اولین شهر هوشمند ایران در بوشهر تاسیس می شود!

اولین شهر هوشمند ایران در بوشهر تاسیس می شود!

اولین شهر هوشمند ایران در بوشهر تاسیس خواهد شد.

در راستای توسعه مناطق ویژه علم، فناوری و نوآوری و بر اساس ارزیابی‌هایی که از پنج منطقه ویژه منتخب دارای مجوز توسط شورای عالی، صورت پذیرفته است، شهر بوشهر به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی اجرای پروژه شهر هوشمند، انتخاب شده است. 

شهر بوشهر دارای پتانسیل‌های ذاتی متعددی است که هریک به تنهایی می‌توانند فرصت‌های منحصر‌به‌فردی را برای توسعه فناوری در سطح ملی و منطقه‌ای ایجاد کند. بوشهر علاوه بر دارا بودن ذخایر عظیم نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع انرژی هسته‌ای، سیمان، شناورسازی، تجهیزات و تاسیسات دریایی و سکوهای نفت و گاز و شیلات، منطقه ویژه اقتصادی تجاری و صنعتی بوشهر، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی نیز است. تمام این مولفه‌ها بوشهر را برای تبدیل شدن به اولین شهر هوشمند ایران، کاملا مناسب کرده است. از همه موارد بالا گذشته مردم بوشهر به صورت چشمگیری از فناوری اطلاعات در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند که همین امر باعث تسریع این پروژه خواهد شد.

بهبود کیفیت زندگی با استفاده از اطلاعات و فناوری شهری و بهبود کارایی خدمات و برآوردن نیازهای ساکنان؛ امکان تعامل مستقیم با جامعه و زیر ساخت شهر و نظارت بر اساس فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتقا کیفیت، عملکرد و تعامل خدمات شهری، کاهش هزینه‌ها، مصرف بهینه منابع و بهبود تعاملات بین شهروندان و دولت از مزایای این اقدام محسوب می‌شود.
بنا به گزارش‌ها به زودی الگوی شهر هوشمند در بافت تاریخی شهر بوشهر به‌صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد.

منبع خبر: shabakeh-mag


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

احسان

جمعه, 11 اسفند 1396

جا قحطیه روی چه حسابی

پاسخ

ثبت نظر