با 9 گوشی پرچمدار مقاوم در برابر آب بازار کنونی آشنا شوید

با 9 گوشی پرچمدار مقاوم در برابر آب بازار کنونی آشنا شوید

 

 
   
   
   
   
   
   
   

بر کسی پوشیده نیست که روزبه‌روز بر قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند افزوده می‌شود؛ در این بین برخی از شرکت‌های سخت افزاری ترجیح می‌دهند به جای افزایش وضوح تصویر و یا بالا بردن حافظه رم، بر روی برخی از قابلیت‌های جانبی محصولات خود تمرکز کنند. یکی از این قابلیت‌ها که در لااقل در سال جاری به عنوان یک استاندارد در گوشی‌های بالا رده تبدیل شده، مقاومت در برابر نفوذ آب است.

استاندارهای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار در گذشته بیشتر برای وسایل و گجت‌هایی به کار می‌رفت که مخصوص مسافران حرفه‌ای کوه و جنگل و شرایط آب و هوایی سخت طراحی می‌شدند؛ اما اکنون بیشتر در مورد این استانداردها می‌شنویم. هاردهای ضدآب و ضدضربه محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، برخی گوشی سازان برای پرچم‌دارانشان استانداردهای ضدآب و ضدگرد و غبار در نظر می‌گیرند و حتی می‌شود در میان اسپیکرهای همراه نیز استانداردهای ضد آب و ضد گرد و غبار را دید.

این استاندارد درواقع یک شیوه‌ عددگذاری است که میزان مقاومت دستگاه را در برابر آب یا گرد و غبار مشخص می‌کند. این شیوه را کمیسیون بین‌المللی الکترونیک یا IEC تصویب کرده است. این روش اکنون برای مشخص کردنِ سطوح مختلف مقاومت در برابرِ نفوذ آب یا گرد و غبار به کار می‌رود. به بیان دیگر وقتی سونی و یا سامسونگ به ما می‌گوید دستگاهی ضد آب و ضد گرد و غبار ساخته است، استاندارد و عدد IP مشخص می‌کند که این دستگاه تا چه حد می‌تواند در برابر آب و گرد و غبار مقاومت کند.

روش امتیازدهی IP معمولا با دو رقم یا عدد بیان می‌شود؛ مثلا آی‌پی 67 یا آی‌پی 68 و غیره. در این روش امتیازدهی، عدد اول سطح مقاومت در برابر گرد و غبار و عدد دوم سطح مقاومت در برابر آب و رطوبت را مشخص می‌کند. عدد مقاومت در برابر گرد و غبار از 0 تا 6 و عدد مقاومت در برابر آب از 0 تا 9 متغیر است. برای آشنایی بیشتر با سیستم امتیازدهی IP می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

در حال حاضر، بالاترین رده‌بندی مقاومت گوشی در برابر آب IP68 است. این رده‌بندی به این معنی است که گوشی می‌تواند برای مدت 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری دوام بیاورد. هرچند که لازم به ذکر است که شرکت‌های مختلف از معیارهای مختلفی برای سنجش مقاومت گوشی در برابر آب استفاده می‌کنند. پیش از پرداختن به اصل مطلب که آشنایی با بهترین گوشی‌های هوشمند بازار که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند، شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی با وجود اینکه برخی گوشی‌های هوشمند پسوند ضدآب بودن را یدک می‌کشند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که گوشی‌ مورد نظر بتواند در تمامی موقعیت‌ها و شرایط در برابر نفوذ آب مقاومت کند. البته عکس این قضیه نیز صدق می‌کند، به طوری که برخی از گوشی‌های هوشمند علی‌رغم نداشتن گواهینامه عایقی، می‌توانند در برابر نفوذ آب‌های سطحی مقاومت کنند.

هزینه‌ای که شما برای ویژگی مقاومت در برابر آب می‌پردازید به خود گوشی نیز بستگی دارد. البته به طور میانگین گوشی‌هایی که این قابلیت را یدک می‌کشند، با 25 درصد افزایش قیمت اولیه به بازار عرضه می‌شوند. شاید جالب باشد که بدانید کاربران ژاپنی از مدت‌ها قبل به گوشی‌های ضد آب روی آورده‌اند و بیش از یک دهه، گوشی خود را در هنگام شنا نیز همراه داشته‌اند. علاقه شدید ژاپنی‌ها به استفاده از لوازم الکترونیکی در حمام یا استخر، شرکت‌هایی مانند سونی را مجاب کرده که حتی گوشی‌های میان رده خود را به این قابلیت تجهیز کند.Casio Canu 502S اولین گوشی ضد آب جهان است که در سال 2005 وارد بازار شد. بعد از آن شرکت موتورولا در سال 2010 گوشی اندرویدی Defy را با قابلیت ضد آب به دست کاربران رساند.

گوشی پرچمدار مقاوم در برابر آب بازار کنونی

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8

پرچم‌دار جدید شرکت سامسونگ که هفته گذشته به طور رسمی معرفی گردید، همچون نسل قبلی خود از استاندارد عایقی IP68 پیروی می‌کند. در طراحی گلکسی نوت 8 از زبان طراحی پرچم‌داران فعلی سامسونگ به ویژه گوشی گلکسی اس 8 پلاس استفاده شده است. طول و عرض گلکسی نوت 8 به ترتیب برابر 162.5 میلی‌متر و 74.5 میلی‌متر است. پس پرچم‌دار جدید از مدل بزرگ‌تر پرچم‌دار سری S سال جاری، 3 میلی‌متر از نظر طولی و 1.1 میلی‌متر از نظر عرضی بزرگ‌تر است. پرچم‌دار جدید سامسونگ از نمایشگری 6.3 اینچی بهره برده که مشخصات آن دقیقا مشابه مدلی است که پیش‌تر در اس 8 پلاس استفاده شده است. این نمایشگر ارائه کننده وضوح 1440x2960 پیکسل است که نرخ تراکم پیکسلی 529ppi را به وجود آورده است. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به بهره‌مندی از تراشه اسنپ‌دراگون 835، 6 گیگابایت حافظه رم، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی و دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی به هر دو سنسور آن به لرزش گیر اپتیکال تجهیز گردیده اشاره کرد.

مشخصات فیزیکی

162.5x8.1x5.6 میلی‌متر و 195 گرم

مشخصات نمایشگر

6.2 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 83.6 درصد)
1440x2960 پیکسل (در حدود 570 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 یا اگزینوس 8895 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز

حافظه رم

6 گیگابایت رم

حافظه جانبی

256 گیگابایت

مشخصات دوربین

دوگانه 12 مگاپیکسل, 5312x2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 8 مگاپیکسل

باتری

3300 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7 نوقا

آیفون 7

آیفون 7

شاید بتوان به طراحی این دستگاه نسبت به نسل‌های گذشته خرده گرفت و آی‌فون 5S را از آن زیباتر دانست ولی کیفیت ساخت آن را تنها می‌توان با واژه بی‌نظیر توصیف کرد. همچنین بر اساس آخرین بنچمارک‌های موجود، تراشه A10 استفاده شده در آیفون 7، قدرتمندترین تراشه موبایلی موجود است. سیستم‌عامل روان، دوربین‌های باکیفیت، شارژ دهی مناسب باتری و نمایشگر عالی باعث قرار گرفتن این مدل در لیست بهترین گوشی‌های بازار می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که شاید شما را از خرید این دستگاه منصرف کند، حذف جک 3.5 میلی‌متری صداست است. این محصول از استاندارد عایقی IP67 پشتیبانی کرده و این یعنی آنکه قابلیت کار تا عمق نیم متری آب شیرین را دارا می‌باشد.

مشخصات فیزیکی

138.3x67.1x7.1 میلی‌متر و 138 گرم

مشخصات نمایشگر

4.7 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 65 درصد)
750x1334 پیکسل (در حدود 320 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

دو هسته‌ای A10

حافظه رم

2 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت

مشخصات دوربین

12 مگاپیکسل, 5312x2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 7 مگاپیکسل

باتری

1960 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

IOS 10

گلکسی اس 8

گلکسی اس 8

این محصول همچون نسل‌های پیش، دارای فریمی فلزی بوده که قاب پشتی آن توسط پوشش گوریلا گلس پوشانده شده است. هر چهار طرف این گوشی به صورت منحنی طراحی خواهد شد و این یعنی، علاوه بر دو قسمت منحنی کناری، بخش‌های بالایی و پایینی گوشی نیز ظاهری خمیده به خود خواهند گرفت. در حالی گزارش‌های اخیر خبر از حذف کلید فیزیکی home می‌دهد که احتمالاً سامسونگ در این حوزه از طراحی نیز به دنبال ارائه نوآوری است. همچون پرچم‌داران سال گذشته سامسونگ، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نیز در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارند. ممکن است بگویید در این بخش شاهد بهبود یا ارتقاء نیستیم، اما به هر حال نباید از این نکته بگذریم که IP68 در حال حاضر بالاترین استاندارد مقاومتی در بین تلفن‌های هوشمند بازار به شمار می‌رود و قطعاً باید آن را یکی از 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن در نظر گرفت. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون 835، 4 گیگابایت حافظه رم، دوربین 12 مگاپیکسلی و بهره‌مندی از نمایشگری بدون حاشیه کناری و لبه خمیده اشاره کرد.

مشخصات فیزیکی

148.9x68.1x8 میلی‌متر و 155 گرم

مشخصات نمایشگر

5.8 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 83.6 درصد)
1440x2960 پیکسل (در حدود 570 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 یا اگزینوس 8895 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت

مشخصات دوربین

12 مگاپیکسل, 5312x2988 پیکسل، فوکوس اوتوماتیک لیزری، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، فلش LED ثانویه: 8 مگاپیکسل

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7 نوقا

ال‌جی جی 6

ال‌جی جی 6

هرچند پرچم‌داران سری جی ال‌جی کم و بیش در مقابل نفوذ آب مقاوم هستند، با این حال این قابلیت در جی 6 بر اساس استاندارد عایقی IP68 تعبیه شده است. البته شرکت سازنده بدین منظور امکان تعویض باتری در این گوشی را از بین برده است. نکته دیگر آنکه پرچم‌دار ال‌جی جی 6 برخلاف سایر پرچم‌داران 2017 به تراشه اسنپ‌دراگون 821 با 4 گیگابایت حافظه مجهز است.

البته برخلاف جی 5، پرچم‌دار جدید شرکت کره‌ای دیگر دارای قابلیت طراحی ماژولار نیست. ال‌جی زمان زیادی را صرف مقاوم‌سازی گوشی خود کرده تا به کاربران تضمین کند که از آسیب‌های روزانه در امان خواهد بود. بر این اساس قاب پشتی جی 6 توسط گوریلا گلس 5 و نمایشگر آن توسط گوریلا گلس 3 محافظت شده است. در سوی دیگر حسگر اثرانگشت همانند ال‌جی جی 5 در بدنه پشتی جای گرفته اما خبری از برآمدگی ماژول دوربین و حسگر اثرانگشت، نیست و به همین جهت، طراحی گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی جی 6 در مقایسه با نسل قبل جذاب‌تر به نظر می‎رسد. دوربین عقب این گوشی 13 مگا پیکسل بوده و مجهز به دو سنسور Sony IMX 298 وی 1.12 میکرو پیکسل است. این سنسور درون لنزی با زاویه دید 71 درجه‌ای و گشادگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته که امکان فوکوس خودکار مبتنی بر تشخصی فازی را هم به ارمغان می‌آورد.

مشخصات فیزیکی

148.9x71.9x7.9 میلی‌متر و 163 گرم

مشخصات نمایشگر

5.7 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 78.6 درصد)
1440x2880 پیکسل (در حدود 564 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 821 با کلاک فرکانس 2.2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت

مشخصات دوربین

دوگانه 13 مگاپیکسل (f/1.8, OIS, 3-axis, phase detection AF) + 13 مگاپیکسل (f/2.4, no AF), فلش LED ثانویه: 5 مگاپیکسل

باتری

3300 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7 نوقا

گلکسی اس 7 اج

گلکسی اس 7 اج

این گوشی در مقابل آب تا عمق یک‌ و نیم متر به ‌مدت سی دقیقه مقاومت دارد. قاب پشتی و جلوی فریم تمام فلزی گلکسی اس 7 اج نیز با پوشش گوریلا گلس 4 محافظت شده است. علاوه بر این دوربین 12 مگاپیکسلی این محصول به فلاشی از نوع LED با دو رنگ سفید و زرد مجهز شده است. این دوربین همچنین به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده تا هیچ‌چیز ازجمله لرزش دست نتوانند کیفیت تصاویر شما را تحت تأثیر قرار دهد. سامسونگ با تعبیه دو انحنا در جلو و پشت گوشی، گلکسی اس 7 اج را به یکی از خوش دست‌ترین و بهترین گوشی‌های موجود بدل کرده است. سخت افزار اس 7 اج با نسخه صفحه تخت آن هیچ تفاوتی نداشته و دقیقاً مشابه یکدیگر هستند. این موبایل از پردازنده اسنپ‌دراگون 820 استفاده می‌کند با این حال نسخه دیگری از آن همچون گلکسی اس 7 با تراشه اگزینوس 8890 نیز به بازار عرضه شده است.

مشخصات فیزیکی

150.9x72.6x7.7 میلی‌متر و 157 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 76.1 درصد)
1440x2560 پیکسل (در حدود 534 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 821 با کلاک فرکانس 2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

64 گیگابایت

مشخصات دوربین

12 مگاپیکسل، f/1.7, 26mm, فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، OIS, فلش LED ثانویه: 5 مگاپیکسل

باتری

3600 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 6 مارشملو

اکسپریا ایکس زد پرمیوم

اکسپریا ایکس زد پرمیوم

اکسپریا XZ پرمیوم به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با دقت 4K مجهز شده که به گفته شرکت سازنده، به دلیل پشتیانی از فناوری HDR، بالاترین وضوح تصویر را در بین پنل‌های موبایلی ارائه می‌دهد. سونی اکسپریا XZ پرمیوم قرار است با پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 835 روانه‌ی بازار شود. احتمالاً به همین دلیل است که عرضه‌ی آن تا اواخر بهار به تعویق خواهد افتاد

یکی نقاط قوت پرچم‌دار جدید شرکت سونی، دوربین آن است که می‌تواند تصاویر با وضوح 4K را ثبت کند. سنسور 19 مگاپیکسلی این گوشی با اندازه 1/2.3 می‌تواند تصاویر خوبی را در نور کم ثبت کند. نکته جالب اینجاست که این سنسور جدید قادر به ضبط ویدیوهایی با نرخ 960 فریم در ثانیه است و امکان ثبت تصاویر اسلوموشن یا حرکت آهسته هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کند. همچنین دوربین سلفی آن به سنسوری سلفی 13 مگاپیکسلی بسیار واید معادل 22 میلی‌متر مجهز شده که می‌تواند تصاویر بسیار شفاف را ثبت کند. سونی اکسپریا XZ پرمیوم با برخورداری از گواهینامه‌ی IP68 در مقابل آب مقاوم است، با این حال عایق‌بندی آن باعث شده تا وزن کلی دستگاه به 195 گرم افزایش پیدا کند.

مشخصات فیزیکی

155x77x7.9 میلی‌متر و 195 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 76.1 درصد)
3840x2160 پیکسل (در حدود 807 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 با کلاک فرکانس 2.2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

64 گیگابایت

مشخصات دوربین

19 مگاپیکسل، f/2, 25mm, EIS (ژیروسکوپ), p قرمز ictive phase detection,
فوکوس اوتوماتیک لیزری، فلش
LED ثانویه: 13 مگاپیکسل

باتری

3320 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7.1 نوقا

اچ تی سی 11

اچ تی سی 11

شیشه‌ای که در قاب پشتی این گوشی به کار رفته شیشه سه‌بعدی نامیده می‌شود و ادعا شده تلاش زیادی صورت گرفته تا این گوشی به‌راحتی و زیبایی در دست کاربر جای بگیرد. به نظر می‌رسد که پروسه ساخت و خم کردن شیشه به کار رفته در این گوشی به‌قدری پیچیده است که رقبا به همین راحتی نتوانند از آن برای گوشی‌های نسل بعدی تقلید کنند.

همان‌طور که از یک دستگاه رده بالای 2017 انتظار می‌رود، فرایند ساخت HTC U11 نیز همانند طراحی آن به خوبی انجام شده است. بکی از مواردی که به خاص شدن طراحی و فشرده شدن ابعاد بدنه گوشی موبایل اچ تی سی یو 11 کمک کرده، رعایت استاندارد IP67 در آن است. به این ترتیب می‌توانید با خیالی آسوده گوشی موبایل خود را تا عمق یک متر و برای نیم ساعت به داخل آب ببرید. همچنین به دلیل مقاومت بدنه در برابر نفوذ گرد و غبار مشکلی از این بابت نیز نخواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نمایشگر 5.5 این با وضوح تصویر QHD، پردازنده مرکزی اسنپ‌دراگون 835، 6 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین 12 مگاپیکسلی که در حال حاضر باکیفیت‌ترین دوربین موبایلی لقب گرفته اشاره کرد.

مشخصات فیزیکی

155x77x7.9 میلی‌متر و 195 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 76.1 درصد)
1440x2560 پیکسل (در حدود 534 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 با کلاک فرکانس 2.2 گیگاهرتز

حافظه رم

6 گیگابایت رم

حافظه جانبی

64 گیگابایت

مشخصات دوربین

12 مگاپیکسل، f/2, 25mm, EIS (ژیروسکوپ), p قرمز ictive phase detection,
فوکوس اوتوماتیک لیزری، فلش
LED ثانویه: 16 مگاپیکسل

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7.1 نوقا

اچ‌پی الیت X3

اچ‌پی الیت X3

​اچ‌پی الیت مدل X3 که با ویندوز 10 کار می‌کند با مشخصات سخت‌افزاری قوی معرفی شده. از نمایشگر 6 اینچی با دقت تصویر 2560 در 1440 پیکسل گرفته تا تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 820 حافظه رم 4 گیگابایتی. در مورد باتری هم با یک باتری بزرگ 4150 میلی‌آمپری طرف هستیم. این گوشی در برابر آب و گردوغبار هم مقاوم است و از مشخصات قابل‌توجه دیگر آن همچنین باید به حافظه داخلی 64 گیگابایتی اشاره کرد. به جز این‌ها مایکروسافت با تجهیز این گوشی به قابلیت کوانتوم امکان استفاده از آن به‌عنوان یک کامپیوتر را هم فراهم کرده است.

مشخصات فیزیکی

161.8 x 83.5 x 7.8 میلی‌متر و 195 گرم

مشخصات نمایشگر

5.9 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 76.1 درصد)
1440 در 2560 پیکسل (در حدود 707 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 820 با کلاک فرکانس 2.2 گیگاهرتز

حافظه رم

4 گیگابایت رم

حافظه جانبی

128 گیگابایت

مشخصات دوربین

16 مگاپیکسل، f/2, 25mm, EIS (ژیروسکوپ), p قرمز ictive phase detection,
فوکوس اوتوماتیک لیزری، فلش
LED ثانویه: 8 مگاپیکسل

باتری

4140 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

ویندوز 10

موتو جی پلاس موتورولا

موتو جی پلاس موتورولا

علی‌رغم گذشت یک سال از عرضه تلفن همراه Moto G Plus با توجه به قیمت استثنایی آن باید گفت که عملکردی فوق ‌العاده دارد. این تلفن همراه دارای صفحه‌نمایش IPS 5.5 اینچی، پردازنده‌ سریع، 4 گیگابایت رم، دوربین‌هایی عالی و حافظه قابل توسعه است. ضمنا برخلاف مدل قبلی این مدل بر اساس استاندارد عایقی IP67 در برابر آب مقاوم است. البته دقت داشته باشید که مدل مذکور در برابر نفوذ آب مقاوم است و ضد آب نیست به این معنی که در برابر ریخته شدن آب، پاشیده شدن آن و باران‌ سبک مقاوم است. این تلفن همراه در دو رنگ سیاه و سفید عرضه شده است.

مشخصات فیزیکی

150.2x74x7.7 میلی‌متر و 155 گرم

مشخصات نمایشگر

5.5 اینچ (نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 76.1 درصد)
1080x1920 پیکسل (در حدود 807 پیکسل در هر اینچ)

مشخصات پردازنده

هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 625 با کلاک فرکانس 2.2 گیگاهرتز

حافظه رم

3 گیگابایت رم

حافظه جانبی

64 گیگابایت

مشخصات دوربین

12 مگاپیکسل، f/2, 25mm, EIS (ژیروسکوپ), p قرمز ictive phase detection,
فوکوس اوتوماتیک لیزری، فلش
LED ثانویه: 5 مگاپیکسل

باتری

3000 میلی‌آمپر ساعتی

سیستم‌عامل

اندروید, 7.1 نوقا

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر