری در این زمینه آشنا هستید، اطلاعات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع خبر: howtogeek


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر