چگونه روی ویندوز 10 بلوتوث را فعال کنیم؟

چگونه روی ویندوز 10 بلوتوث را فعال کنیم؟

چگونه بلوتوث را روی ویندوز 10 فعال کنیم؟ چگونه آن را با دستگاه‌های دیگر جفت کنیم؟ اگر به مشکل برخوردیم چه کار کنیم؟ با خواندن این مقاله می‌توانید همه چیز را درمورد بلوتوث ویندوز10 بدانید.

چگونه بلوتوث را روی ویندوز 10 فعال کرده و از آن استفاده کنیم؟

این روزها همه‌ی دستگاه‌ها، از اتومبیل گرفته تا گوشی از بلوتوث استفاده می‌کنند. به همین دلیل داشتن بلوتوث روی ویندوز بسیار مهم است. این سیستم عامل قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که باید از آن‌ها استفاده کنید. اتصال کامپیوتر با دستگاه‎های دیگر در وقت شما صرفه جویی می‌کند. اما چگونه روی ویندوز10 بلوتوث نصب کنیم؟ روند این کار نسبت به ویندوز7 کاملاٌ متفاوت است. در این مقاله هر چیزی که باید درمورد نصب بلوتوث روی ویندوز 10 بدانید را به شما می‌گوییم. 

 

فعال سازی بلوتوث روی ویندوز 10

پیش از آن که درمورد جفت سازی دستگاه‌ها با دستگاه ویندوز صحبت کنیم باید بلوتوث را روی ویندوز روشن کنیم. دو گزینه پیش روی شماست که هردو باعث می‌شوند کامپیوتر شما برای دیگر دستگاه‌ها قابل یافتن باشد. 

bluetooth

 

1- Action Center: با کلیک روی آیکون صحبت کردن یا از طریق منو سمت راست Action Center را بیابید، سپس روی دکمه‌ی Bluetooth کلیک کنید. وقتی که رنگ آن آبی شد یعنی فعال است. 

2- منو تنظیمات: به Start > Settings > Devices > Bluetooth and other devices بروید. در پانل سمت راست گزینه‌ی Bluetooth را بیابید. 

 

فعال کردن بلوتوث روی دستگاه‌های شخص ثالث

 اگر می‌خواهید یک دستگاه را با بلوتوث به کامپیوتر ویندوز متصل کنید باید بلوتوث روی هردو دستگاه روشن باشد. 

در بعضی از دستگاه‌ها مانند موس بلوتوثی، بلوتوث به طور دائمی روشن است. اما روی دستگاه‌های موبایل باید آن را فعال کنید. 

 

اندروید

اگر یک دستگاه اندروید دارید با استفاده از میانبری که روی نوار نوتیفیکیشن قرار دارد می‌توانید آن را روشن کنید. اگر آن را نیافتید می‌توانید به تنظیمات بروید، به وایرلس و شبکه‌ها رفته و بلوتوث را بیابید.  

 

iOS

اگر دستگاه iOS دارید با استفاده از مرکز کنترل یا اپلیکیشن تنظیمات بلوتوث را بیابید. 

• مرکز کنترل: برای دسترسی به مرکز کنترل به پایین صفحه بروید. لازم نیست که حتماٌ در صفحه خانه باشید. در هرجایی که هستید می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط کافی است آیکون Bluetooth را فشار دهید تا فعال شود. 

• اپلیکیشن تنظیمات: به تنظیمات و بلوتوث رفته و آن را فعال کنید. 

 

جفت سازی دستگاه بلوتوثی با ویندوز10

وقتی که بلوتوث را روی هردو دستگاه فعال کردید، باید دو دستگاه را با یکدیگر جفت کنید. 

شما فقط باید پروسه‌ی جفت کردن را روی یکی از دستگاه‌ها پیاده کنید. ما روند این کار را روی دستگاه ویندوز توضیح می‌دهیم. 

برای جفت کردن دو دستگاه روی ویندوز این روند را طی کنید: Start > Settings > Devices > Bluetooth and other devices. در پانل سمت راست ویندوز روی Add Bluetooth or other device کلیک کنید. 

bluetooth

یک پنجره با سه گزینه می‌بینید. روی Bluetooth کلیک کنید. زیر این گزینه توضیح داده شده که با این گزینه می‌توانید موس، قلم، صفحه کلید و غیره را با کامپیوتر خود جفت کنید. 

bkuetooth

 

سیستم، دستگاه‌های موجود را اسکن می‌کند و نتایج را در یک لیست به شما نشان می‌دهد. این پروسه می‌توانید کمی زمان بر باشد. صبور باشید!

bluetooth

 

برای اتصال به یک دستگاه روی نام آن کلیک کنید. در این مثال ما یک دستگاه MacBook Pro را به ویندوز متصل کرده‌ایم. 

با توجه به دستگاه شما، ممکن است از شما کد پین و یا چیز دیگری خواسته شود. پس از گذراندن این مرحله دو دستگاه از طریق بلوتوث به یک‌دیگر متصل می‌شود. 

 

حذف دستگاه

مدیریت لیست دستگاه‌های متصل، کار سختی است. اگر ندانید چند دستگاه به کامپیوتر شما متصل هستند ممکن است امنیت خود را در خطر بیندازید. 

bluetooth

 

حذف یک دستگاه از لیست دستگاه‌های متصل کار ساده‌ای است. به Start > Settings > Devices > Bluetooth and other devices بروید. به پایین صفحه رفته تا لیست دستگاه‌های متصل را بیابید. 

 

تنظیمات پیشرفته

به Start > Settings > Devices > Bluetooth and other devices بروید، به پایین صفحه رفته و روی گزینه‌ی More Bluetooth Options کلیک کنید. یک پنجره‌ی جدید باز می‌شود. 

تب Options را انتخاب کنید. سه گزینه می‌بینید. 

• به دستگاه‌های دیگر اجازه بده تا دستگاه من را بیابند: اگر می‌خواهید بلوتوث خود را روشن بگذارید اما نمی‌خواهید دستگاه‌های جدید آن را بیابند ( برای مثال از کامپیوتر خود در یک محیط عمومی استفاده می‌کنید) تیک آن گزینه را حذف کنید. 

 

• وقتی که یک دستگاه بلوتوثی دیگر قصد اتصال داشت به من خبر بده: اگر پروسه جفت کردن را از طریق یک گجت شخص ثالث انجام می‌دهید این گزینه را روشن بگذارید. 

• آیکون بلوتوث را در قسمت نوتیفیکیشن نشان بده: اگر بلوتوث را همیشه روشن می‌گذارید این گزینه را غیر فعال کنید. 

 

رفع مشکلات

اگر نمی‌توانید مشکل ویندوز 10 را حل کنید احتمالاً مشکل از درایو بلوتوث است. بسیاری از کاربران وقتی که دستگاه خود را به ویندوز 10 ارتقا دادند با مشکل مواجه شدند. 

bluetooth

 

برای بررسی درایور بلوتوث روی منو شروع کلیک راست کرده و گزینه‌ی Device Manager را انتخاب کنید. منو Bluetooth را بزرگ کنید، روی درایور بلوتوث کلیک کنید و Update Driver را انتخاب کنید. 

اگر چیزی یافت نشد Uninstall device را انتخاب کرده و کامپیوتر خود را ریستارت کنید. وقتی که دستگاه خود را ریبوت می‌کنید ویندوز یک نسخه جدید از درایور را روی دستگاه شما نصب می‌کند. 

 

قفل دینامیک

در نهایت اگر گوشی خود را با کامپیوتر خود جفت سازی کردید بهتر است که قفل دینامیک را فعال کنید. 

قفل دینامیک دستگاه‌های بلوتوثی اطراف شما را ردیابی می‌کند. اگر از محوطه اطراف کامپیوتر شما دور شدند ویندوز به صورت خودکار دستگاه شما را قفل می‌کند. وقتی که دستگاه‌ها به محدوده شما بازگشتند قفل دوباره باز می‌شود. 

برای تنظیم قفل دینامیک اول دو دستگاه را به هم متصل کنید سپس به تنظیمات زیر بروید: Settings > Accounts > Sign-in options > Dynamic Lock و گزینه‌ی Allow Windows to detect when you’re away and automatically lock the device را تیک دار کنید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ادمین

دوشنبه, 17 دی 1397

این طوری فعال میشه نمیدونستم
من کامپیوتر شخصی رو می خوام

پاسخ

تخننئ

چهارشنبه, 07 خرداد 1399

باتذتاذاذ

امیرحسین

چهارشنبه, 24 بهمن 1397

سلام
من از هر جا که میخوام بلوتوث رو روشن کنم، گزینه روشن کردنش نیست، هم توی بلوتوث اند دیوایس گزینه خانوش و روشن نیست هم اکشن سنتر گزینش نیست، داخل تنظیمات اکشن سنتر هم رفتم اما اونجا هم بلوتوث نبود که اضافش کنم، یبار از اکشن سنتر خاموشش کردم اینطوری شد.

پاسخ

محمدرضا

شنبه, 16 آذر 1398

واسه من هم اصن گزینه روشن و خاموش نیست خاستم درایو رو هم بروزرسانی کنم اصن واسه بلوتوث نداره میشه لطفا راهنمایی کنید؟

پاسخ

محمدرضا

شنبه, 16 آذر 1398

واسه من هم اصن گزینه روشن و خاموش نیست خاستم درایو رو هم بروزرسانی کنم اصن واسه بلوتوث نداره میشه لطفا راهنمایی کنید؟

پاسخ

فضل الرحمن

یک‌شنبه, 27 بهمن 1398

من از هر جا که میخوام بلوتوث رو روشن کنم، گزینه روشن کردنش نیست، هم توی بلوتوث اند دیوایس گزینه خانوش و روشن نیست هم اکشن سنتر گزینش نیست، داخل تنظیمات اکشن سنتر هم رفتم اما اونجا هم بلوتوث نبود که اضافش کنم، یبار از اکشن سنتر خاموشش کردم اینطوری شد. درکامپيوتر من هم همين مشکل است

پاسخ

حامد

پنج‌شنبه, 01 آبان 1399

سلام پین بلوتوث ویندوز 10 رو چه طور غیر فعال کنم

پاسخ

ثبت نظر