گوگل به کاربران در تشخیص افسردگی کمک می‌ کند

گوگل به کاربران در تشخیص افسردگی کمک می‌ کند

گوگل به بعضی از نتایج جست و جوی خود پرسشنامه ای را اضافه کرده تا کاربران بتوانند از میزان سلامت روانی خود مطلع شوند.

با پرسشنامه‌ ی گوگل از میزان افسردگی خود مطلع شوید.

گوگل به کاربرانی که دچار افسردگی بالینی هستند کمک می‌کند. به همین منظور غول جست و جوی اینترنتی به بعضی از نتایج جست و جو یک پرسشنامه اضافه می‌کند. هدف این است که مردم اولین قدم‌های تشخیص را طی کرده و در صدد درمان آن بربیایند.
با این که علم امروز درمورد بیماری‌های روانی بسیار پیشرفته است اما هنوز هم بسیاری از اعتراف به افسردگی خجالت می‌کشند. این موضوع باید تغییر کند چرا که هرکدام از ما در هر زمان ممکن است به بیماری‌های روحی دچار شویم.
 

گوگل به تشخیص افسردگی کمک می‌کند

طبق گفته گوگل از هر پنج امریکایی یک نفر حداقل یک بار در زندگی دچار افسردگی می‌شود. متاسفانه تنها پنجاه درصد از افرادی که به این بیماری دچار می‌شوند تحت درمان قرار می‌گیرند. برای بیماری که تا این حد شایع است این آمار واقعاٌ تعجب آور است.
با جست و جوی کلمه «افسردگی» یا «افسردگی بالینی» اطلاعات بسیار زیادی درمورد این بیماری در اختیار شما قرار داده می‌شود. با جست و جوی این کلمات می‌توانید اطلاعاتی را درمورد این بیماری، علایم و روش درمان دریابید. اما گوگل برای کمک بیشتر یک قدم به جلو برداشته است.
اگر روی موبایل خود این جست و جو را انجام دهید یک گزینه می‌بینید که در آن نوشته شده است :« آیا شما هم مبتلا به افسردگی بالینی هستید؟». اگر روی آن کلیک کنید یک پرسشنامه‌ی PHQ-9 به شما ارائه داده می‌شود تا میزان افسردگی خود را آزمایش کنید. این پرسشنامه یک ابزار تشخیص بالینی معتبر است که هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند.
افرادی که فکر می‌کنند دچار افسردگی شده اند می‌توانند سطح افسردگی خود را بسنجند و اگر به این بیماری مبتلا بودند می‌توانند با استفاده از اطلاعات، روش‌های درمان پیش روی خود را بررسی کنند.
 

گوگل کار درست را انجام می‌دهد

در چند سال گذشته شعار قدیمی گوگل با مضمون «بدجنس نباشید»، بارها مورد تمسخر قرار گرفته بود. اما در سال 2015 این شرکت شعار خود را به « کار درست را انجام دهید» تغییر داد. شاید گوگل همیشه به شعار خود پایبند نباشد اما در این مورد کاملاٌ این کار را کرده است. اگر گوگل حتی یک نفر را تشویق کند تا برای درمان افسردگی خود اقدام کند حرکت بسیار مهمی را انجام داده است.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر