به زودی دستیار های صوتی الکسا و کورتانا با هم ادغام می‌ شوند

به زودی دستیار های صوتی الکسا و کورتانا با هم ادغام می‌ شوند

آمازون و مایکروسافت برای ادغام دستیار های صوتی خود، با هم دست همکاری دادند.

مدتی است که کمپانی‌های معروفی مانند آمازون، اپل، گوگل و ... در زمینه ساخت دستیارهای صوتی فعالیت گسترده‌ای دارند. ازجمله دستیارهای صوتی معروف می‌توان دستیار صوتی الکسا، گوگل اسیستنت، سیری، الکسا و کورتانا را نام برد. کاربران با استفاده از این دستگاه های هوشمند می‌توانند به موسیقی گوش کنند، قرار ملاقات‌های خود را در تقویم تنظیم کنند، وضعیت آب‌وهوا را چک کنند و ... .

اخیراً خبری مبتنی بر همکاری آمازون و مایکروسافت، دو رقیب قدرتمند در این زمینه، منتشر شده است. بنا به گزارش‌ها آمازون و مایکروسافت در نظر دارند تا اواخر سال میلادی جاری، الکسا و کورتانا، دو دستیار صوتی خود را با هم ترکیب کنند. این دو کمپانی بزرگ بر این باورند که هر یک از دستیارهای صوتی، قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد که در دیگری یافت نمی‌شود، بنابراین با ادغام و همگام‌سازی آن‌ها، می‌توان به‌راحتی از قابلیت‌های هر دو یکجا بهره برد.

برای نمونه یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کورتانا، یکپارچه‌سازی آن با مجموعه آفیس است. اگر الکسا و کورتانا با هم ادغام شوند، الکسا هم به‌راحتی می‌تواند با مجموعه آفیس یکپارچه شود. رئیس هیئت‌مدیره مایکروسافت، دستیارهای صوتی را با مرورگرهای وب مقایسه می‌کند که اگرچه با هم متفاوت‌اند اما دسترسی به اطلاعات یکسانی را فراهم می‌آورند. او اساس همکاری آمازون و مایکروسافت را دقیقاً همین موضوع اعلام کرده است.

شاید همکاری آمازون و مایکروسافت این فکر را ایجاد کند که شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل هم بخواهند در این زمینه با هم دست همکاری دهند. اما بنا به گزارش‌ تحلیل گران، این اقدام غیرمنطقی به نظر می‌رسد زیرا این دو کمپانی اکو سیستم مختص به خود را دارند.

منبع خبر: nytimes


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر