نگذارید واناکرای دوباره تکرار شود!

نگذارید واناکرای دوباره تکرار شود!

مشکل امنیتی جدیدی کشف شده است که می‌تواند به اندازه واناکرای خطرناک باشد!

به‌تازگی مایکروسافت به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل‌های خود عرضه کرده است. در این آپدیت، مایکروسافت 48 پچ امنیتی را ارائه داده است که 25 مورد آن‌ها آسیب‌پذیری‌های بحرانی بوده‌اند. در بین این آسیب‌پذیری‌های بحرانی، یک مورد بسیار خطرناک وجود دارد که با شناسه بین‌المللی CVE-8620-2017 شناخته می‌شود. با استفاده از این آسیب‌پذیری هکر می‌تواند بدافزار خود را در یک شبکه منتشر کند. مراقب باشید زیرا این آسیب‌پذیری خطرناک، تمامی نسخه‌های ویندوز را تحت تأثیر قرار می‌دهد!

چندی پیش شاهد بروز و شیوع باج افزار خطرناکی به نام واناکرای در بین نسخه‌های مختلف ویندوز بودیم که میلیون‌ها سیستم را در سراسر جهان آلوده و اقدام به باج‌گیری از آن‌ها نمود و خسارات زیادی را به شرکت‌های قربانی تحمیل کرد. این مشکل امنیتی با سو استفاده از اکسپلویتی با نام EternalBlue انجام شد که البته پچ امنیتی آن توسط مایکروسافت منتشر شده بود اما بیشتر شرکت‌ها و کاربران، این مشکل امنیتی را نادیده گرفته بودند و پچ آن را روی سیستم‌های خود نصب نکرده بودند؛ بنابراین کاربرانی که اقدام به نصب وصله‌های امنیتی منتشرشده، روی سیستم خود نمی‌کنند، طعمه‌های بسیار خوبی برای هکرها هستند.

ساده‌ترین و مهم‌ترین روش برای دفع خطر مشکلات امنیتی، به‌روزرسانی سیستم است، مخصوصاً برای سازمان‌های بزرگ و حیاتی یک کشور. برای جلوگیری از سهل‌انگاری در این زمینه، سازمان‌ها می‌توانند از سیستم‌های مدیریت پچ استفاده کنند که به‌صورت خودکار جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی را روی سیستم کاربران نصب می‌کند.

منبع خبر: mehrnews


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر