بررسی تمامی قابلیت های جدید گلکسی نوت 8 سامسونگ

بررسی تمامی قابلیت های جدید گلکسی نوت 8 سامسونگ

پس از مدت‌ها انتظار، درز اخبار و پیش‌بینی‌ها، سامسونگ سرانجام هفته گذشته از پرچم‌دار جدید سری نوت خود رونمایی کرد. در ادامه همراه باشید تا به طور اجمالی اصلی‌ترین قابلیت‌های این گوشی هوشمند که شرکت کره‌ای امیدوار است با تعبیه در آن‌ها در پرچم‌دار جدید خود، به درآمد بالایی دست پیدا کند را مرور کنیم.

پس از مدت‌ها انتظار، درز اخبار و پیش‌بینی‌ها، سامسونگ سرانجام هفته گذشته از پرچم‌دار جدید سری نوت خود رونمایی کرد. در ادامه همراه باشید تا به طور اجمالی اصلی‌ترین قابلیت‌های این گوشی هوشمند که شرکت کره‌ای امیدوار است با تعبیه آن‌ها در پرچم‌دار جدید خود، به درآمد بالایی دست پیدا کند را مرور کنیم.

جدول مشخصات گلکسی نوت 8

 

صفحه نمایش

6.3 اینچ، سوپرآمولد Quad HD+، رزولوشن 2960 در 1440 (512 پیکسل در هر اینچ)

رزولوشن پیش‌فرض Full HD+ است و قابلیت تغییر به Quad HD+ در تنظیمات وجود دارد.

دوربین

دوربین اصلی: دوربین دوگانه با دو لرزش‌گیر اپتیکال مجزا

لنز واید: سنسور 12 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم F1.7، لرزش‌گیر اپتیکال

لنز تله فوتو: سنسور 12 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم F2.4، لرزش‌گیر اپتیکال

2 برابر زوم اپتیکال، 10 برابر زوم دیجیتال

دوربین سلفی: سنسور 8 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم F1.7

بدنه

ابعاد 162.5 x74.8 x8.6 میلی‌متر

وزن: 195 گرم، دارای استاندارد IP68

ابعاد S pen: 5.8 x4.2 x108.3، وزن 2.8 گرم، استاندارد IP68

استاندارد مقاوم در برابر نفوذ آب و گردوغبار. براساس آزمایشات انجام شده مقاوم در برابرنفوذ آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه.

پردازنده

هشت هسته‌ای (2.3GHz Quad + 1.7GHz Quad)، 64 بیت، 10 نانومتری

هشت هسته‌ای (2.3GHz Quad + 1.9GHz Quad)، 64 بیت، 10 نانومتری

* ممکن است بسته به بازار و اپراتورهای همراه تغییر کند

حافظه

6 گیگابایت رم DDR 4

حافظه داخلی در اندازه‌های 64، 128 و 256 گیگابایت

* ممکن است بسته به بازار و اپراتورهای همراه تغییر کند

*حافظه در دسترس کاربر به دلیل وجود سیستم عامل و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض کمتر از مقدار اعلام شده است. حافظه واقعی با توجه اپراتورها می‌تواند کمتر باشد و پس از آپدیت سیستم‌عامل تغییر می‌کند.

سیم کارت

تک سیم: یک سیم کارت نانو و درگاه MicroSD (قابل ارتقا تا 256 گیگابایت)

دو سیم: یک سیم کارت نانو و درگاه سیم کارت دوم یا MicroSD قابل ارتقا تا 256 گیگابایت

باتری

3300 میلی آمپر بر ساعت

شارژر بی‌سیم سازگار با WPC and PMA

فناوری شارژ سریع سازگار با QC 2

سیستم عامل

اندروید 7.1

شبکه

LTE Cat. 16

ارتباطات

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4/5GHz), VHT80 MU-MIMO, 1024QAM, Bluetooth® v 5 (LE up to 2Mbps), ANT+, USB Type-C, NFC, Location (GPS, Galileo*, Glonass, BeiDou*)

* پوشش Galileo و BeiDou ممکن است محدود باشد

سیستم پرداخت

NFC, MST

سنسورها

شتاب سنج، فشارسنج، سنسور اثر انگشت، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور Hall، سنسور ضربان قلب، سنسور مجاورت، سنسور نور RGB، سنسور اسکنر عنبیه، سنسور فشار

سیستم تائید هویت

انواع قفل: پین، پسورد، الگو

انواع قفل بیومتریک: اسکنر عنبیه چشم، سنسور اثر انگشت، سیستم تشخیص چهره

نمایشگر عریض و بدون حاشیه

نمایشگر عریض و بدون حاشیه

گلکسی نوت 8 برخلاف نسل قبلی تنها در مدلی که به نمایشگر 6.3 اینچی لبه خمیده تجهیز شده که وضوح تصویر QHD+ را ارائه می‌کند به بازار عرضه خواهد شد. شرکت سازنده این پنل که از فناوری AMOLED بهره برده و دارای نسبت تصویر 18.5:9 بوده، Infinity نام‌گذاری کرده است و مشابه آن را در سری گلکسی اس 8 نیز مشاهده کرده‌ایم. قابلیت جدید App Pair در گلکسی Note 8 به شما امکان می‌دهد روی پنل Edge برنامه‌های دلخواهتان را با هم جفت کرده و بعد آن‌ها را به صورت هم‌زمان و به راحتی اجرا کنید؛ مثلا هم‌زمان با ارسال پیام به دوستان، می‌توانید ویدیو هم تماشا کنید.

سخت افزار قدرتمند

گلکسی نوت 8 سامسونگ، قدرتمندترین گوشی ساخت کمپانی کره‌ای و یکی از قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است. این گوشی در دو نسخه مجهز به اسنپ‌دراگون 835 و اگزینوس 8895 به بازار عرضه خواهد شد که هر دو تراشه برپایه لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته‌اند. در کنار این پردازنده از 6 گیگابایت حافظه رم استفاده شده که اجرای بدون لگ و تأخیر سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی را تضمین می‌کند. در سوی دیگر نوت 8 در 3 مدل با ظرفیت داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی توسعه یافته که هر سه مدل از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر سخت افزار مذکور، نوت 8 همچون دیگر گوشی‌های این سری از استاندارد عایقی IP86 پشتیبانی کرده و این یعنی آنکه قابلیت کار در عمق 1.5 متری آب شیرین را دارد. نوت 8 همچنین از فناوری جدید شارژ سریع توسط شارژرهای وایرلس نیز پشتیبانی کرده، اما این نکته را در نظر داشته باشید که شارژر مذکور در جعبه دستگاه نبوده و برای خرید آن بایستی هزینه بیشتری صرف کنید.

ویژگی‌های جدید قلم اس پن

ویژگی‌های جدید قلم اس پن

سامسونگ ویژگی‌های متعددی را به قلم این دستگاه افزوده است. اولین ویژگی کوچک‌تر شدن نوک قلم تا اندازه 0.7 میلی‌متر است که شرایط کار بهتر و کنترل بیشتر را برای کاربر فراهم می‌کند. علاوه بر این در انتهای قلم جدید اس پن یک دکمه تعبیه شده که با فشردن آن، آخرین تغییرات اعمال شده توسط کاربر حذف می‌گردد. حساسیت به فشار در این نسخه از 2048 به 4096 سطح رسیده و به آن قابلیت مقاومت در برابر برخورد با آب‌های سطحی نیز افزوده شده است.

دوربین دوگانه

دوربین دوگانه

همان‌طور که بر اساس شایعات از پیش درز کرده انتظار داشتیم، گلکسی نوت 8 اولین گوشی ساخت سامسونگ لقب گرفته که در قاب پشتی میزبان دوربین دوگانه است. این سنسور دارای گشودگی دریچه دیافراگم F2 است که در مقایسه با گشودگی دریچه دیافراگم F1.7 سنسور دوربین گلکسی نوت 7 و گلکسی اس 8 به مراتب کمتر است. همچنین اندازه پیکسل‌های آن 1.12 میکرومتر در نظر گرفته شده‌اند که در مقایسه مورد مشابه در پرچم‌داران پیشین این شرکت کمتر است.

سیستم کارکرد این دوربین همانند سایر مدل‌های رایج بوده، به طوری که یک لنز وظیفه ثبت تصاویر رنگی را بر عهده داشته و دیگری به صورت پرتره یا سیاه سفید کار می‌کند. نکته قابل توجه آنکه هر دو سنسور این دوربین دارای فناوری لرزگشیر اپتیکال هستند که تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی آن را مشاهده نکرده‌ایم. به طوری کلی سامسونگ از قدرتمندترین دوربین ساخت خود در نوت 8 استفاده کرده که برای عاشقان عکاسی بسیار جذاب است؛ البته این نکته را در نظر داشته باشید که بر روی کاغذ دوربین این محصول صرفاً بهترین گزینه بازار نیست، اما به راحتی می‌تواند نیاز کاربران عادی را تأمین کند. در حالت Dual Capture هر دو دوربین پشت به صورت هم زمان دو عکس گرفته و به شما امکان می‌دهند هردو تصویر را ذخیره کنید.

ویژگی‌های نرم افزاری

ویژگی‌های نرم افزاری

Always On Display یا همان ویژگی صفحه همیشه روشن در گوشی‌های سری اس 8 و اس 7 نیز تعبیه شده، با این حال در نوت 8 به‌روزرسانی‌های جدیدی را دریافت کرده و علاوه بر امکان نمایش اعلان اپ‌های شخص ثالث، اکنون می‌توان برای آن پس زمینه نیز انتخاب کرد.

دیگر ویژگی ارتقا یافته در این مدل screen off memo است. این ویژگی اکنون امکان نوشتن و ذخیره کردن حداکثر 100 صفحه مطلب با قلم حتی در زمان خاموش بودن نمایشگر را به کاربر می‌دهد. امکان ترجمه یا Translate در قلم اس پن اکنون به شما اجازه می‌دهد در هرجایی از مرورگر گرفته تا برنامه‌های پلتفرم، در کسری از ثانیه متن مورد نظر را انتخاب کرده و به زبان مورد نظر ترجمه کنید. در نظر داشته باشید که این ویژگی از سرویس ترجمه گوگل قدرت گرفته و برای استفاده از آن بایستی به اینترنت متصل باشید.گلکسی نوت 8 گزینه‌های مختلف تاید هویت بیومتریک شامل اسکنر چشم و اثر انگشت را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این می‌توان از این روش‌ها برای ورود به قابلیت پوشه امن یا Secure Folder هم استفاده کرد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر